Israel - Een geval apart?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 28 jul 2004 10:35

Thanks mate. Ik ga ze op een rustig moment uitprinten en doorlezen. En dan kom ik terug met mijn, wellicht herziene, mening. Deal?
Geen commentaar

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 28 jul 2004 10:37

Is goed 8) (dit is nog maar de druppel wat je kan vinden over Israel vs Palestijnen/Arabieren :wink: )

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 29 jul 2004 00:17

Yael schreef:Waarom maken jullie Waarnemer zo belachelijk? Ik denk idd dat hij meer kennis heeft van de situatie daar dan dat jij dat hebt.

Ehm, als ik hem belachelijk heb gemaakt spijt me dat ten zeerste, dat was iig zeker niet mijn intentie!

En allicht zal hij meer kennis hebben ja, en door mijn gebrek aan kennis onthoud ik me van een sterke mening en probeer wat genuanceerd te kijken. :D

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 29 jul 2004 02:40

Als je geen kennis in zake deze kwesties hebt, houdt dan alsjeblieft helemaal je mond dicht.

Jouw zogenaamde genuanceerde mening is nergens op gebaseerd. Om te kunnen nuanceren moet je juist wel de feiten kennen en niet louter je hebben laten voorlichten door het NOS-journaal, RTL-nieuws, de Volkskrant, de Groene Amsterdammer of welk medium dan ook.

Jij kunt niets anders dan de mening van de verschillende mediums na te praten. Hetzelfde geldt voor Motormuis. Wij kunnen zelf ook wel kennis nemen van deze mening)en). Kom eens met nieuwe argumenten, feiten en ga eens op de argumenten van waarnemer in. Het enige wat jullie doen is telkens maar weer dezelfde ongenuanceerde dingen naar voren halen.

Ik heb jullie nog steeds niets horen zeggen over het zogenaamde bloedbad in Jenin van een aantal jaar geleden en de zogenaamde moord op het Palestijnse jongetje.

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 29 jul 2004 10:34

Sabra schreef:Als je geen kennis in zake deze kwesties hebt, houdt dan alsjeblieft helemaal je mond dicht.

Jouw zogenaamde genuanceerde mening is nergens op gebaseerd. Om te kunnen nuanceren moet je juist wel de feiten kennen en niet louter je hebben laten voorlichten door het NOS-journaal, RTL-nieuws, de Volkskrant, de Groene Amsterdammer of welk medium dan ook

Wat een gelul. Heb ik ooit hier gemeld dat ik me baseer op deze bronnen?? Helemaal niet, ik lees ook het RD wel eens :wink:

Ik vind de pro-Israëli's wel errug fel. Het lijken de joden zelf wel :mrgreen:

Maar goed, idd heb ik te weinig kennis. Maar ik kan me niet voorstellen dat jullie voldoende inzicht hebben in alle dubbele agenda's om goed je mening te kunnen bepalen.

Of jullie (de pro's zeg maar....) gaan obv informatie die niet objectief en niet volledig is je mening baseren. Dat vind ik pas eng.

Maar goed, ga je gang.....

Enne trouwens, dit wil weer niet zeggen dat ik anti-Isr ben, verre van dat. Voordat ik weer voor anti-semiet wordt versleten, want hokjesdenken is zeker in dit topic zeer prominent aanwezig....
Geen commentaar

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 29 jul 2004 14:38

Sabra schreef:Als je geen kennis in zake deze kwesties hebt, houdt dan alsjeblieft helemaal je mond dicht.

Nounou, frustrated? :roll:

Als je weinig kennis van zaken hebt kun je altijd nog beter een genuanceerde mening hebben dan een stellige. Het is waar dat je met meer kennis vaak (dus niet altijd, dat blijkt in sommige gevallen, het ligt er natuurlijk ook maar aan met wat voor bril je kennis tot je neemt en welke kennis dat is) een genuanceerdere mening hebt ja, dus vanwaar waarnemers aversie tegen genuanceerd denken?

Overigens had ik al gezegd dat ik er geen stellige mening op na houdt en wil houden in deze kwestie omdat ik er niet alles vanaf weet. Ik weet er wel zoveel vanaf dat ik denk te kunnen weten dat wel zo gecompliceerd ligt dat er geen sprake is van pure good guys en bad guys.

Ik heb jullie nog steeds niets horen zeggen over het zogenaamde bloedbad in Jenin van een aantal jaar geleden en de zogenaamde moord op het Palestijnse jongetje.

Waarom zouden we daar iets over moeten zeggen dan? Daar ging het toch helemaal niet over? We hadden het over genuanceerde meningen.

Bovendien heb ik in dit hele topic nog niets inhoudelijks over deze discussie gezegd en er worden me alweer allerlei insinuaties in de schoenen geschoven als zou ik media napraten en steeds dezelfde voorbeelden naar voren schuiven.. :? De geloofwaardigheid van de pro's wordt er op deze manier niet bepaald groter door.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 29 jul 2004 14:39

Het verleden staat vast in feiten, daar valt echt wel een mening over te vormen.

Overigens maak je zelf ook een hokje: ongenuanceerde- pro-Israel- refowebbers. :roll: 8)

Als hier iemand zomaar roept de Joden onderdrukken de Palestijnen. Of de Joden walsen zomaar huizen plat enz. Vindt ik dat iig ongenuanceerd en reageer ik daar op. Er wordt dan maar 1 kant van de medaille belicht en dan probeer ook de andere kant te laten zien.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 29 jul 2004 14:45

Yael schreef:Het verleden staat vast in feiten, daar valt echt wel een mening over te vormen.

Zeker, al moeten we niet denken dat dat allemaal objectief en volledig te achterhalen is. En door wat voor bril bekijk je de feiten?

Overigens maak je zelf ook een hokje: ongenuanceerde- pro-Israel- refowebbers.

Hm, really? :D Yes, ik ben ook hokjesbouwer! :lol:
Nouja, er zjin idd zulk soort mensen en die kom je hier ook soms tegen, toch? Net als dat er ongenuanceerde-pro-palestina-liefhebbers zijn. Maar ik stop niet gelijk alle pro-Isreali's in dat hokje.

Als hier iemand zomaar roept de Joden onderdrukken de Palestijnen. Of de Joden walsen zomaar huizen plat enz. Vindt ik dat iig ongenuanceerd en reageer ik daar op. Er wordt dan maar 1 kant van de medaille belicht en dan probeer ook de andere kant te laten zien.

Precies.

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 29 jul 2004 14:51

Aragorn schreef:

Nounou, frustrated? :roll:

Als je weinig kennis van zaken hebt kun je altijd nog beter een genuanceerde mening hebben dan een stellige. Het is waar dat je met meer kennis vaak (dus niet altijd, dat blijkt in sommige gevallen, het ligt er natuurlijk ook maar aan met wat voor bril je kennis tot je neemt en welke kennis dat is) een genuanceerdere mening hebt ja, dus vanwaar waarnemers aversie tegen genuanceerd denken?

Overigens had ik al gezegd dat ik er geen stellige mening op na houdt en wil houden in deze kwestie omdat ik er niet alles vanaf weet. Ik weet er wel zoveel vanaf dat ik denk te kunnen weten dat wel zo gecompliceerd ligt dat er geen sprake is van pure good guys en bad guys.

Waarom zouden we daar iets over moeten zeggen dan? Daar ging het toch helemaal niet over? We hadden het over genuanceerde meningen.

Bovendien heb ik in dit hele topic nog niets inhoudelijks over deze discussie gezegd en er worden me alweer allerlei insinuaties in de schoenen geschoven als zou ik media napraten en steeds dezelfde voorbeelden naar voren schuiven.. :? De geloofwaardigheid van de pro's wordt er op deze manier niet bepaald groter door.

Hmm, ben het deze keer aardig met je eens Aragorn. Wat heb jij trouwens veel berichten zeg, jemig. Meer dan 7.000.....Heb je nog wel een sociaal leven :mrgreen: :mrgreen: ?
Geen commentaar

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 29 jul 2004 15:02

Zeker, al moeten we niet denken dat dat allemaal objectief en volledig te achterhalen is. En door wat voor bril bekijk je de feiten?

Yael:
8) Probeer zoveel mogelijk de feiten met elkaar te vergelijken door er van verschillende kanten over te lezen, en niet alleen van pro-Israelische kant, zoals bv. het krantje van CvI. En ook de Bijbel zie ik als belangrijk iets in dit conflict, maar dat wordt je niet altijd in dank afgenomen :? .
Mijn bril zal dus redelijk pro Israel zijn, maar niet eenzijdig. :|

Overigens maak je zelf ook een hokje: ongenuanceerde- pro-Israel- refowebbers.

Hm, really? :D Yes, ik ben ook hokjesbouwer! :lol:
Nouja, er zjin idd zulk soort mensen en die kom je hier ook soms tegen, toch? Net als dat er ongenuanceerde-pro-palestina-liefhebbers zijn. Maar ik stop niet gelijk alle pro-Isreali's in dat hokje.

Yael:
Ik reageerde hier iig op Motormuis, Aragorn, dus ik doelde niet op jouw met hokjesbouwen. :wink:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 29 jul 2004 15:14

Yael schreef: 8) Probeer zoveel mogelijk de feiten met elkaar te vergelijken door er van verschillende kanten over te lezen, en niet alleen van pro-Israelische kant, zoals bv. het krantje van CvI. En ook de Bijbel zie ik als belangrijk iets in dit conflict, maar dat wordt je niet altijd in dank afgenomen :? .
Mijn bril zal dus redelijk pro Israel zijn, maar niet eenzijdig. :|

Oke, prima toch? Ik heb geloof ik ook niet gezegd dat dat wel zo is, dus no offence. :)

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 29 jul 2004 15:17

Yael, als ik eerlijk ben, moet ik je gelijk geven. Ik heb de pro's ook in een hokje gegooid, maar vond het bizar dat Sabra stelde dat je alles moest weten voordat je een mening mag hebben. Hij heeft gelijk als hij stelt dat je alles moet weten voordat je een mening kunt hebben. Maar zoals ik al zei, er is zoveel onbekend en duister, dat het dus onmogelijk is. Daarom onthoud ik me maar van mening. Vind het alleen erg dat mensen elkaar zo uit moeten moorden voordat ze tot een oplossing kunnen komen, als die er al komt.

Maar goed, laten we het vriendelijk houden hier en geen Intifada ontketenen :wink:
Geen commentaar

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 29 jul 2004 15:33

Ben ik met je eens. :P

Idd laten we het gezellig houden, 1 Intifada is meer dan genoeg :mrgreen:

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 29 jul 2004 15:40

Yael schreef:Ben ik met je eens. :P

Idd laten we het gezellig houden, 1 Intifada is meer dan genoeg :mrgreen:

Shalom 8>)

Salaam :)nico
Geen commentaar

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 29 jul 2004 15:55

Ik blijf mij verbazen over de zogenaamde nuance die jullie prediken. Waarin zit jullie nuance? In het niet kennen van feiten, of enkel zeggen dat zowel Israël en de Palestijnen beide schuld hebben.

Ik begrijp nog steeds jullie positie niet. In bijna elke posting gebruiken jullie de woorden nuance/genuanceerd etc.

Nuance zonder feitenkennis is niet mogelijk. Ik begrijp niet dat jullie dat niet inzien.

Terug naar “Archief”