Corne van 't Hof schreef:het ging over de doop
Maar een groep mensen moet toch beoordelen of je mag gedoopd worden of niet.
Moderator: Moderafo's
BJ schreef:Corne, wat heeft jou voorkeur? Dopen of niet dopen?
En wat is verkeerd aan als we onze kinderen willen dopen en zo een teken en zegel van het verbond meegeven?
Vito schreef:RPGtB schreef:Nou, laten we dan maar fijn onze kindjes besnijdenis. Alleen de jongetjes natuurlijk, meisjes besnijdenis is echt van de pot afgerukt..........
Waar slaat dit nu weer op?!?! Wil je ook weer het eten van onreine dieren verbieden of zo? Of moet daar ook iets anders voor in de plaats komen in het NT..?
Koss schreef:BJ schreef:Corne, wat heeft jou voorkeur? Dopen of niet dopen?
En wat is verkeerd aan als we onze kinderen willen dopen en zo een teken en zegel van het verbond meegeven?
ik ben voor volwassendopen
want dan kan iemand er bewust voor kiezen om zig te laten dopen of niet
als je vlak na de geboorte iemand doopt loop je het risico dat je iemand tegen zijn/haar wil doopt
en dat kan volgens mij nooit goed zijn
Vito schreef:TheKeimpe schreef:Dus de mens oordeelt of zo iemand is wedergeboren of niet?
God oordeelt! Niet de mens.
God kent harten, de mens niet.
?????
Waar heb jij het over!?! De mens doopt toch? Jij praat net alsof God zelf doopt...
Koss schreef:ik ben voor volwassendopen
want dan kan iemand er bewust voor kiezen om zig te laten dopen of niet
als je vlak na de geboorte iemand doopt loop je het risico dat je iemand tegen zijn/haar wil doopt
en dat kan volgens mij nooit goed zijn
Corne van 't Hof schreef:Wat heeft een onbekeerd mens aan de doop. Er zijn al zoveel mensen met een gedoopt voorhoofd naar de hel gegaan.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten