Moderator: Moderafo's
Corne van 't Hof schreef:Maar ik vraag me werkelijk af waarom jij zo graag vast wil houden aan deze stelling
Ik kom nogal eens op gezelschappen. Er wordt daar gesproken over wat God allemaal gedaan heeft in het leven. Die mensen praten dan bijv ook over de rechtvaadigmaking in de vierschaar vd consientie.
Dat is ook zoiets waar Harinck niets van wil weten.
Corne van 't Hof schreef:die mensen hebben er waarschijnlijk meer verstand van dan jij.
Heb je wel eens preken gehoort van ds. Mouw, P. Blok, Spaans. Dit zijn gergemmers en die zeggen hetzelfde als wat ik zeg
Wil je nog een antwoord geven op de vraag over het lezen van de BIjbel door de onbekeerde?
Corne van 't Hof schreef:die mensen hebben er waarschijnlijk meer verstand van dan jij.
Heb je wel eens preken gehoort van ds. Mouw, P. Blok, Spaans. Dit zijn gergemmers en die zeggen hetzelfde als wat ik zeg
Corne van 't Hof schreef:Wil je nog een antwoord geven op de vraag over het lezen van de BIjbel door de onbekeerde?
Een onbekeerde heeft een heel erg verduisterd verstand. Hij kan de Bijbel niet lezen zoals een waar gelovige dit doet.
Dat is trouwens ook iets wat gaat veranderen bij de wedergeboorte: een mens gaat dan anders luisteren in de kerk en anders de bijbel lezen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten