Sex voor het huwelijk?? Mag dat??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

chickie
Mineur
Mineur

Berichtdoor chickie » 19 jul 2004 13:57

Niet spetterend? Zie je, alleen maar ellende, kan je het toch beter laten. :lol:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 19 jul 2004 14:09

chickie schreef:
Lalage schreef:Heb zelf ook spijt van dingen die ik met jongens heb gedaan, die niet Borkdude waren.

Maar die toch wel voor Borkdude waren hè? :P

Duh!! Denk je nou echt dat ik het zou riskeren om hem daardoor kwijt te raken? No way!

Cirinde

Berichtdoor Cirinde » 19 jul 2004 14:12

mm ik leg alleen uit dat wat ik er van vind. Maar ik snap best dat er mensen zijn die het belangrijk vinden dat er geen sex komt voor het huwelijk. Als ik eerlijk moet zijn had ik ook liever gehad dat ik als eertse en enige sex zou hebben met de ware diegene waarmee ik zou trouwen maar voor sommige is dat sprookje niet weggelegd.

chickie
Mineur
Mineur

Berichtdoor chickie » 19 jul 2004 14:13

Het is geen sprookje, je moet je gewoon niet te snel laten verleiden...

Cirinde

Berichtdoor Cirinde » 19 jul 2004 14:15

tjah soms word je niet verleid soms word je gewoon meegesleurd
dus.......Daarom vind ik dat je best kan zeguh ik zei het vroeger ook geen sex voor het huwelijk maar soms kunnen er dingen met je gebeuren wara je geen macht over hebt en daar zit je dan met je geen sex voorhet huwelik en dan.....leven is geen sprokkje duh

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 19 jul 2004 14:31

Cirinde: Was je om medische redenen aan de pil ofzo? Anders doe je 't toch niet? Of ben je door geluk niet zwanger geworden?

Cirinde

Berichtdoor Cirinde » 19 jul 2004 14:34

Ik aan de pil? Uhm ben wel aan de pil maar niet om die rede ben aan de pil omdat ik altijd last heb:) en nee ik ben gelukkig niet zwanger hoop dat ook nooiy te worden

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 19 jul 2004 14:55

Cirinde schreef:Ik aan de pil? Uhm ben wel aan de pil maar niet om die rede ben aan de pil omdat ik altijd last heb:) en nee ik ben gelukkig niet zwanger hoop dat ook nooiy te worden

aha, tja voor mij is 't een extra hulpmiddel om 't niet te doen, ik geef het maar eerlijk toe...
zeg nooit nooit ;)

Starfish
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Starfish » 27 jul 2004 13:44

Hallo allemaal,

Ik wil me eerst even voorstellen voordat ik een reactie geef op de stelling 'seks voor het huwelijk, mag dat?'
Ik ben Starfish, 19 jaar en ik kom uit Noord-Brabant. Hiervoor zwerfde ik veel op de site van het tijdschrift 'yes'. Maar ik vond dat ik verder moest kijken dan alleen de yes site. Vandaar dat ik hier ben beland.
O ja, nog een klein vraagje: vanaf welke kerken zijn de meeste forumbezoekers hier lid?
Ik zal hier trouwens niet al te vaak te vinden zijn want ik internet meestal tijdens m'n werk.

Dit is trouwens tevens ook een testje of ik weet hoe alles een beetje werkt. Ieder forum heeft toch weer z'n eigen dingetjes. (dus als er iets fout is gegaan met het plaatsen van mijn reactie, mijn excuses?)

Waar ik me in de discussie 'seks voor het huwelijk, mag dat?' (erg interessante discussie trouwens!) over verbaas, is dat zoveel mensen tegen seks voor het huwelijk zijn terwijl de gemiddelde leeftijd dat een jongen/meisje ontmaagd wordt toch rond de 16-18 jaar ligt.
Iemand die mij hier antwoord op wil/kan geven?

Groetjes,

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 27 jul 2004 13:50

Waarschijnlijk is het percentage niet kerkelijke jongeren (die vaak wel sex voor het huwelijk hebben) groter dan het percentage jongeren die wel kerkelijk zijn.
Daardoor komt ook de gemiddelde leeftijd van 16-18 jaar.

Starfish
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Starfish » 27 jul 2004 13:58

Dat zou kunnen ja. Stom als ze het zo hebben berekend. Krijg je een onbetrouwbaar beeld door.
Maar ik hoor vaak dat er maar heel weinig jongeren, ja (vooral) ook christelijke jongeren 'rein' het huwelijk in gaan.
Als ik het hier zo allemaal lees is dat helemaal niet waar!
Bijna iedereen die gereageerd heeft zegt HET te willen bewaren voor in het huwelijk. Verander iedereen door de jaren dan van gedachten of hoe zit dit? :?:

orgeltje

Berichtdoor orgeltje » 27 jul 2004 21:32

Starfish schreef:Dat zou kunnen ja. Stom als ze het zo hebben berekend. Krijg je een onbetrouwbaar beeld door.
Maar ik hoor vaak dat er maar heel weinig jongeren, ja (vooral) ook christelijke jongeren 'rein' het huwelijk in gaan.
Als ik het hier zo allemaal lees is dat helemaal niet waar!
Bijna iedereen die gereageerd heeft zegt HET te willen bewaren voor in het huwelijk. Verander iedereen door de jaren dan van gedachten of hoe zit dit? :?:

Ja maar de forummers zijn maar een klein deel van de christelijk jongeren. ik las pas een artikel in de terdege over dit onderwerp en daarin stond als ik mij niet vergis dat 1 op de 5, dus 20%, geen maagd meer is als zij het huwelijk in gaan. Ik vind, als dit werkelijk zo is, een schrikbarend hoog percentage!
Hieruit blijkt niet alleen dat wij als christenen geen weerstand kunnen bieden tegen de vrije sexuele moraal die de wereld ons voorhoud, maar dat wij ook niet erg dicht bij het Woord leven. Willen we nog wel leven zoals God het van ons vraagt? Ik denk dat wij, en sluit mijzelf niet buiten, liever doen wat we zelf willen, als datgene wat God in zijn woord van ons vraagt. Paulus zegt wij zijn van nature geneigd tot alle kwaad. Alleen door Gods genade kunnen we in zijn wegen wandelen.
Geen sex voor het huwelijk is dus niet een zaak van willen, maar ook van gedurig gebed of de Heere ons staande wil houden van deze zonde.

Miezel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Miezel » 29 jul 2004 09:42

Ik ben het eens met mijn voorganger die postte in dit topic.

God heeft het ons duidelijk meegegeven in de eerste hoofdstukken van Genesis. Sex is bedoeld voor na het huwelijk. Sex is een heel gewoon iets.
Maar in deze samenleving wordt er iets anders van gemaakt. En daar hebben wij als christenen (hoop ik) helaas ook mee te maken.
Wie waarlijk God vreest zal het nooit doen. Wie dicht bij Zijn Woord wil leven dient hem met geheel zijn hart.
Geen sex voor het huwelijk is dus niet een zaak van willen, maar ook van gedurig gebed of de Heere ons staande wil houden van deze zonde.

orgeltje

Berichtdoor orgeltje » 29 jul 2004 12:14

Miezel schreef:Wie waarlijk God vreest zal het nooit doen. Wie dicht bij Zijn Woord wil leven dient hem met geheel zijn hart.

Ook bekeerde mensen kunnen in zonde vallen!
Dus je kan nooit met zekerheid zeggen dat zij dit nooit zullen doen.

mart
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor mart » 29 jul 2004 18:36

orgeltje schreef:
Miezel schreef:Wie waarlijk God vreest zal het nooit doen. Wie dicht bij Zijn Woord wil leven dient hem met geheel zijn hart.

Ook bekeerde mensen kunnen in zonde vallen!

sterker nog, ook bekeerde mensen ZIJN zondig. bekeerde mensen zijn niks beter dan onbekeerde mensen..
kijk ook eens op www.youth-online.tk ! :)

Terug naar “Archief”