Na het ongeluk....

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 24 jul 2004 10:39

Ilse,

Wat geweldig om te horen dat God jullie kracht geeft en heeft gegeven. In de bijbel lees je dat het bidden een krachtig middel is (en soms ervaar je dat ook zo) maar het is erg mooi om dat bij dit vreselijke ongeluk weer bevestigd te zien. Wat zouden we zónder moeten? Het is inderdaad erg wonderlijk allemaal.

De roepstem is groot zei je al. Hier kan niemand zo maar langsheen leven, denk ik. De gedachte dat het mij ook zou kunnen overkomen en dat er binnenkort ook zo’n topic (om maar even bij dit forum te blijven) kan staan, is iets wat je niet direct vergeet. Misschien is het een onplezierige gedachte maar het is wel de realiteit die je onder ogen moeten zien. En dan is al het andere eigenlijk bijzaak.
Ik hoop en bid dat God dit zal gebruiken tot eer van Hem en tot geloof bij ons.

Veel sterkte verder. Voor jou, maar natuurlijk ook de andere nabestaanden en iedereen die in de bus zat.

Mochten we iets voor je/jullie kunnen doen, laat het gerust weten. Mail, MSN e.d. weet je wel te vinden ;-)

Henk

Nien
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Nien » 26 jul 2004 14:22

Ilse, we kennen je niet persoonlijk, maar dat neemt ons gebed voor jou niet weg! Je vriend Maurits valt door niets en niemand te vervangen, dus het gemis zal er altijd zijn, maar wel hopen wij dat God jou nieuwe doelen wil laten zien om (verder) voor te kunnen gaan leven. Hij is met je!

Nostyle (Andreas) en Nien(ke).

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 27 jul 2004 05:38

Knap dat je het allemaal zo kunt verwerken.Hopelijk kun je ook zo positief naar de toekomst blijven kijken!

Er zullen vast ook momenten komen dat het minder gaat.Juist als je anderen er niet meer over hoort enzo.
Dan zal het misschien erg moeilijk kunnen zijn soms.

Maar juist dan moet je proberen te beseffen dat alles niet voor niets geweest is.Alles heeft zo zijn betekenis in dit leven.

Wij hebben hier zo'n bordje in de huiskamer hangen met de volgende tekst:

Uw pas is afgetekend,
Uw last is uitgerekend
En naar uw kracht geschat,
Die God gewogen had.

Daar moet ik zelf op moeilijke momenten weleens aan denken en dan weet ik dat ik toch sterk genoeg moet zijn om bepaalde dingen aan te kunnen.Anders waren ze niet gebeurd, of waren ze me niet overkomen.

Dat bordje hangt er al zolang als ik weet en heb er ook jarenlang overheen gelezen en de betekenis ervan niet begrepen.Toen een broer van me is overleden ben ik het pas gaan begrijpen.
Misschien gek maar het is echt zo.

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 27 jul 2004 13:15

Veel sterkte Ilse! Het is zo vreselijk wat er elke keer weer gebeurt. Gisteren dat ongeluk in België, ook weer vier jonge mensen. Niet te bevatten.

Ik ken je wel niet, maar toch: het allerbeste! Ga met God!

Tijn
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Tijn » 02 aug 2004 13:19

ik vind dat je een mooi getuigenis heb geschreven ilse!!! Veel sterkte in de tijd die komen gaat, God staat altijd voor je klaar!!!!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 02 aug 2004 23:24

Tof getuigenis Mini! Geeft voor mij wel aan dat God van jou en allen die betrokken waren houdt en voor jullie wil zorgen... en door alle ellende heen toch een les heeft voor iedereen hier op het forum... En jij mag dat uitdragen. Ik ben trots op je!

Inderdaad, blijf allemaal bidden... maar vergeet niet om ook te danken voor Gods liefde.

André

Berichtdoor André » 15 aug 2004 21:14

Hoi Ilse,

Ik ben "blij" te horen dat het redelijk goed met je gaat, fijn gevoel is dat heh dat je de hulp van God mag ervaren.
Kennen doe ik je niet, maar als je eens van je af wilt typen yvw.

Gr. André Esselink

Terug naar “Archief”