Marnix schreef:
Aragorn heeft gelijk... Omdat het tegenwoordig wat raar is om te geloven hebben mensen het over hersenspoeling... Het rare is dat het vroeger heel gewoon was om te geloven maar door invloeden van welvaart, ene heer Darwin etc. zijn de mensen veranderd... Eerst worden mensen gehersenspoeld en vervolgens gaan ze de mensen die niet gehersenspoeld zijn voorhouden dat ZIJ de gehersenpoelden zijn
(volgen we het nog)
Laat je niks wijsmaken Madelief... en vraag God zelf maar eens of Hij er is, of je dat mag zien... en kijk om je heen, naar alles wat je ziet, naar alles wat gebeurt... lees eens in de bijbel en kijk of het klopt.... En oordeel zelf.
Dit is dus een schoolvoorbeeld van generaliseren, en intolerantie, het enige wat klopt is, dat je zegt...en oordeel zelf.
Iedereen heeft z'n eigen ervaringen in het leven, en fundeert daar z'n mening op, daar lijkt mij totaal niets op tegen, zolang je de ander niets opdringt.
Er is niets raars aan geloven, alleen is het niet iets wat iedereen doet.
Zolang diegene je niets anders op wil dringen, zoals ik, heb je de mening van anderen wel te respecteren, en mag je niet alles op één hoop gooien.
Doe je dat wel, dan ben je zeer eenzijdig en bekrompen bezig, in feite wil jij dan wel je mening opdringen aan anderen.
Dat ik niet meer geloof, heeft niets te maken, met hersenspoelingen, welvaart, of Darwin, maar met mijn persoonlijke ervaringen, met geloof, kerk, en mensen die zeggen te geloven, en er totaal niet naar leven.
Ik wil je best heel eerlijk zeggen, dat het mij heel veel strijd gekost heeft, en dat ik echt niet over één nacht ijs ben gegaan voor ik m'n besluit genomen heb.
Het gaat mij echter te ver, om schijnheilig voor de buitenwereld in stand te houden, door wel naar de kerk te gaan, en overal aan deel te nemen, als je er niet meer achter staat, daarom, ben ik zo eerlijk geweest me er geheel aan te onttrekken, wat niet inhoudt, dat ik geen respect heb, voor mensen die echt geloven, en daar ook werkelijk naar leven.
Groet, Cisca.