evangeliseren bij house-party's

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

charlie
Mineur
Mineur

Berichtdoor charlie » 27 jul 2004 11:19

henkie schreef:Of het zichtbaar effect heeft, doet denk ik niet ter zake. Er is alleen de opdracht "gaat heen en verkondigd het alle creaturen". God zal dan wel voor de rest zorgen toch...

amen henkie, ik kan beter eerst jouw reactie lezen, voordat ik zelf ga reageren...
"I AM Too blessed to be stressed!" The shortest distance between a problem and a solution is the distance between your knees and the floor.

charlie
Mineur
Mineur

as;ldkf

Berichtdoor charlie » 27 jul 2004 11:39

ok mensen, thanx voor de antwoorden.
nu nog even over die motivatie van mij.
herkennen mensen dat? (b-tje vaag opgeschreven van me, maar ben toch benieuwd of mensen dat herkennen/wat ze ervan vinden)
Laatst gewijzigd door charlie op 28 jul 2004 08:02, 1 keer totaal gewijzigd.
"I AM Too blessed to be stressed!" The shortest distance between a problem and a solution is the distance between your knees and the floor.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 27 jul 2004 13:10

henkie schreef:Of het zichtbaar effect heeft, doet denk ik niet ter zake. Er is alleen de opdracht "gaat heen en verkondigd het alle creaturen". God zal dan wel voor de rest zorgen toch...

Mjah, opzich wel, maar het doet denk ik wel ter zake OF het effect heeft, zichtbaar of niet. En alle creaturen: oke, maar ook in alle toestanden? Als iemand nuchter is lijkt het me nuttiger dan wanneer die zwaar stoned is.

Lana
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lana » 27 jul 2004 22:41

Aragorn schreef:En alle creaturen: oke, maar ook in alle toestanden? Als iemand nuchter is lijkt het me nuttiger dan wanneer die zwaar stoned is.

Ik denk dat dat idd het probleem is bij evangeliseren bij dat soort feesten...Mensen die niet in staat zijn helder na te denken daar kun je moeilijk een zó serieus gesprek mee aangaan...Je kan wat dat betreft misschien beter overdag op straat gaan staan en dan proberen in gesprek te komen.

BTW: Ik blijf het een heel mooi initiatief vinden en zoals eerder al gezegd door anderen: al denkt maar één persoon er is goed over na en komt tot inkeer dan is het het al waard

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 31 jul 2004 18:36

En alle creaturen: oke, maar ook in alle toestanden?

interessante vraag. Op zich denk ik inderdaad dat het niet echt het geschikte moment is als mensen zwaar van de kaart zijn.
Maar:
-God bepaald uiteindelijk of het het juiste moment is. Er is niet voor niets het gezegde "van de kroeg naar de kerk bekeerd zijn".
-(lang) niet iedereen is zo ver heen dat men niet meer goed kan nadenken.
-ze kunnen een folder meenemen voor thuis.
-er zal best een zekere herkenning zijn en dat kan een volgende keer een ingang zijn.
-in een interview las ik dat ze juist na het feest er animo is voor een gesprek omdat sommige zien hoe leeg het eigenlijk is.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 02 aug 2004 09:37

Ik kan wel aardig met henkie meekomen.. :)

Terug naar “Archief”