En wat als je twijfelt?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

André

Berichtdoor André » 22 jul 2004 22:47

Lalage schreef:En soms ben ik gewoon boos op hem, dan praten we dat uit en dan is het weer goed.

Lijkt mij niets mis mee Lalage, maarre, als je in de tijd voorafgaand aan een evt. huwelijk naar jou idee iets te vaak twijfelt, het niet weet, en dat soort gevoelens.

Het is dan blijkbaar niet zo dat de positieve momenten bij de topic schrijfster de overhand hebben.

Beetje rationeel misschien, maar als alles naar haar/hun zin liep had ze wsl niet de vrijmoedigheid genomen om dit toch wel persoonlijke onderwerp met ons te delen.

Ik hoop dat je twijfels een plaats kunnen krijgen Fries, en wens je "wijsheid"

orgeltje

Berichtdoor orgeltje » 22 jul 2004 23:46

Aragorn schreef:Mijn ervaring is dat je je daar steeds minder van aantrekt. Op een gegeven moment weet je wel dat het gevoel toch altijd terug zal komen en maak je je er niet meer druk om. Dan geniet je gewoon van het vriend-vriendin zijn zonder dat je perse helemaal verliefd bent, zo heeft alles z'n tijd..

Is dit niet een beetje struisvogel politiek. Als je twijfels hebt dan is dat niet zomaar. Het heeft een reden. het lijkt mij dan ook zinvol om daar overna te denken, en niet zo van: na mijn vorige twijfel voelde ik het gevoel "wij horen bij elkaar", terug komen dus dat zal nu ook wel weer zo zijn. Wat als het gevoel nu eens niet terug komt.

Wat ik hiermee aan wil geven is dat een relatie iets is waar je heel je leven aan moet werken. alles komt echt niet vanzelf op zijn plaats.

Verder sluit ik mij geheel aan bij het verhaal van S-je. heb het zelf ook zo ervaren. Ik denk dat het belangrijkste wat je je moet afvragen is: Zijn wij gelukkig samen. Dat is het belangrijkste!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 26 jul 2004 15:10

orgeltje schreef:
Aragorn schreef:Mijn ervaring is dat je je daar steeds minder van aantrekt. Op een gegeven moment weet je wel dat het gevoel toch altijd terug zal komen en maak je je er niet meer druk om. Dan geniet je gewoon van het vriend-vriendin zijn zonder dat je perse helemaal verliefd bent, zo heeft alles z'n tijd..

Is dit niet een beetje struisvogel politiek. Als je twijfels hebt dan is dat niet zomaar. Het heeft een reden. het lijkt mij dan ook zinvol om daar overna te denken, en niet zo van: na mijn vorige twijfel voelde ik het gevoel "wij horen bij elkaar", terug komen dus dat zal nu ook wel weer zo zijn. Wat als het gevoel nu eens niet terug komt.

Ehm, nee dat is geen struisvogelpolitiek. Want het komt ook echt terug, dus zie je het gewoon als normaal, volgens mij is niemand altijd 100% zeker. En tja, als het nou niet weer terugkomt is het toch vroeg genoeg om je zorgen te gaan maken? Dan is het wel struisvogelpolitiek natuurlijk, als er geen lampje gaat branden bij langdurige hevige twijfel.

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 28 jul 2004 15:58

Aragorn schreef:
orgeltje schreef:

Ehm, nee dat is geen struisvogelpolitiek. Want het komt ook echt terug, dus zie je het gewoon als normaal, volgens mij is niemand altijd 100% zeker. En tja, als het nou niet weer terugkomt is het toch vroeg genoeg om je zorgen te gaan maken? Dan is het wel struisvogelpolitiek natuurlijk, als er geen lampje gaat branden bij langdurige hevige twijfel.

Dat geloof ik ook niet nee.Ik ben nu aan mn 3e relatie bezig en heb bij elke relatie zo af en toe mijn twijfels gehad.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 28 jul 2004 23:57

Precies. En soms is die twijfel terecht en moet je ermee stoppen als het aan blijft houden, en soms gaat het vanzelf weer over. Dat lijkt me niet zo heel moeilijk te onderscheiden. :)

Terug naar “Archief”