Relatie en uiterlijk/Uiterlijk en relatie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Omega
Nestor

Berichtdoor Omega » 26 jul 2004 09:58

Das denk ik het geheim van de vrouw om altijd spannend en aantrekkelijk te blijven En natuurlijk, het allerbelangrijkste: LIEF ZIJN !

Dat is het probleem bij veel vrouwen. Zodra ze er achter komen dat de prins op het witte paard, Shrek en zijn ezel blijken te zijn, blijft er van "lief zijn" weinig meer over. Salomo had veel vrouwen en laat zijn ervaring ons een wijze les zijn: "Het is beter te wonen op een hoek van het dak, dan met een kijfachtige huisvrouw...". En eigenlijk is deze nog mooier: "Een gedurige druiping ten dage des slagregens en een kijfachtige huisvrouw zijn even gelijk".

Daar kan ik geen uitspraken over doen Omega, maar jij, als notenliefhebber, kan het weten toch?

Probleem is dat vrouwen van andere noten houden dan mannen. :mrgreen:

k Accepteer het wel gewoon dat ik nu al grijs wordt, straks uitgezakt ben en na een tijdje een groot rimpelpakhuis ben

Ach, losse vellen kun je altijd nog strijken zolang je op de strijkplank past. :D
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 26 jul 2004 10:09

Dat kun je wel zeggen Omega, maar bij veel mannen is het zo van : gevangen visjes hoef je niet meer te voeren.
Want mannen zijn meestal hoffelijk en leuk als ze nog moeite moeten doen voor een vrouw, maar als ze dan zijn bezit is, dan doen ze er ook vaak niks meer voor. Dan is de leuke vrolijke toffe jongen ineens veranderd in een oude dikbuikige mopperende chagerijn, die uit zijn mond stinkt.
Natuurlijk is dit ietwat overdreven van mij beschreven, maar het is om aan te duiden dat het 2 kanten heeft.
Dat mensen zo en zo dus geen moeite meer doen om nog leuk en aantrekkelijk voor elkaar te zijn. Mannen en vrouwen.
En Salomo, met al zijn vrouwen, had makkelijk praten, want als de ene vrouw zich niet lekker voelde en tegen hem liep te zeuren, trok hij gewoon de deur achter zich dicht en ging naar een andere vrouw, (liefst een jongere en mooiere), die wel net vrolijk was.
Ik heb in een Islamitische cultuur geleefd, en gezien hoe het is om met meerdere vrouwen een man te moeten delen. Haat en nijd, verdeeldheid, enz, een vreselijk leven, meestal, zelden heb ik gezien dat die vrouwen gelukkig waren.
Hoe denk je dat het voelt, Omega, als jij je vrouw moet delen met nog 3 andere mannen?

Veelwijverij vind ik een walgelijk soort machtsvertoon. Want dat is het. Alleen rijke mannen kunnen zich dat permiteren.............

(sorry, maar dat moest er even uit, dat soort dingen raken mij, omdat ik ze gezien heb bij mensen als kind)

Omega
Nestor

Berichtdoor Omega » 26 jul 2004 10:40

Hoe denk je dat het voelt, Omega, als jij je vrouw moet delen met nog 3 andere mannen?

Lastig, ik ken alleen de situatie andersom. :mrgreen: Maar het heeft ook z'n voordelen. Al die klussen in en om huis kun je dan mooi verdelen.

Dat kun je wel zeggen Omega, maar bij veel mannen is het zo van : gevangen visjes hoef je niet meer te voeren.

Punt is dat mannen op latere leeftijd vaker aantrekkelijker voor het andere geslacht blijven dan vrouwen. Je kunt dat relateren aan het aantal echtscheidingen vanwege overspel, waarbij de man vaak de oorzaak is. Vanzelfsprekend komt dat ook doordat vrouwen huwelijkstrouw meestal belangrijker vinden dan mannen (en mannen nu eenmaal jagers zijn), maar dat neemt niet weg dat je vaker een oudere man met een jonge vrouw ziet, dan andersom. Overigens is voorgaande bepaald niet als compliment bedoeld voor mannen.
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

Lindal
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Lindal » 26 jul 2004 10:54

Leuk onderwerp!

Middelbare schooltijd was het met name belangrijk dat een persoontje er goed uitzag, leuk vervoersmiddel (lees: scooter, motor) en dan kwam het innerlijk pas. Dat heeft voor leuke, maar ook voor vervelende reactie's geleid :oops: Ach, ja, daar groei je toch een beetje overheen.

Ik ben niet voor het uiterlijk van mijn huidige vriend gevallen. Ik kon hem nl. al wat langer, maar het enige waar ik hem van herkende waren zijn ogen. Uiteindelijk kom je dan in gesprek met elkaar waar de schakelaar opeens om ging, want zo spontaan dat iemand over kan komen, dat zie je er gewoon soms echt niet aan af. :P :P

Nu moet ik zeggen dat mijn vriendje verre van lelijk is.... Gespierd buikje, gewoon slank, geen vet, maar goed, dat zie je niet als het winter is.... :mrgreen:

Je veranderd dus wel degelijk als je wat ouder wordt. dan kijk je wat minder naar het uiterlijk. Maar toch.... met een onaantrekkelijk persoontje ga je toch wat minder snel staan te kletsen,..... :)
Aparte mensen, aparte dingen

De halve waarheid is de hele leugen.

S-je
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor S-je » 26 jul 2004 11:27

Waaah... als ik dat van Omega lees, denk'k dat ik maar gewoon vrijgezel blijf heel m'n leven... :shock:

Prinsen op witte paarden die veranderen in enge ventjes enzo... bibber! :roll: Dan kun je maar beter gelijk een lelijke asociale vent trouwen, dan kan het later ook niet meer tegen gaan vallen... hehe :lol:

Het zal allemaal wel...

André

Berichtdoor André » 26 jul 2004 11:46

Omega schreef:Vanzelfsprekend komt dat ook doordat vrouwen huwelijkstrouw meestal belangrijker vinden dan mannen

Goed van je dat je het woord "meestal" hebt verweven in je zin.

Jeronimuz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Jeronimuz » 26 jul 2004 12:15

Hier bespeur ik enige bitterheid S-je? :D

Ik vind uiterlijk wel belangerijk, het is toch het eerste waar je op valt.
Het is niet het belangerijkste, maar ik moet eerlijk toegeven dat ik wel "sorteer" (wat een naar woord in dit verband) op de eerste indruk, en dat is gewoon uitstraling.

Persoonlijk vind ik dames met een beetje "frisse" uitstraling erg leuk, beetje sproeten en zo.
Mooie ogen, mooie lach, leuk figuur... Daar kijk ik toch wel naar voordat ik op iemand af zou stappen.

S-je
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor S-je » 26 jul 2004 12:30

Jeronimuz schreef:Hier bespeur ik enige bitterheid S-je? :D

Hehhe... zou je willen :lol:

Invincible
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Invincible » 26 jul 2004 12:59

Omega schreef:Het valt me trouwens op dat vrouwen ((uitzonderingen daargelaten) sneller verouderen dan mannen en na een tiental jaren is er van vrouwelijke schoonheid weinig meer over. Wie verstandig is kiest dus een vrouw met een goed karakter, want om na een jaar of tien met een verlepte Kenau het leven te moeten delen is bepaald niet aantrekkelijk.

Nog een wijze raad: zorg dat je zo snel mogelijk haar moeder te zien krijgt.

Mooie moeder: okay, een goed vooruitzicht.
Lelijke moeder: meteen stekker eruit!

(:3

Ook als je de andere sekse zit te observeren in de kerk, altijd efkes de ouders checken als ze erbij zitten.
..

S-je
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor S-je » 26 jul 2004 13:03

Invincible schreef:
Omega schreef:Het valt me trouwens op dat vrouwen ((uitzonderingen daargelaten) sneller verouderen dan mannen en na een tiental jaren is er van vrouwelijke schoonheid weinig meer over. Wie verstandig is kiest dus een vrouw met een goed karakter, want om na een jaar of tien met een verlepte Kenau het leven te moeten delen is bepaald niet aantrekkelijk.

Nog een wijze raad: zorg dat je zo snel mogelijk haar moeder te zien krijgt.

Mooie moeder: okay, een goed vooruitzicht.
Lelijke moeder: meteen stekker eruit!

(:3

Ook als je de andere sekse zit te observeren in de kerk, altijd efkes de ouders checken als ze erbij zitten.

Whahaha... heb je wel een beetje gelijk in... maar toch denk ik dat ik niet zo als m'n moeder wordt, ander karakter enzo...

chickie
Mineur
Mineur

Berichtdoor chickie » 26 jul 2004 13:07

Uiterlijk is erg leuk hoor, denk alleen dat je relatie vrij leeg raakt tegen de tijd dat je bejaard wordt....

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 26 jul 2004 14:35

Omega schreef:Punt is dat mannen op latere leeftijd vaker aantrekkelijker voor het andere geslacht blijven dan vrouwen. Je kunt dat relateren aan het aantal echtscheidingen vanwege overspel, waarbij de man vaak de oorzaak is. Vanzelfsprekend komt dat ook doordat vrouwen huwelijkstrouw meestal belangrijker vinden dan mannen (en mannen nu eenmaal jagers zijn), maar dat neemt niet weg dat je vaker een oudere man met een jonge vrouw ziet, dan andersom. Overigens is voorgaande bepaald niet als compliment bedoeld voor mannen.

Ben ik even dolblij dat ik met een man getrouwd ben die een stuk ouder is dan ikke.............

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 26 jul 2004 14:58

Pff, ik den dat uiterlijk zeker wel meespeelt, maar vooral omdat uiterlijk vaak toch niet los te koppelen is van uitstraling en dat zegt weer iets over het innerlijk.

Hm, het lijkt nu alsof ik via slinkse redeneringen probeer te zeggen dat het uiteindelijk alleen maar om het innerlijk gaat, maar dat was niet m´n bedoeling.. 8)

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 26 jul 2004 15:03

chickie schreef:Uiterlijk is erg leuk hoor, denk alleen dat je relatie vrij leeg raakt tegen de tijd dat je bejaard wordt....

Als het goed is, vind je elkaar dan nog steeds aantrekkelijk (is heel relatief natuurlijk). Maar goed, dan heb je inmiddels al zoveel dingen met elkaar gedeeld, dat uiterlijk veel minder belangrijk is geworden. En je sex leven wordt dan ook veel minder actief (zal er ook wel weer mee te maken hebben :mrgreen: )
Geen commentaar

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 26 jul 2004 15:05

Motormuis schreef:En je sex leven wordt dan ook veel minder actief (zal er ook wel weer mee te maken hebben :mrgreen: )

Is dat zo?

Terug naar “Archief”