Relatie en uiterlijk/Uiterlijk en relatie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Johanne
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Johanne » 23 jul 2004 11:18

Omega schreef:Een tegenvraag: Zou je met een geweldige schoonheid willen trouwen waarmee je iedere dag ruzie hebt of waar je nooit een goed gesprek mee kunt voeren?

Nee dat natuurlijk niet lijkt me. Alleen het is ook zo dat er ontzettend veel schoonheden, naja knappe meisjes iig zijn die wel een goed en leuk karakter enzo hebben...
En voor jongens geldt natuurlijk hetzelfde...;)
"I am a lonely soldier, I fight my own war
Everyone's caught up in themselves
My wounded soul is tearing me down"

-Narnia-

orgeltje

Berichtdoor orgeltje » 23 jul 2004 11:32

Hjet spreekwoord leuidt:

Een mooie vrouw heb je nooit voor je zelf alleen.

Dus dan maar geen fotomodel :lol:

ahuibers
Majoor
Majoor

Berichtdoor ahuibers » 23 jul 2004 14:28

orgeltje schreef:Hjet spreekwoord leuidt:

Dus dan maar geen fotomodel :lol:

of: wie een vrouw trouwt om het lijf, verliest het lijf en behoud het wijf :mrgreen:

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 23 jul 2004 16:03

Het heeft twee kanten.
Normaal stap je sneller op iemand af die je mooi vind.
Als je echter in een bepaalde situatie iemand beter leert kennen is het heel goed denkbaar dat het uiterlijke steeds minder belangrijk wordt. Ik heb het overigens in beide gevallen (innerlijk en uiterlijk) getroffen.

Tabitha
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tabitha » 23 jul 2004 17:52

Ik vind uitstraling wel belangrijk, veel belangrijker dat dat iemand echt knap is.
Sommige knappe mensen hebben zo'n gigantische harde, lege uitstraling..., daar griezel ik van.
Voor de rest ben ik het met kurtyo eens.

Kurtyo
Ik heb het overigens in beide gevallen (innerlijk en uiterlijk) getroffen

:roll: Uiteraard!
Je leeft niet echt, totdat je iets gevonden hebt waar je voor zou willen sterven.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 23 jul 2004 18:31

Ik denk ook dat uiterlijk in eerste instantie meespeelt, dat is toch wat je ziet (ik heb tenminste nog nooit iemand met zijn innerlijk onder de armen zien lopen). Maar uiterlijk is niet alleen je kleding, je haarkleur, je huidskleur, je lengte, je omvang, maar ook je uitstraling speelt hierin mee. (ik heb al een glimlach gelezen, maar ook als afknapper, arrogantie). Toch kan ik me ook wel vinden in Johanne's verhaal, voor mij spreekt het van onzekerheid en ik vind het wel herkenbaar. Het onzeker zijn over je uiterlijk. Ook ik ben best onzeker (ik mag dan een vriend hebben, en al zegt hij dat hij me mooi vind, dan heb ik altijd zoiets van :roll: ). Ik denk dat dat iets is waar ik (jij/we :wink: ) aan moeten werken. Want het uiterlijk is zeker niet super belangrijk, het gaat je karakter, dat is dan misschien niet het eerste wat je ziet, maar wel wat op langere termijn het meest zichtbaar is en bepaald of je met diegene verder wilt en evt een leven kunt delen.

Columbus heeft het ook al gezegd, maar hij is normaal gesproken niet het type waar ik op zou vallen (en dat is ook wederzijds trouwens, ik ben dus ook niet zijn type) ik ben echt voor zijn karkater gevallen en zijn humor (nog wel wat meer dingen, maar die zet ik niet op t forum :P ).
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Leilah
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Leilah » 23 jul 2004 19:37

Uiterlijk speelt natuurlijk een grote rol, het is het eerste wat je van iemand ziet maar om daar nou meteen je oordeel aan vast te knopen zonder dat je het innerlijk van diegene kent, nee dankje.
Ik vind mezelf niet een van de mooisten maar toch heb ik een vriend die mij wel mooi vind (en hopelijk ook mijn karakter goedkeurt :P) maar hij kan t duizend keer zeggen en dan nog geloof ik het niet, voor mij is mooi zijn: maatje 34, perfect lijf, perfect gebit, uitstraling hebben.
Niets van dat heb ik en toch is er iemand die mij blijkbaar wel mooi vind.

Maar wat is mooi of niet mooi voor anderen, iedereen denkt daar toch weer anders over (hoop ik) oke oke, mannen in de buurt van schaars geklede dames vertonen vaak hetzelfde gedrag maarja dan heb je t wel over een bepaald soort "man" :wink:
Ik heb t weleens gehad dat ik dacht van "goh wat een onwijs mooie jongen" maar die bleek dan een vreselijk naar karakter te hebben.
Tis maar een vreemde wereld.
Nieuwe foto's en log :http://leelah.hyves.nl

Omega
Nestor

Berichtdoor Omega » 24 jul 2004 13:18

ik ben echt voor zijn karkater gevallen en zijn humor (nog wel wat meer dingen, maar die zet ik niet op t forum ).

Ik neem aan zijn noten. :mrgreen:

Ahuibers heeft volkomen gelijk. Volgens mij is dat een uitspraak van vadertje Cats (als ik mij niet vergis). Deze is trouwens ook erg mooi: "Het beste stuk huisraad is een goed wijf."

Het valt me trouwens op dat vrouwen ((uitzonderingen daargelaten) sneller verouderen dan mannen en na een tiental jaren is er van vrouwelijke schoonheid weinig meer over. Wie verstandig is kiest dus een vrouw met een goed karakter, want om na een jaar of tien met een verlepte Kenau het leven te moeten delen is bepaald niet aantrekkelijk.
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

S-je
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor S-je » 24 jul 2004 13:47

Omega schreef:Het valt me trouwens op dat vrouwen ((uitzonderingen daargelaten) sneller verouderen dan mannen en na een tiental jaren is er van vrouwelijke schoonheid weinig meer over. Wie verstandig is kiest dus een vrouw met een goed karakter, want om na een jaar of tien met een verlepte Kenau het leven te moeten delen is bepaald niet aantrekkelijk.

En dan gaan ze d'r haren allemaal knal rood verven, want dan lijkt het alsof ze nog niet grijs zijn en natuurlijk 2 cm plamuur op d'r gezicht smeren, want anders zie je rimpels. Net of het toch al niet duidelijk is dat ze gewoon grijs, uitgezakt en rimpellig zijn :lol:

Het lijkt wel alsof mannen knapper worden naar gelang ze ouder worden, vrouwen moeten het van hun jonge jaren hebben... haha :D

Maar het scheelt wel of je niet rookt, niet te veel drinkt, geen make-up op doet, regelmatig sport, gezond eet... enzo... net of je zin hebt om daar over na te denken als je jong bent, hehe!! 8)

k Accepteer het wel gewoon dat ik nu al grijs wordt, straks uitgezakt ben en na een tijdje een groot rimpelpakhuis ben :roll: Hihihii :mrgreen:

RECI-TATIVO
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor RECI-TATIVO » 24 jul 2004 14:05

Bovendien 'mooi' is zo subjectief als het maar kan natuurlijk, wat de één aantrekkelijk vindt, hoeft de ander nog niet aantrekkelijk te vinden, dat is iets dat je ook niet moet uitvlakken. Anders zou iedereen immers wel achter de zelfde man/vrouw aanzitten.

RECI-TATIVO
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor RECI-TATIVO » 24 jul 2004 14:08

Omega schreef:

Het valt me trouwens op dat vrouwen ((uitzonderingen daargelaten) sneller verouderen dan mannen en na een tiental jaren is er van vrouwelijke schoonheid weinig meer over. Wie verstandig is kiest dus een vrouw met een goed karakter, want om na een jaar of tien met een verlepte Kenau het leven te moeten delen is bepaald niet aantrekkelijk.

Wahaha tjonge, dit stukje maakt mijn hele dag goed, ik geloof dat ik die glimlach niet meer voor zonsondergang weggepoetst krijg! :mrgreen: Maar even serieus, karakters ontwikkelen zich ook natuurlijk, dus dat lieve zachte meisje kan onder invloed van de jaren zich natuurlijk ook ontwikkelen tot de door jou zo gevreesde assertieve en mokkige vrouw! Garanties heb je nooit! Misschien is het beter dat iedereen vrijgezel blijft??

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 24 jul 2004 15:08

Omega schreef:

Of je kiest gewoon voor een leuke man, ben je in een keer van alle problemen af.

Wie enigszins sterk in zijn of haar schoenen staat verwijs ik naar de site van de RVU, programma "Beter van niet" over schoonheid.
Al hoewel ik de manier waarop dit programma is opgezet niet helemaal kan waarderen, is de ironie van Erik van Muiswinkel, heerlijk aanstekelijk.

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 24 jul 2004 16:55

Omega schreef:
Ik neem aan zijn noten. :mrgreen:

:yum: ::(( :roll: :wink:
Daar kan ik geen uitspraken over doen Omega, maar jij, als notenliefhebber, kan het weten toch? :mrgreen:
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Re: Relatie en uiterlijk/Uiterlijk en relatie

Berichtdoor Mariamagdalena » 25 jul 2004 12:59

Johanne schreef:Hmmm hier komt weer eens een vaag topic van mij hehe...

Ik zit me toch wel eens af te vragen in hoeverre toch het uiterlijk meespeelt in een relatie enzo en wilde wel eens weten hoe jullie hierover denken enzo.

Ik bedoel ik denk dat t toch bij de meeste jongens wel meespeelt. Tuurlijk het gaat in de eerste plaats om karakter, maar toch.

Het gaat er volgens mij ook om, dat je als vrouw (ookals man, natuurlijk), jezelf goed blijft verzorgen.
Als je nou eenmaal zwaar bent, van nature, kan je er weinig aandoen, maar kan je toch zorgen dat je altijd fris gedouched bent, en een klein beetje make-up en lichtelijk lekker geparfumeerd bent, en dat je kleding draagt waarin je er leuk uitziet.
Maar ook als je niet zwaar bent, moet je er voor waken dat je dus ook hetzelfde als bovenstaat doet, en niet verslonst raakt.
Vaak zie ik getrouwde vrouwen die niks meer aan zichzelf doen, niet meer op hun gewicht letten,hun haar niet meer leuk doen, geen make-up meer gebruiken, en dergelijke.
Schoonheid komt vooal van binnenuit, maar als je jezelf goed verzorgt, ook ruime aandacht aan de verzorging van je voeten besteedt (zeer belangrijk), dan voel je je ook lekkerder. Lekker fris gedouched, lichtelijk geparfumeerd en lichtelijk make-up. Wat ook heel belangrijk is, is dat je haar goed zit, dan voel je je ook beter. En als vrouw vooral zorgen dat het spannend blijft. Dat kun je bijvoorbeeld doen door verschillende outfits te hebben,verschillende kleuren en modellen, die draag je dan wanneer je er voor in de stemming bent. Dus steeds weer wat anders en niet elke dag hetzelfde rokkie. Dan voel je je telkens weer een ander meisje, naar aanleiding van je stemming (onverschillig, of zwoel, of sportief, of pikant, enz. ) Das denk ik het geheim van de vrouw om altijd spannend en aantrekkelijk te blijven :wink: En natuurlijk, het allerbelangrijkste: LIEF ZIJN !

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 25 jul 2004 13:00

orgeltje schreef:Hjet spreekwoord leuidt:

Nou, dat hoeft niet, hoor :wink:

Terug naar “Archief”