Rolling Stones

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Andreas Poetin
Verkenner
Verkenner

Rolling Stones

Berichtdoor Andreas Poetin » 08 jan 2003 12:45

Ik vind dat wanneer voor jou persoonlijk de muziek die je draaid niet tussen jou en God staat je er best naar mag luisteren. Je moet natuurlijk niet te vergaan, je moet wel opletten dat er de duivel niet in wordt vereerd. Maar in het nummer Sympathy for the devil wordt heel duidelijk beschreven hoe de duivel in elkaar zit hoe hij mensen door verleiding probeert voor zich te winnen, dit nummer is niet ter verheerlijking, maar eerder tot een soort waarschuwing.
En muziek kan je ook tot nadenken zetten, vooral van de Stones die veel maatschappij kritische nummers hebben geschreven, die mensen, vooral in de jaren '60 aan het denken hebben gezet. Nummers als: Street Fighting Man, "Have You Seen Your Mother, Baby", You Can't Always Get What You Want, Jumpin Jack Flash, 19th Nervous Breakdown enz...

Vito
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Vito » 08 jan 2003 12:58

Ik heb altijd begrepen dat Mick Jagger een fervent satanist is...

Storyteller

Berichtdoor Storyteller » 08 jan 2003 13:40

Andreas heeft een goed punt
Maar in het nummer Sympathy for the devil wordt heel duidelijk beschreven hoe de duivel in elkaar zit hoe hij mensen door verleiding probeert voor zich te winnen, dit nummer is niet ter verheerlijking, maar eerder tot een soort waarschuwing.

Dit is met erg veel 'satanistische' nummers zo.
En Vito, als je zulke beschuldigingen of verdenkingen uit, is het misschien wel zo eerlijk om er de bron bij te vermelden. Of een link naar een artikel waarin je dat hebt gelezen. Het is niet juist om te discuseren en te oordelen op louter geruchten.

Vito
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Vito » 08 jan 2003 14:36

Storyteller schreef:En Vito, als je zulke beschuldigingen of verdenkingen uit, is het misschien wel zo eerlijk om er de bron bij te vermelden. Of een link naar een artikel waarin je dat hebt gelezen. Het is niet juist om te discuseren en te oordelen op louter geruchten.

Ik heb het eens gelezen. Misschien dat ik binnenkort de exacte bron kan noemen. Hier alvast van een willekeurige website:

"The song "Sympathy for the Devil" by the Rolling Stones, is the official anthem for the Church of Satan. In it, Lucifer speaks in the first person and asks sympathy for all who meet him. Lead singer, Mick Jagger claims that Anton Lavey, the founder of the Church of Satan and author of the Satanic Bible, help inspire their music! Their album titled, "Their Satanic Majesties Request", leaves no doubt to their allegiance!"

(bron: http://www.geocities.com/backmasking_20 ... metal.html)

Andreas Poetin
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Andreas Poetin » 08 jan 2003 14:38

"The song "Sympathy for the Devil" by the Rolling Stones, is the official anthem for the Church of Satan. In it, Lucifer speaks in the first person and asks sympathy for all who meet him. Lead singer, Mick Jagger claims that Anton Lavey, the founder of the Church of Satan and author of the Satanic Bible, help inspire their music! Their album titled, "Their Satanic Majesties Request", leaves no doubt to their allegiance!"

Ik snap niet hoe die gene die dit schrijft hier bij komt. Sympathy for the devil is geschreven naar aanleiding van een boek dat in die tijd erg populair was. Ik weet niet zo snel de naam er van maar het ging over een man die door de duivel was bezeten en steeds verder doorsloeg. Hier in werd dus de ziekheid v/d duivel beschreven.
De Rolling Stones, en zeker niet zanger Mick Jagger hebben ooit iets met een satanist gehad. Ik zou de bron van de gene die dit schrijft wel eens willen weten. Want waaraan zou je nog meer de duivelse invloeden bij de stones merken?
het album Their Satanic Majesties Request is niet een vereering v/d duivel maar slaat op de tekst die in het britse paspoort staat 'On Their Majesties Request'. En omdat zij zo'n hekel hadden aan de 'gevestigde orde' en aan de koningin heette dit album zo.

Vito
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Vito » 08 jan 2003 14:51

En in iets duidelijkere bewoordingen:

"(...) and the Rolling Stones with Mick Jagger, who claims to be the reincarnation of Lucifer and who is member of the "Church of Satan" in California."

(bron: http://www.skepticfiles.org/gay/rome_in2.htm)

Andreas Poetin
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Andreas Poetin » 08 jan 2003 14:57

"(...) and the Rolling Stones with Mick Jagger, who claims to be the reincarnation of Lucifer and who is member of the "Church of Satan" in California."

ja leuk dat je er telkens de site bij zet, maar waar haald deze site haar info vandaan, en waarom lees ik dit soort dingen op van die vage sites. Als ik in kranten kijk met verhalen over de Stones of beschrijvingen op sites van muziekbladen over wie de band precies is, waarom lees ik daar over dit soort dingnen nooit iets? Waarom ook niet in verschillende boeken over deze band. Is dat om het te ontkennen, maar waren zouden die boeken en tijdschriften het ontkennen als zij er naar jouw mening juist mee lopen te pronken.
ik betwijfel heel erg de bronnen die jij gebruikt.
bij dezen neem ik alles terug wat ik gezegd heb

Corne van 't Hof
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corne van 't Hof » 08 jan 2003 15:27

Een vraagje: zou Paulus of Jezus ook zulke muziek gedraait worden?

Andreas Poetin
Verkenner
Verkenner

Rolling Stones

Berichtdoor Andreas Poetin » 08 jan 2003 15:35

Ik weet niet precies wat ik met deze vraag moet.
bij dezen neem ik alles terug wat ik gezegd heb

Vito
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Vito » 08 jan 2003 15:48

Andreas Poetin schreef:Als ik in kranten kijk met verhalen over de Stones of beschrijvingen op sites van muziekbladen over wie de band precies is, waarom lees ik daar over dit soort dingnen nooit iets?

Omdat muziekbladen over het algemeen over muziek gaan en niet over religie. Terzijde: dat Mick Jagger een belijdend satanist is, heb ik overigens wel gelezen in een muziekblad (erg moeilijk om die bron te achterhalen...)

Andreas Poetin schreef:Waarom ook niet in verschillende boeken over deze band. Is dat om het te ontkennen, maar waren zouden die boeken en tijdschriften het ontkennen als zij er naar jouw mening juist mee lopen te pronken.

Omdat satanisme vaak negatief overkomt en men niet zo graag negatieve dingen over de band van adoratie schrijft.
Over welke boeken en tijdschriften heb jij het trouwens?! Jij was toch diegene die hamerde op bronvermeldingen...?

Ken je de struisvogel......?

FrankB
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor FrankB » 08 jan 2003 20:04

Of Paulus of Jezus deze muziek gedraaid zouden hebben valt niet te met stelligheid te beantwoorden. Paulus waarschijnlijk niet. Hij was immers een religieus fanaticus van het zuiverste water, wars van elke vorm van amusement. Jezus was niet zo wereldvreemd. Hield wel van een feestje, dronk wel eens een wijntje. Het zou me verbazen als Hij rock muziek veroordeeld had.

Vito, ik zou graag van je horen waarom jij de onzin die op de door jou aangehaalde sites wordt geschreven schijnbaar als absolute waarheid aanneemt. Er worden wat dubieuze stellingen gelanceerd die vooroordelen van conservatieve christenen tegen rock muziek bevestigen en dus is het zo? Stairway to Heaven bevat een satanische boodschap en niemand neemt daar aanstoot aan behalve een obscure website en wat mensen die alles wat in hun straatje past accepteren?

Na de aanslag op de bar in Bali kwam ik op een uiterst dubieuze site terecht waarop iemand schreef dat de aanslag niet het werk was van Islamieten maar van de mossad, erop gericht om Australie bij een oorlog tegen Irak te betrekken. Dit is volgens jou dus ook waar? Op dezelfde site stond een artikel met daarin het "bewijs" dat er bij de aanslag op 11-09-01 geen joden waren omgekomen. Ook dit neem jij voor waar aan? Nee, waarom dan wel de onzin over rockmuziek?

Frank

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 08 jan 2003 20:10

FrankB schreef:Dat nummers van de Rolling Stones al dan niet achteruit gedraaid satanische boodschappen zouden bevatten is je reinste kolder, in de wereld geholpen door muziekhatende fundamentalistische christenen. Wie is die Vreugdenhil dan wel dat zijn woord voor wet wordt aangenomen. Noemde iemand hem hier laatst niet de clown van refoweb?

Je gaat nu toch wel wat te ver. Mister Wijsheid himself ofzo????

Vraag me toch afin hoeverre jij een christenben als je er een dergelijke mening op na houd.

Hetzijn trouwens jouw woorden dat zijn woord voor wet aangenomen wordt.

Ik stel alleen: laten we het hem vragen want hij is kenner. Bang voor duidelijke tegenargumenten?

RieBo
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor RieBo » 09 jan 2003 08:35

FrankB schreef:Jezus was niet zo wereldvreemd. Hield wel van een feestje, dronk wel eens een wijntje. Het zou me verbazen als Hij rock muziek veroordeeld had.

Frank

Ik vind dit huivering wekkend zoals je over Jezus praat. Als Jezus op een feest (pascha e.d.) was, dan waren dat van God in gestelde feestdagen. Als je doelt op bijv de bruiloft te Kana, dan was Jezus daar om Zijn naam en eer en Goddelijke macht te doen tonen. Wijn was in die tijd en streek de gewone volksdrank net als in Frankrijk. Dus is logisch dat dat ook door Jezus werd gedronken. Hij veroordeeld echter duidelijk als je te veel drinkt. Ik weet zeker dat hij rock muziek veroordelen zou. Hou kan je nou van een schrijver die Godonteerende teksten maakt en gewone, de gewone wel draaien en die andere maar niet. Je steunt door kopen van een CD die persoon die God onteerd. Of haal je de nummers van internet af, dan steel je ook nog geld van de platenmaatschappij. Of kan je na een nummer de Heere danken: Heere, wat ben ik blij dat ik dit geweldige nummer van een, tja U weleens lasterende zanger, maar in dit nummer nu niet heb mogen beluisteren. Nee toch, dus draai maar niet.
Onze dominee zei eens: Bid maar veel: Bewaar mij voor het schijn des kwaads, want dat is gevaarlijker als het kwaad zelf, want dat zien we vaak nog wel.
========================================

Doe wat je niet laten kan, en laat wat je niet doen kan.

========================================

Vito
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Vito » 09 jan 2003 09:18

FrankB schreef:Vito, ik zou graag van je horen waarom jij de onzin die op de door jou aangehaalde sites wordt geschreven schijnbaar als absolute waarheid aanneemt.

Ik schreef echter:
Ik heb het eens gelezen. Misschien dat ik binnenkort de exacte bron kan noemen. Hier alvast van een willekeurige website: (...)

Ik geef hier zelf al impliciet het verschil aan tussen mijn bron en de website. Als je echter iets beter zoekt op internet is er vast wel een betrouwbaarder bron te vinden. Als men namelijk op google "Mick Jagger" en "satanisme" intikt, produceert de zoekmachine verdacht veel hits....

Storyteller

Satanisme en de wereld van Rock 'n' Roll

Berichtdoor Storyteller » 09 jan 2003 10:22

Persoonlijk ben ik nooit in contact gekomen met satanisten. Wel met een hele lading mensen die van zichzelf zeiden dat ze satanisten waren. Een aantal vonden het ook leuk om in zichzelf te snijden en rituelen te houden en dat soort dingen. Dat maakt ze nog geen satanist. Psychisch in de war misschien, maar verder zie ik dat soort mensen alleen als een product van een cultuur.
Wellicht doet de bandnaam 'Cradle of filth' een belletje rinkelen. Deze band luistert zijn optredens op door met messen te spelen en nog veel meer duivels vuurwerk. Als de show is afgelopen, trekken de heren weer mooi hun nette pak aan en gaan ze op hun laptopje de winst van de dag berekenen.
Het satanistische in muziek is alleen maar show. Een manier om in de smaak te vallen bij de jeugd. Een manier die helpt, want het is inderdaad een tijd van ontkerking en een tijd waarin mensen zich afvragen of er nog wel een God is en of Hij ons nog wel bereid is om te helpen. Satanisme is weinig meer dan een commerciele scheldpartij op een God die ons verlaten heeft (Of in ieder geval, waarvan veel mensen denken dat Hij ons verlaten heeft).
Vandaar dat je zoveel hits krijgt als je op satanisme zoekt. Het is gewoon populair en verkoopt goed.
Het satanisme als een godsdienst bestaat wel, maar het is anders dan hetgeen je in de media ziet. Het is een soort hedonistische vorm van wicca (hekserij) waarin de gelovigen met magische rituelen alles voor zichzelf proberen te winnen. (Het symbool van satanisme, het pentagram met de punt naar beneden staat dan ook voor matter over mind, materie is belangrijker dan geest. Andersom, met de punt naar boven is het een wicca-symbool dat het belang van de geest benadrukt.)
Satanisme is trouwens een bizarre godsdienst, want wie Satan erkent, moet ook God erkennen. (Andersom trouwens ook. Wie in Licht gelooft, gelooft ook in de schaduw, de duivel.)

Terug naar “Archief”