Kruisje, WWJD en geloof hoop liefde

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 22 jul 2004 12:38

kurtyo schreef:
Markie schreef:Ik heb er zelf ook eentje en draag t altijd.Vind t wel leuk staan(al hangt ie meestal onder mn kleren) en t heeft voor mij wel enige betekenis ook.

Heb het hier dus over een kruisje.

(aha, ik dacht al: heeft ie een christen onder z'n kleren hangen? ;))

Grijnzz, die kan er niet meer bij denk ik :lol:

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 22 jul 2004 12:46

Hahahaha, kijk maar uit dat je dan niet een veel te groot kruisje koopt ;)

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 22 jul 2004 19:20

kurtyo schreef:En toch kan ik een heel eind meekomen in de opmerkingen van Spirit. En dan heb ik het over het verleden en het heden en ik hoop NIET over de toekomst.

Goed, ik zeg dan ook niet dat het onmogelijk is je te schamen voor mensen die zich christen noemen, helaas wel. Maar om stellig te zeggen ''ik schaam me voor christenen'' en dat in verband brengen met een WWJD armbandje, dat volg ik gewoon niet.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 22 jul 2004 20:00

Juust, Mes. Ik vraag me sowieso af wat er dan zo genant is aan christenen. In het verleden hebben christenen veel fouten gemaakt, dat doen ze nu nog en dat zullen ze blijven doen. Als historische dieptepunten kunnen we de kruistochten en het gedoe rondom het SOW-proces noemen (om maar even een evenredige vergelijking te maken :wink: ). Anderzijds zijn er altijd ook een heleboel christenen geweest die het beste voor hun medemens gezocht hebben, neem een (klassiek voorbeeld, tadaaaa!:) Moeder Theresa. Het is overigens helaas illustratief dat dit een enkeling is, tegenover hele groepen.
Blaat. Waarschijnlijk is je punt gewoon dat christenen bij voorbaat een etiket opgeplakt krijgen door niet-gelovigen. Dat is echter niet zozeer de fout van christenen als wel van degenen die bevooroordeeld zijn t.o.v. christenen, lijkt mij. Is het anders, tell me why.
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 22 jul 2004 20:07

Ik denk dat er veel christenen zijn die een heel bewonderendswaardig leven leiden, die ik als voorbeeld zou durven nemen. Alleen dergelijke mensen leven meestal niet in de schijnwerpers.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Lindal
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Lindal » 26 jul 2004 11:11

'k Heb mijn mening al gegeven maar dan als aanvulling op deze topic:

Wat vinden jullie van mosterdzaadjes? In een evangelische boekhandel zag ik deze dingen verwerkt in kettinkjes en armbandjes. Met het doel van : 'al is je geloof zo klein als een mosterdzaadje.....'

Ik vind het een heel mooi klein tekentje, waarmee je weer eens wat anders kan laten zien..... :P
Aparte mensen, aparte dingen

De halve waarheid is de hele leugen.

Terug naar “Archief”