Moderator: Moderafo's
kurtyo schreef:Dat is ook zo, Pieter. Maar het probleem is dat het hier ontkent word. Natuurlijk zijn er overal seksueel gefrustreerden. Maar ik moet even kwijt dat ik bij mijn niet-christelijke vrienden toch echt geen bekrompen gedachtengangen vind als: bikini's zijn echt opwindend o.i.d.
Naakt zijn in de vrije natuur "doet" iets met je persoonlijkheid. "Je ondergaat het als een bevrijding", zegt bijna iedereen die de stap voor het eerst heeft gezet. En dat is precies waar het naturisme voor staat. Bevrijd van beklemmende normen die mensen van jongs af aan bewust of onbewust worden opgelegd, keren de meeste mensen enthousiast terug van een eerste bezoek aan naaktstrand of verenigingsterrein.
Naaktheid hoort thuis bij een algemene levenswijze en in de vrije natuur, bij sport en spel, waar kleding overbodig en hinderlijk is. Dus ook bij zonnebaden, lichaamsoefeningen als yoga, massage, thai chi chuan (oosterse bewegingsleer), enz. Elke keer dat men zich onder naturisten van haar/zijn kleren ontdoet om onbelemmerd te genieten van zon, lucht en water, voelt men zich lichamelijk en geestelijk "bevrijd". En dat is geen wonder, want in zo¹n gezelschap valt er niets te gluren, heeft men niets voor elkaar te verbergen, en is de spanning tussen de seksen grotendeels weggevallen. Dit ondergaat men als een bevrijding, men voelt zich écht vrij en dat is een heerlijke blije gewaarwording
meschianza schreef:Maar ff serieus, is het dan niet bijzonder vermoeiend om naar het strand te gaan? want tegenwoordig loopt bijna iedereen in bikini. Badpakken zijn een btje uit geloof ik.
Bikini's op zich niet inderdaad. Maar dat bedoel je vast niet. Als er iemand in zit (ligt er aan wie natuurlijk) dan is dat natuurlijk wél opwindend. Ik ken persoonlijk niemand die dat niet vindt. Omdát dan af te doen als bekrompen is echt de omgekeerde wereld.
Daarom vind ik een , hoe heet dat ook al weer, zo'n stringding (in bikini) wel fout, dat benadrukt gewoon behoorlijk je achterste. En waarom moet dat perse (viond het persoonlijk ok vreselijk lelijk)
WE moeten daar gewoon interger mee omgaan. Dat je daar op let, kleding, badkleding. Onbewust kan je ook iets bij een ander in opschudding brengen.
In het refo wereldje meer taboe over sexualiteit? Ja maar sla er nu niet mee in het rond! Jij vind dat het kan maar andere niet oa ik! allemaal anders
en toch! moet iedereeen op srand gaan liggen! Nee! En openheid over sexualiteit! is niet met zijn allen op strand liggen en de vraag of het mag!
Het houdt mijn idee in Voorlichting over het lichaam zonder taboes en eerbiedt voor het lichaam! En eerlijk er over kunnnen praten! met ouders
vriend(in) en vriendinnen!
kurtyo schreef:Ik heb dus gereageerd, wat vind je daarvan?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten