Kanselruil tussen GG en CGK?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Speedy
Majoor
Majoor

Re: Kanselruil tussen GG en CGK?

Berichtdoor Speedy » 20 jul 2004 12:41

rosekapje schreef:
Ik ben trouwens wel een drieverbonder... Dus ik mag niet meedoen zeker :mrgreen: :wink:

Jawel hoor je bent van harte welkom, alleen wel zwijgen hoor verder :mrgreen: 8)

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 20 jul 2004 12:56

Speedy schreef:
Motormuis schreef:
Pieter schreef:Ach, effe 1 verbondje schrappen en 'join the club'.

Nou nou nou, dat vind ik wel errug gemakkelijk. Wel met volle overtuiging schrappen dan :mrgreen:
En eerst krijgen al die CGK dominees cursus van dominee Moerkerken.....

Ok, maar dan krijgt moerkerken en de andere GG predikanten een cursus Preekkunde van ds A.Baars .... als dat gebeurd is dan wordt het wel wat !!!!! Voor wat hoort wat!

Okay, deal!!!

Laten we dat maar eens speedy gaan aanpakken. Wie begint?
Geen commentaar

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 20 jul 2004 13:36

Motormuis schreef:Okay, deal!!!

Laten we dat maar eens speedy gaan aanpakken. Wie begint?

Hmmm 1 klein probleempje. ds. A. Baars is bezig zijn promotie te schrijven en voor het moment van promoveren doet hij geen enkele activiteit buiten zijn studeerkamer en de collegezalen in Apeldoorn. (Alleen preken dan). Dus die is voorlopig nog niet beschikbaar. Dus als jij voor de synode van de GG in september het kan regelen zou mooi zijn ..

Alleen hoe krijg jij een aantal cgk predikanten in 1 kamer met ds. Moerkerken (want sommigen worden al allergisch als ze het woord gereformeerde gemeenten horen)???? (En met blokjes kaas lokken werkt niet helemaal denk ik) :mrgreen: :mrgreen:

Picardijn
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Picardijn » 20 jul 2004 13:50

Als men bereid is om kansel ruil te doen, moet men ook bereid zijn om het avondmaal open te stellen voor elkaar. Want de predikant kan ook opgeroepen worden om een kind te doop te houden of een huwelijk te bevestigen. Dus ook het sacrament van het avondmaal te houden.
Heb een beugel en een buikje.
Beati pauperes spiritu
Bedankt
Also known als Zorro in de bus bij Funlover =)

pugna
Mineur
Mineur

Berichtdoor pugna » 20 jul 2004 14:01

Picardijn schreef:Als men bereid is om kansel ruil te doen, moet men ook bereid zijn om het avondmaal open te stellen voor elkaar. Want de predikant kan ook opgeroepen worden om een kind te doop te houden of een huwelijk te bevestigen. Dus ook het sacrament van het avondmaal te houden.

Zou ik ook geen moeite mee hebben, maar laten we bij het begin beginnen eerst kanselruil, de rest kan later.
Zo is het dan niet desgenen, die wil, noch desgenen, die loopt, maar des ontfermenden Gods. (Rom 9:16)

Picardijn
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Picardijn » 20 jul 2004 14:14

Men moet wel bedenken waar men voor staat. Zelf vind ik de stap kanselruil namelijk groot. Mijn bezwaar is dan ook dat men samen met de GKV het avondmaal viert en er hier geen bezwaren voor zijn.
Dan moet je op gaan passen dat je de boel niet gaat forceren. Wat bijvoorbeeld de NGK wel heeft gedaan.

Beati pauperes spiritu

Bedankt

pugna
Mineur
Mineur

Berichtdoor pugna » 20 jul 2004 14:19

Picardijn schreef:Men moet wel bedenken waar men voor staat. Zelf vind ik de stap kanselruil namelijk groot. Mijn bezwaar is dan ook dat men samen met de GKV het avondmaal viert en er hier geen bezwaren voor zijn.
Dan moet je op gaan passen dat je de boel niet gaat forceren. Wat bijvoorbeeld de NGK wel heeft gedaan.

Daar heb ik wel moeite mee, avondmaal vieren met de GKV. :mrgreen:

De titel van dit topic is Kanselruil GG-CGK, wat heeft de GKV hiermee te maken? CGK-gemeenten die kanselruil met de GG overwegen zullen dat waarschijnlijk niet doen met de GKV, en omgekeerd.

De CGK heeft twee vleugels.
Zo is het dan niet desgenen, die wil, noch desgenen, die loopt, maar des ontfermenden Gods. (Rom 9:16)

Picardijn
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Picardijn » 20 jul 2004 14:23

pugna schreef:
Picardijn schreef:Men moet wel bedenken waar men voor staat. Zelf vind ik de stap kanselruil namelijk groot. Mijn bezwaar is dan ook dat men samen met de GKV het avondmaal viert en er hier geen bezwaren voor zijn.

De titel van dit topic is Kanselruil GG-CGK, wat heeft de GKV hiermee te maken? CGK-gemeenten die kanselruil met de GG overwegen zullen dat waarschijnlijk niet doen met de GKV, en omgekeerd.

Die vleugels zijn me bekend en ik meende zelfs dat er een derde vleugel aan zat?
Maar het heeft er wel degelijk mee te maken, vooral als men verdere stappen wil ondernemen met de GKV. Dan zeg je zelf al da ze de deur dichtgooien richting de |GG

Beati pauperes spiritu

Bedankt

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 20 jul 2004 14:29

Picardijn schreef:
pugna schreef:

Die vleugels zijn me bekend en ik meende zelfs dat er een derde vleugel aan zat?
Maar het heeft er wel degelijk mee te maken, vooral als men verdere stappen wil ondernemen met de GKV. Dan zeg je zelf al da ze de deur dichtgooien richting de |GG

Open maar een nieuw topic voor samenwerking met GKV. Hier zijn we bezig met een plan de campagne voor kanselruil met de GG

(By the way zo lang er meer dan 40 CGK predikanten hebben aangegeven grote moeiten met de GKV te hebben, zal de samenwerking verder wel stil komen te liggen). Copy dit maar in de nieuwe topic

pugna
Mineur
Mineur

Berichtdoor pugna » 20 jul 2004 14:33

Picardijn schreef:
pugna schreef:

De derde 'vleugel' is geen vleugel maar het lijf, net een vogel de CGK: rechtervleugel, lijf en linkervleugel. :D

Niet alleen de GG ook naar de rechtervleugel. Kanselruil met welke andere kerk ook gaat ten koste van de eenheid in de CGK.

De toekomst is waarschijnlijk dat de rechtervleugel 'samen op weg' gaat met de HNHK en/of de GG, het midden en links van het midden met de GKV en de (uiterst) linkervleugel met de NGK.

:oops: Ben hier off-topic, ben ik anders nooit.

Picardijn
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Picardijn » 20 jul 2004 14:40

Speedy schreef:
Open maar een nieuw topic voor samenwerking met GKV. Hier zijn we bezig met een plan de campagne voor kanselruil met de GG

(By the way zo lang er meer dan 40 CGK predikanten hebben aangegeven grote moeiten met de GKV te hebben, zal de samenwerking verder wel stil komen te liggen). Copy dit maar in de nieuwe topic

Dat is niet zozeer het probleem, het gaat mij erom als de GG kanselruil wil doen met de CGK dan loopt de GKV voor de voeten. Dan wordt de GCK vleugellam... volgens mij kan de GG die 40 predkanten goed gebruiken misschien is het dan wel verstandig om vast te gaan ruilen.

Beati pauperes spiritu

Bedankt

Picardijn
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Picardijn » 20 jul 2004 14:43

pugna schreef:
Niet alleen de GG ook naar de rechtervleugel. Kanselruil met welke andere kerk ook gaat ten koste van de eenheid in de CGK.

De toekomst is waarschijnlijk dat de rechtervleugel 'samen op weg' gaat met de HNHK en/of de GG, het midden en links van het midden met de GKV en de (uiterst) linkervleugel met de NGK.

Zelf zie ik het zeker niet als off-topic. Het ging mij erom dat men ook het avondmaal moet kunnen aanvaarden binnen het CGK. We hebben even op een zijspoor gezeten omdat mensen uit de GKV aan tafel gaan bij de CGK.
Is er al samenspraak met de HNHK , GG en CGK.?

Beati pauperes spiritu

Bedankt

pugna
Mineur
Mineur

Berichtdoor pugna » 20 jul 2004 14:48

Picardijn schreef:
pugna schreef:

Zelf zie ik het zeker niet als off-topic. Het ging mij erom dat men ook het avondmaal moet kunnen aanvaarden binnen het CGK. We hebben even op een zijspoor gezeten omdat mensen uit de GKV aan tafel gaan bij de CGK.
Is er al samenspraak met de HNHK , GG en CGK.?

Dat offtopic moet je niet serieus nemen, vooral dat laatste deugd niet. :D

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 20 jul 2004 14:48

pugna schreef:

Welke eenheid in de CGK? De laatste jaren is de boel alleen maar uit elkaar gegroeid en doet men liever hun eigen zin dan iets voor de ander over te hebben. De kans dat je onder tafel geschoffeld of uitgelachen wordt is erg groot. Het spijt me om te zeggen, maar als je alle vleugels een beetje kent dan heb ik te veel gezien en gehoord. Eenheid is ver te zoeken.

pugna
Mineur
Mineur

Berichtdoor pugna » 20 jul 2004 14:52

Speedy schreef:
pugna schreef:

Welke eenheid in de CGK? De laatste jaren is de boel alleen maar uit elkaar gegroeid en doet men liever hun eigen zin dan iets voor de ander over te hebben. De kans dat je onder tafel geschoffeld of uitgelachen wordt is erg groot. Het spijt me om te zeggen, maar als je alle vleugels een beetje kent dan heb ik te veel gezien en gehoord. Eenheid is ver te zoeken.

Je hebt gelijk als je zegt dat de CGK geen eenheid is. Ik bedoelde te zeggen dat kanselruilen geen positieve uitwerking heeft op de eenheid binnen de CGK.

Terug naar “Archief”