Refo's

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 20 jul 2004 07:49

Hee Janski, mooi dat door het forum van refoweb jouw beeld van de dorre sullige refo is weggenomen. Want ik voel me in het geheel niet aangesproken als het gaat over dor en sullig :mrgreen:

Succes met je keuze, besef 1 ding: alle kerken hebben 1 ding gemeen, en dat is Christus.

En mensen, wat ik jammer vind hier, is dat er gelijk allerlei kerkverbanden weer tegenover elkaar moeten worden gezet. Lalage die meent dat Janski maar niet GG moet worden en nog meer van dit soort onzin.

Dit is nou net niet de beste reclame die we kunnen geven... :(
Geen commentaar

Pieter
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pieter » 20 jul 2004 08:15

Dergelijke uitingen, zoals die van Lalage, worden gevoed door wrok en frustratie.

Da's geen beste voedingsbodem voor evangelisatie en 't zou mensen als Janski eerder kunnen afstoten dan aanmoedigen hun zoektocht voort te zetten.

Triest :(

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 20 jul 2004 08:21

Pieter schreef:Dergelijke uitingen, zoals die van Lalage, worden gevoed door wrok en frustratie.

Da's geen beste voedingsbodem voor evangelisatie en 't zou mensen als Janski eerder kunnen afstoten dan aanmoedigen hun zoektocht voort te zetten.

Idd. Maar goed, laten we daar maar niet verder op in gaan, anders zijn we zelf ook op dat niveau bezig.

Enne, Janski, anders ga je een keer met mij naar de kerk. Relaxedte mensen waar je niet bang voor hoef te zijn. Kom ik je wel ff halen op de motor, is volgens mij niet eens zo heel ver. En de kerkdienst begint pas om 11 uur 's ochtends, dus we kunnen uitslapen.

Ik hoor wel of je m'n uitnodiging aanneemt :wink:
Geen commentaar

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 20 jul 2004 08:29

Pieter schreef:Dergelijke uitingen, zoals die van Lalage, worden gevoed door wrok en frustratie.

Ik heb wrok en frustratie? Nee hoor, hoe kom je daarbij?

Pieter
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pieter » 20 jul 2004 08:41

Waarom dan zo ageren tegen bijv. de GG? Dat moet toch ergens uit voortkomen. Meestal is dat wrok of frustratie, vaak ook nog van ex-GG'ers.

Als je een discussie open wilt houden, moet je niet afgeven op een bepaald kerkverband, maar elkaar respecteren en in waarde laten.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 20 jul 2004 08:42

Pieter schreef:Waarom dan zo ageren tegen bijv. de GG? Dat moet toch ergens uit voortkomen. Meestal is dat wrok of frustratie, vaak ook nog van ex-GG'ers.

Als je een discussie open wilt houden, moet je niet afgeven op een bepaald kerkverband, maar elkaar respecteren en in waarde laten.

Ik ex-GG'er? Laat me niet lachen. Ik geef er niet op af, maar het lijkt me zo onwaarschijnlijk dat iemand overstapt van een evangelische kerk naar de gergem. Is dat zo'n rare gedachte?
Ik denk toch dat ik wel een redelijk beeld heb gekregen van die kerk door dit forum.

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 20 jul 2004 08:45

Lalage schreef:
Pieter schreef:Waarom dan zo ageren tegen bijv. de GG? Dat moet toch ergens uit voortkomen. Meestal is dat wrok of frustratie, vaak ook nog van ex-GG'ers.

Ik ex-GG'er? Laat me niet lachen. Ik geef er niet op af, maar het lijkt me zo onwaarschijnlijk dat iemand overstapt van een evangelische kerk naar de gergem. Is dat zo'n rare gedachte?
Ik denk toch dat ik wel een redelijk beeld heb gekregen van die kerk door dit forum.

Jongens, kappen nou. Schiet Janski hier wat mee op?????
Geen commentaar

Pieter
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pieter » 20 jul 2004 08:46

Ik beweer niet dat jij ex-GG'er zou zijn. Ik zeg slechts dat dat vaak het geval is bij mensen die kritiek uiten.

Ik denk toch dat ik wel een redelijk beeld heb gekregen van die
kerk door dit forum.

Als je je werkelijk alleen maar baseert op wat je hier hoort en ziet, dan ben je wel erg naïef. Hoe kun je je nu een uitgebalanceerde mening vormen als je nog nooit een gemeente hebt bezocht? Dat begrijp ik echt niet.

Pieter
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pieter » 20 jul 2004 08:47

Sorry MM. 'k Kan d'r zo slecht tegen... Ongefundeerde kritiek.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 20 jul 2004 08:47

*diepe zucht*
Het enige wat ik bedoel, is dat het verschil tussen gergem en evangelisch heel groot is. Dat lijkt mij een feit.
Je moet niet zo aangebrand reageren. Ik bedoel het niet kwaad.

Pieter
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pieter » 20 jul 2004 08:51

'kee dan.

Never mind.

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 20 jul 2004 08:52

Pieter schreef:Sorry MM. 'k Kan d'r zo slecht tegen... Ongefundeerde kritiek.

Ik ben het wel met je eens, maar dan krijg je weer zo'n gezeur over van alles en nog wat. Vind het ook naïef om je mening te baseren op wat je hier op het forum ziet. Maar goed, dat zegt dan meer over diegene dan over (in dit geval) de GG.
Geen commentaar

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 20 jul 2004 08:55

Motormuis schreef:
Pieter schreef:Sorry MM. 'k Kan d'r zo slecht tegen... Ongefundeerde kritiek.

Ik ben het wel met je eens, maar dan krijg je weer zo'n gezeur over van alles en nog wat. Vind het ook naïef om je mening te baseren op wat je hier op het forum ziet. Maar goed, dat zegt dan meer over diegene dan over (in dit geval) de GG.

En ik maar denken dat hier op het forum nog wel de meest vrijzinnige gergemmers zitten, omdat de anderen niet mogen internetten. Geeft het forum dan echt zo'n slecht beeld?

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 20 jul 2004 09:01

Lalage schreef: En ik maar denken dat hier op het forum nog wel de meest vrijzinnige gergemmers zitten, omdat de anderen niet mogen internetten.

Omdat de anderen niet mogen internetten.....Moet ik die opmerking serieus nemen? Ben jij academicus? Vind je niveau onthutsend.....
Geen commentaar

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 20 jul 2004 09:33

Motormuis schreef:
Lalage schreef: En ik maar denken dat hier op het forum nog wel de meest vrijzinnige gergemmers zitten, omdat de anderen niet mogen internetten.

Omdat de anderen niet mogen internetten.....Moet ik die opmerking serieus nemen? Ben jij academicus? Vind je niveau onthutsend.....

Het spijt me. Vertel mij dan hoe het wel zit.

Terug naar “Archief”