Moderator: Moderafo's
FV schreef:De moorman mocht gedoopt worden toen hij zei dat hij geloofde dat Jezus Christus de Zoon van God is.
Het gaat om het geloof in Christus. Geloof je dat Hij de Zoon van God is, geloof je dat Hij gestorven is om voor jouw zonden te betalen? Dat is het ware geloof.
FV schreef:De moorman mocht gedoopt worden toen hij zei dat hij geloofde dat Jezus Christus de Zoon van God is.
Het gaat om het geloof in Christus. Geloof je dat Hij de Zoon van God is, geloof je dat Hij gestorven is om voor jouw zonden te betalen? Dat is het ware geloof.
bloempie19 schreef:FV schreef:De moorman mocht gedoopt worden toen hij zei dat hij geloofde dat Jezus Christus de Zoon van God is.
Maar wanneer weet je dan dat je dat geloof bezit? Is het een gevoel of gewoon 'dat je het weet'???
Ik persoonlijk geloof dat Jezus Christus de Zoon van God is. Ik geloof in de drie-eenheid, ik geloof dat Hij mijn leven leidt, ik geloof dat Hij altijd bij me is en voor me zorgt. Ik geloof dat Hij mijn zonden vergeeft, omdat Hij voor zondaren gestorven is. En ik ben een zondaar. Maar ik voel me niet altijd zondaar en ik kan ook niet zeggen dat ik, ondanks dat ik dit allemaal geloof, bekeerd ben.
Naar mijn idee wordt er daarom een dieper soort 'geloven' bedoelt als je bekeerd bent.
Of heb ik het nu helemaal fout?
Johannes schreef:11:25 Jezus zeide tot haar: Ik ben de opstanding en het leven; wie in Mij gelooft zal leven, ook al is hij gestorven,
26 en een ieder, die leeft en in Mij gelooft, zal in eeuwigheid niet sterven; gelooft gij dat?
columbus schreef:ik snap wat je bedoelt Bloempie, wat jij aanhaalt is hetzelfde als waar ik telkens weer op stuit. Ik ben 'bang' om te zeggen dat ik een wedergeboren mens ben omdat ik bang ben om mezelf voor de gek te houden, ook al is dat misschien niet zo.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten