Badkleding

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 19 jul 2004 11:43

Cirinde schreef:mm tjah badpakken bikini, triangel bikini, mm mijn mening, dreaag wat jij lekker vind. als goed ons niet de wijsheid had gegeven hadden we nooit zulke mooie bikini's kunnen maken
en tzelfde geld voor topless als je je daarbij lekker vind voleen why not, God heeft toch jou lichaam geschapen met het idee dat het mooi is, wrom erniet mee showen?

Trouwens, God geeft ons ook de wijsheid om kernbommen te maken. Laten we daarom Noord Korea maar gaan plat gooien.

Hij heeft ons wijsheid gegeven om op een hele soepele manier abortussen te plegen. Laten we dan ook niet moelijk doen over een vrouw die haar kind laat aborteren, omdat die vrouw carrieretechnisch net wat anders had gepland.

Hij heeft ons wijsheid gegeven om zyklon B te produceren. Weet je Cirinde wat daarmee is gebeurd.....?

Dus laat alsjeblieft onze "wijsheid" niet het criterium zijn om te bepalen wat wel en niet kan. Want onze "wijsheid" slaat nogal heel gemakkelijk om in "dwaasheid".

Tsja.....
Geen commentaar

The_Pim
Mineur
Mineur

Berichtdoor The_Pim » 19 jul 2004 11:47

Vraag 1244: Is het vanuit bijbels perspectief gezien verantwoord om in een ‘nette' bikini of tankini te lopen op het strand? Of is dit te bloot?

Antwoord: Met een bikini of tankini op het strand lopen. Waar moeten wij als christenen een grens trekken? Op het strand lopen doe je meestal niet in je eentje. Was dat het geval zou ik op je vraag ja kunnen zeggen. Maar omdat we ons bewegen onder anderen zeg ik nee. Waarom? Omdat we altijd aanleiding geven aan anderen om ons als vrouw te willen begeren. Vooral gebeurd dat door onze zwemkleding of kleding die uitdagend is. Ik ben ervan overtuigd dat we dat moeten voorkomen. Ook in dat opzicht zullen wij eerbaar zijn in ook onze kleding wat niet betekent dat we ouderwets, of excentriek erbij lopen maar op een nette wijze. Kun je dan nog wel gaan zwemmen? Jawel, maar ook hierin hebben we onze plaatsen waar we dat doen hebben te zoeken.

Met vriendelijke groet,

ds. A. J. Schalkoort
Hartelijke groeten,
Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap! PrekenWeb.nl

Cirinde

Berichtdoor Cirinde » 19 jul 2004 11:56

Hij heeft ons wijsheid gegeven om zyklon B te produceren. Weet je Cirinde wat daarmee is gebeurd.....?
Laatst gewijzigd door Cirinde op 19 jul 2004 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Cirinde

Berichtdoor Cirinde » 19 jul 2004 11:58

owq en bovendien snap ik niet wat er moeilijk gedaan word over het begeren van andere als je naar het starnd gaat en je niet in kunt houden ben je toch wel erguh dan ligt het niet aan de vrouwen in de bikini maar aan de gene die zich er toe verleid

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 19 jul 2004 12:00

Cirinde schreef:

sorry hoor vole je niet zo aangevallen en als je iets zeg haal dan niet gelijk het negatiev eruit zeg! ben niet achterlijk hoor tuurlijk weet ik dat er met wijsheid andere dingen mee gebeuren, maar moet je daarom al het goede vergeten en allleen het slechte zien....hypocrieteling

ik voel me in het geheel niet aangevallen cirinde. krijg meer het idee dat jij je aangevallen voelt. maar goed, laten we dat in het midden laten.

vervolgens snap ik niet dat ik een hypocrieteling ben.

ik wilde aangeven dat wijsheid niet het criterium is en volgens mij heb ik niet gesteld dat jij achterlijk bent.

kortom, kan weinig met jouw antwoord.
Geen commentaar

Cirinde

Berichtdoor Cirinde » 19 jul 2004 12:05

Ik zou het uitleggen,

Ik maakte de opmerking over de wijsheid en de badkleding, omdat het hierover gaat of je wel of niet in een bikini mag lopen, jij verdraaid de beol gelijk en maakt de wijsheid iets slecht.
Wat ik dus alleen bedoel is waarom zouden wij geen bikini mogen dragen of topless mogen zonnen? Als je erzelf niks achter denkt, ik vedoel ik ga niet in een bikini met het idee jongens kijk mij eens. nee gewoon omdat ik het mooi vind lekker vind zitten en lekker bruim word.

en dat hypocrietling bedoelde ik in het algemeen, waarom zouden vrouwen geen bikini mogen dragen alleen omdat mannen zich niet kunnen inhouden en zich overla sekslust en begeerte achter zien??????

snap je het nu een beteje? kan moeilijk utleggen ma hoop da je het begrijpt

jannes
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor jannes » 19 jul 2004 12:40

Hi,

Ik heb het gevoel dat Mondriaan en Willempie mij begrijpen. De rest gaat allemaal maar uit van zichzelf. Ik vind dit kunnen, ik vind dat. Het ging mij erom wat God ervan vindt. Wat een bijbels standpunt is. Tussen topless vrouwen gaan liggen, dat kan niet. Je zoekt de plaats van zonde op. Hebben jullie wel een mening die gebaseerd is op de Bijbel? Of vindt je dat maar ouderwets? Lopen op het strand, dan trek ik wel een rokje en t-shirt aan. Maar op een handdoek liggen, en dan af en toe het water induiken, dan moet je in je badkleding lopen. Moet je misschien een rustig plekje op het strand zoeken? Ik wil andere mannen niet tot aanstoor zijn, dus vandaar. Ik zoek naar een manier om te kunnen zwemmen, maar wel binnen Bijbelse gronden en voorwaarden. En een naturistencamping???????? Daar waart de zonde rond, dat geloof ik zeker. Je loopt er dan onzedelijk bij. En wat mij heel duidelijk is vanuit de bijbel, dat kleding is bedoeld als bedekking van onze zonde, en bedoeld is om er 'eerbaar'uit te zien. EN nu was mijn vraag, is badkleding eerbaar? Geef je mannen geen aanstoot, want je ziet meer van iemand, dan normaal. Mijn vraag, kunnen jullie met serieuze argumenten uit de bijbel komen? Motormuis, deed dit heel serieus. Het is geen bedoeling dat deze discussie een moddergooien naar elkaar wordt. Maar wat is volgens jullie uit bijbels standpunt 'eerbaar'gekleed, denk je daar over na?

Groetjes jannes :D :P :?

Joesoef
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Joesoef » 19 jul 2004 12:43

The_Pim schreef:Omdat we altijd aanleiding geven aan anderen om ons als vrouw te willen begeren.
Ik ben ervan overtuigd dat we dat moeten voorkomen.

Leg dat eens verder uit dan.. Met alleen jouw overtuiging komen we niet verder. Misschien wat extra info waarom je daar van overtuigd bent.

Jawel, maar ook hierin hebben we onze plaatsen waar we dat doen hebben te zoeken.

Refo-strandje aanleggen ?
Kom op zeg, ga gewoon naar het strand en geniet er van.
Als ik op het strand ben dan kan ik daarvan genieten. Ook van mooie vrouwen.

Voor de rest is aankleding een persoonlijke keus. Als iemand naar volle eer en geweten tov God een bikini kan dragen dan is het niet aan een ander om daar over te oordelen. Beetje jammer dat dat in dit topic wel gebeurd.
Afbeelding
Swansea oh Swansea, oh City said I
I'll stand along the North Bank until the day I die,
Take me to the Vetch Field, way down by the sea
Where I will follow Swansea, Swansea City

jannes
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor jannes » 19 jul 2004 12:51

Hi,

Stellingen:

* In de bijbel liepen ze na de zondeval in onderkleed, oppermantel en sandalen.
* God gaf zelf vellen, die meer bedekten dan badkleding. KLEDING IS EEN GODDELIJK BEVEL!
* WAT GOD VIND IS TOCH BELANGRIJK, DAT IS TOCH DE HOOGSTE EER WAAR WIJ OM LEVEN. NIET WAT WIJ ZELF VINDEN.
* HEEFT GOD DE HOOGSTE PLAATS IN ONS LEVEN? OF DOEN WIJ MAAR WAT. JULLIE ZIJN TOCH CHRISTENEN, OF LEEF JE NIET NAAR DE BIJBEL?

He, ik ben zelf heus niet braaf, goed of hoogverheven. Maar ik probeer naar de bijbel te leven in alles. Dat vind ik moeilijk, maar het moet want Christus zegt het. Dus elke dag probeer ik mijzelf de vraag te stellen, wat zou Jezus doen. In de Bijbel gingen ze niet zonnen, er daarom mijn vraag, kan dat tegenwoordig nog. Is het wel verantwoord, gaan we niet met de wereld mee. Ik geloof dat je van de zee mag genieten en de zon, want God gaf dat zelf. Maar wat is een 'goede' en eerbare manier om daar van te genieten. En past daar zwemmen in?

Groetjes jannes

jannes
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor jannes » 19 jul 2004 13:01

Weet je,

God gaf ons de Tien Geboden en andere geboden. Jezus zegt dat wij hier naar moeten leven.
Treed jij die regels niet over als je t.a.v. badkleding strandbezoek en etc kijkt.

Andere vraag?

Wat vinden jullie uit bijbels perspectief gezien verantwoord om naar het strand te gaan en badkleding te dragen? ER zijn veel nuances. Kan het binnen die grenzen. (Graag een mening die gestoeld is op de bijbel, niet iets wat je 'zomaar' denkt. (Het is uit tests bewezen dat mannen opgewonden worden van kortje rokjes, naveltruitjes en diepe decolletes. (anders wordt daar ook niet tegen gewaarschuwd, en tegen blootlopers).
Dat wordt niet voor niks gedaan. Anders liepen we toch lekker allemaal bloot en verleidelijk op straat). Kom wel met logische argumenten a.u.b.

Jannes

Jannes :roll:

jannes
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor jannes » 19 jul 2004 13:07

Reactie op Cirinde,

Nee, een vrouw begeert dat niet, dat is waar, maar je kan wel er aanleiding toe geven, en dat is ook onze veantwoordelijkheid. Dan hebben wij het net zo goed gedaan, want wij zijn dan onderwerp van die begeerte. Als wij er uitdagend gaan bijlopen, dan geef je er aanleiding toe, en dan ben je net zo goed schuldig. Maar wanneer geef je aanleiding, denk je daar over na?

jannes

Pieter
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pieter » 19 jul 2004 13:09

Jannes,

De normen van Gods Woord zijn helaas allang niet meer de normen van de hedendaagse christen. Wij zijn geseculariseerd, wereldgelijkvormig geworden. Op sommige terreinen kan dat ook niet anders, want anders raak je in een totaal isolement. Da's ook niet goed, want we zijn niet van de wereld maar we leven wel in de wereld.

Toch is het goed om alles wat we doen te toetsen aan Gods Woord. Da's ook onze plicht en vaak verzaken we die. We willen wel alles toetsen aan onze eigen mening, maar verzuimen vaak om de Bijbel er naast te leggen.

Ik vind het moeilijk om aan te geven hoe je bijvoorbeeld op het strand gekleed moet gaan. Kleding moet niet alleen eerbaar zijn, maar ook functioneel. Daarom denk ik dat je rustig in een badpak door het zand kunt banjeren. Ik denk niet dat je aanstoot geeft als je een normaal badpak aan hebt. Ook een bikini is m.i. niet per definitie aanstootgevend. Je hebt daar heel veel verschil in.

't Is wel moeilijk om op basis van de Bijbel te bepalen wat goed is en wat niet, vooral omdat we in het hier en nu leven. Bovendien interpreteert eenieder het weer op z'n eigen manier.

Ik wil je nog de volgende tekst ter overdenking meegeven:
Joh. 21:7
"De discipel dan, welken Jezus liefhad, zeide tot Petrus: Het is de Heere! Simon Petrus dan, horende, dat het de Heere was, omgordde het opperkleed (want hij was naakt), en wierp zichzelven in de zee"

Joesoef
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Joesoef » 19 jul 2004 13:15

Kom dan zelf ook met een bijbels gestoelde mening.. Het blijft toch bij een eigen opvatting bij de bijbel hoor. Want het staat er niet letterlijk in. Dat je niet met zo'n reetveter rond moet gaan lopen om je kont te showen is iedereen het wel over eens.

Ik vind Romeinen 14 persoonlijk wel toepasselijk. Lees dan ff dragen van badkleding ipv eten of drinken..

Dit bijvoorbeeld:
Wie aan een bepaalde dag hecht, doet het om de Here, en wie eet, doet het om de Here, want hij dankt God; en wie niet eet, laat het na om de Here en ook hij dankt God.

Als je zelf met een goed geweten tegenover God staat is het dan toch goed?
Afbeelding

Swansea oh Swansea, oh City said I

I'll stand along the North Bank until the day I die,

Take me to the Vetch Field, way down by the sea

Where I will follow Swansea, Swansea City

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 19 jul 2004 13:15

Cirinde schreef:Ik zou het uitleggen,

Ik maakte de opmerking over de wijsheid en de badkleding, omdat het hierover gaat of je wel of niet in een bikini mag lopen, jij verdraaid de beol gelijk en maakt de wijsheid iets slecht.
Wat ik dus alleen bedoel is waarom zouden wij geen bikini mogen dragen of topless mogen zonnen? Als je erzelf niks achter denkt, ik vedoel ik ga niet in een bikini met het idee jongens kijk mij eens. nee gewoon omdat ik het mooi vind lekker vind zitten en lekker bruim word.

en dat hypocrietling bedoelde ik in het algemeen, waarom zouden vrouwen geen bikini mogen dragen alleen omdat mannen zich niet kunnen inhouden en zich overla sekslust en begeerte achter zien??????

snap je het nu een beteje? kan moeilijk utleggen ma hoop da je het begrijpt

Bedankt voor je uitleg, ik ben het alleen niet helemaal met je eens. Jij bent niet de norm en jouw wijsheid is niet de norm. Daarom is het niet goed dat je zomaar topless gaat liggen.

Ik geef toe dat ik wat zware voorbeelden heb aangehaald om te zeggen dat onze wijsheid niet de norm is, daar heb je wel gelijk in.

Maar alles gaat wel om de eer van God. Als we die niet op het oog hebben, maar meer het verleiden dan wel genieten, is het mijns inziens zondig.

En ik realiseer me dan ook wel dat het heel lastig is om je daaraan te houden, daar heb ik ook elke keer weer last van. Maar God vraagt het wel van ons.
Geen commentaar

Pieter
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pieter » 19 jul 2004 13:17

Met die tekst wil ik overigens alleen duidelijk te maken dat Petrus niet voor zijn lol in z'n nakie over het schip liep. Hij was hard aan het werk en zou alleen maar hinder hebben gehad van al die lange gewaden, bovendien zouden ze kletsnat en vies worden. Daarom had 'ie alles maar uitgedaan. Geen pleidooi om naakt door het leven te gaan, maar puur functioneel.

Overigens lees ik niet dat Jezus hem daarvoor bestrafte. Als ik dat doortrek, denk ik ook niet dat het erg is als je in normale badkleding op het strand ligt.

Terug naar “Archief”