hijwel schreef:het enige waar ik het niet met je eens ben is dit:
ben ik wel eens bang dat het niet zo simpel is als alleen maar ‘geloven’ en je bent gered.
juist daardoor krijg je blijdschap, juist door op God te vertrouwen ben je gered. Juist alleen door het geloof (door te vertrouwen) worden wij gered. Niks meer en niks minder. Dat geloven niet altijd zo makkelijk is iets anders.
ik drukte me niet goed uit, wat ik met die zin wilde zeggen is dit:
ik loop in de winkelstraat en er komt iemand naar me toe. die beste man of vrouw zegt tegen mij 'zeg dat je in Jezus gelooft en dan ben je gered' .
oké, ik zeg dus dat ik in Jezus gelooft want dat word van me gevraagt. ben ik nu gered?? ik denk het niet, het gaat toch wel ietsje dieper!
dat bedoelde ik nu met simpel.
een voorbeeld: er is een meisje uit de ger gem en die kon het daar niet meer vinden qua geloof enzo. toen ging ze naar een evangelische gemeente en ze was helemaal veranderd, heel erg bekeerd enzo, evangeliseren en mensen opvangen die de Jezus film hadden gezien. Jezus was alles voor haar en het kon niet op bwv spreken.
af en toe vraag ik hoe het gaat met haar. ja, heeel goed en kijk eens! ik heb een nieuwe piercing! mooi hé? en ze liet haar 'mooie' navelpiercing zien. ja, het doet nog wel een beetje pijn en ik hoop dat de pijn volgende week weg is want dan ga ik naar Salou.
ow ga je evangeliseren daar? vroeg ik haar. zegt ze 'nee, kroegentocht hihihi............'
sorry, maar daar kan ik echt niets mee, ik kan niet in haar hart kijken maar als Kind van God ga je geen kroegentocht houden in Salou, dat kan er bij mij niet in!
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.