Refo's

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

wina
Mineur
Mineur

Berichtdoor wina » 17 jul 2004 21:07

En deze dan:

Dit is goed en aangenaam voor God, onzen Heiland, die wil, dat alle mensen behouden worden en tot erkentenis der waarheid komen.
1 Tim. 2 : 4

Alle mensen is voor mij alle mensen en geen selecte groep.
Weest blij in de Heer !

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 17 jul 2004 21:36

ja klopt alle mensen die God wil die behouden worden :wink:

Kijk het is een comlex iets, voor elke tekst staat er weer een tekst tegenover. Ik worstel daar ook wel mee hoor, alleen ik geloof wel dat God verkiest die Hij wil.

maar ik kan ook een tekstje plukken neem deze twee:
"Want die Hij te voren gekend heeft, die heeft Hij ook te voren verordineerd, den beelde Zijns Zoons gelijkvormig te zijn, opdat Hij de Eerstgeborene zij onder vele broederen."

"Die Hij te voren verordineerd heeft, dezen heeft Hij ook geroepen; en die Hij geroepen heeft, dezen heeft Hij ook gerechtvaardigd; en die Hij gerechtvaardigd heeft, dezen heeft Hij ook verheerlijkt"

Romeinen 8:29, 30
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

janski

Berichtdoor janski » 17 jul 2004 22:14

waarom ik daat zo cker van ben? dat wordt er denk ik deels gwoon ingepompt: ik zit op een Ger school.
anderzijds lees ik zoiets in de Bijbel als: geen mens doet goed, zelfs niet een! uit je zelf ben je zo verdorven als ik weet niet wat, gloof ik en ervaar ik!

Maar wat de evang zeggen lijkt ok wel weer een kern van waarheid te vatten. Ik wordt gwoon een btje 'weet ik veel wat' door die (scheinbare??)tegensrijdigheid:'(

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 17 jul 2004 22:38

Geen discussie over de uitverkiezing in dit topic. :)

SDG
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SDG » 17 jul 2004 22:52

Rnn schreef:Lalage, waarom kun jij je niet voorstellen dat iemand 'GerGemmer' (wat een woord trouwens) wil worden..? Is er iets mis mee? !

Ja, er is iets mis mee! Er is iets heel ergs mis mee zelfs! Maar lees daarvoor de topics onder Geloof en Leven maar eens na, en zeker die over de verrechtsende GG, die zich neigt tot de GGiNed. Er is reden tot grote zorg! Men praat wel mooi in de Saambinder, maar mensen die signalen afgeven zoals Blauwendraad en Van der Zwaag dat deden, worden onder censuur gezet.
Dus, Rnn, als jij vraagt of er iets mis mee is, zeg ik hartgrondig: ja!
~~Soli Deo Gloria~~

jacobH
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jacobH » 17 jul 2004 22:56

Beste Janski,

Om een goed beeld van de GG te krijgen kun je de preken op www.prekenweb.nl luisteren.

Misschien zullen sommige zeggen dat dit de wat meer linksere ds's zijn. En waarschijnlijk hebben ze ook wel gelijk. Maar met iemand als ds Meeuse heb je iemand van het midden te pakken. Wat betreft helderheid zal ds Vreugdenhil je misschien meer aanspreken. Dat wil niet zeggen dat die van ds Meeuse minder zijn. Maar ik denk dat ds meeuse vaak uitgaat van meer bijbelkennis als ds Vreugdenhil.

Als je precies wil weten hoe de GG denkt over dogmatische thema's kan ik je de thema's aanraden op prekenweb. Er zijn 3 thema die gaan over

levend geloof
Wat is bevinding (kan het gereformeerder?)
en over de Christenreis.

nou ik wens je veel luister plezier en zegen natuurlijk.

en het klopt dat in de GG problemen zijn. Maar weetje er is geen kerk volmaakt.

met vr gr

JacobH
Hierin is de liefde, niet dat wij God liefgehad hebben, maar dat Hij ons lief heeft gehad, en Zijn Zoon gezonden heeft tot een verzoening voor onze zonden.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 18 jul 2004 09:23

jacobH schreef:levend geloof
en over de Christenreis.

Hey Jacob, dat klinkt wel interessant! Kan je die preken makkelijk vinden?

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 18 jul 2004 11:20

Janskie, wat is er dan niet goed aan de gmeente waar je nu bij zit? Voel je je er niet thuis?

graankorrel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor graankorrel » 18 jul 2004 11:27

Lalage schreef:
jacobH schreef:levend geloof
en over de Christenreis.

Hey Jacob, dat klinkt wel interessant! Kan je die preken makkelijk vinden?

http://www.prekenweb.nl/Themas.htm

specifiek GerGem:

http://www.prekenweb.nl/preken/Vreugdenhil_Bevinding_08_De_waarde_van_onze_Ger_Gem_belijdenis

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 18 jul 2004 18:25

onderste link werkt niet.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

graankorrel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor graankorrel » 18 jul 2004 19:35

was ook eigenlijk een beetje overbodig.. :D
volg de bovenste maar...

Europeaan

Berichtdoor Europeaan » 19 jul 2004 14:10

Neem ook eens een kijkje op http://www.gkv.nl.

Op de homepage krijg je een aardig beeld van de gereformeerde kerken (vrijgemaakt). Daarnaast kun je op het forum terecht voor allerhande bijbelse onderwerpen. Je zult daar ook een aantal evangelische broeders en zusters tegenkomen die het evangelische gedachtengoed te vuur en te zwaard verdedigen.

Maar een belangrijke vraag is natuurlijk: Wat geloof jij zelf? En welke bijbelse maatstaven leg je naast een gemeente/kerk?

Kijk daarbij niet teveel naar de mensen. Die zijn allemaal even zondig. Maar hoe ze kijken naar het evangelie verschilt nogal!

janski

Berichtdoor janski » 19 jul 2004 15:58

Hee mensen bedankt voor de links (prekenweb deed het niet, maar ik probeer het later nog wel eens) ik zal ze allemaal flink doorspitten.

Blijf alsjeblieft doorsturen!

Grtz janski

ps: waarom ik mij niet thuis voel bij ons in de gemeente?: Ik wilde eens een goed gesprek aanknopen over het geloof met onze oudste, en hij kapte het gewoon af. Verder denk ik dat wat ik op school(gereformeerd) hoor, meer waar is! maar als jullie mij weten te overtuigen dat evangelischen het bij het rechte eind hebben: OK, dan blijf ik! dus doe je best ;) (en geen oorlog gaan voeren nu he:D:D)

jannes
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor jannes » 19 jul 2004 17:51

HI Janski,

Je kan de Bijbel toch gaan lezen? En gaat niet alleen om naar wat je kerk gaat, maar als goed is gaat het om de persoonlijke relatie met God. Die kan je krijgen door Bidden en lezen uit de Bijbel. Ik ben hierzelf ook mee begonnen, en veel is me duidelijk geworden daardoor, hoewel sommige dingen snap ik nog niet.Maar zo krijg je wel een beeld van God,Wie Hij is, Wat Hij doet, Hoe hij werkt. (het is niet zo van 1+1=2) Maar biddend en lezend kan je erachter komen wat God met zijn Woord bedoeld. Hoewel het niet altijd makkelijk is moet ik erbij zeggen.

groetes jannes :|

janski

Berichtdoor janski » 19 jul 2004 22:21

Hee Jannes!
Bedankt man! ga ik zeker doen(ik deed het al wel maar ik ga het nog meer doen)! Nogmaals bedankt iedereen!

Bid alsjeblieft allemaal voor me

Grtz,

Johnman

Terug naar “Archief”