Nieuwe Testament voor motorrijders........

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Pieter
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pieter » 16 jul 2004 14:09

Nu, ik zeg niet dat ik dat wil. Ik vraag me dat juist af.

Alfredt

Berichtdoor Alfredt » 16 jul 2004 14:23

De grens aan evangelisatie moet je leggen daar waar de evangelisatiemethode consessies doet aan het evangelie. Voor zover ik dit project zie kan ik daar geen spoor van zien....

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 16 jul 2004 14:27

Ik zag laatst een stukje op tv van motorrijders die de Bikersbible uitdelen aan andere motorrijders. Dat leek me erg goed werk, ook dapper van die mensen!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 16 jul 2004 14:28

Amen!

Pieter, ik zou zeggen, kijk in de bijbel en vraag je af waarom we dat wel/niet zouden doen!

Kijk naar wat God er over te zeggen heeft!

Succes!

Marnix
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Pieter
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pieter » 16 jul 2004 14:36

De grens aan evangelisatie moet je leggen daar waar de evangelisatiemethode consessies doet aan het evangelie.

Dat vind ik een goede stelling.

Als ik nu de Bikers Bible daarnaast leg, dan moet ik inderdaad concluderen dat het een goede actie is 8)

Je zou natuurlijk nog kunnen discussiëren over de gekozen vertaling, maar laten we dat maar niet doen :mrgreen:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 16 jul 2004 14:57

Niet? Ik pleit voor een vertaling die die bikers ook snappen, anders hebben ze er weinig aan. Ik kijk uit naar de nieuwe bijbelvertaling, omdat die trouw is aan de grondtekst en ook te begrijpen voor een ieder.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 16 jul 2004 15:02

Precies... zowel christelijke als niet-christelijke bikers moeten het een beetje begrijpen he...

Zolang ze geen vertalingen gebruiken als: Abraham nu startte zijn Harley en reed naar Kanaan.... vind ik het prima :D
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 16 jul 2004 17:25

Er komt vast ook een bijbel voor zwemmers, een waterproof uitvoering, met plaatjes en foto's van lezende zwemmers.
Wordt het nog gekker????
Daarbij komt nog dat die getuigenissen van bikers natuurlijk nooit tussen de bijbelboeken in mogen staan. Men zou kunnen denken dat ook die tot de Canon behoren................. :roll:
Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.
Psalm 106:47

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 16 jul 2004 17:26

Marnix schreef:Precies... zowel christelijke als niet-christelijke bikers moeten het een beetje begrijpen he...

Zolang ze geen vertalingen gebruiken als: Abraham nu startte zijn Harley en reed naar Kanaan.... vind ik het prima :D

Haha, daar zie ik de humor wel van in, al lijkt het me niet zo geschikt voor niet-christenen ;)

kootje
Sergeant
Sergeant

Re: Nieuwe Testament voor motorrijders........

Berichtdoor kootje » 16 jul 2004 19:24

Bookman schreef:
DEN HELDER - Het Nieuwe Testament is nu ook beschikbaar in een speciale uitvoering voor motorrijders. De Nederlandse uitgave is een initiatief van de Christian Motorcyclist Association (CMA).
.
Het boek voor motorrijders, in zakformaat, is een uitgave van Jongbloed. ”Highway to Heaven” (Snelweg naar de hemel) luidt de titel.
.
Eerder verschenen speciale Bijbels voor motorrijders onder andere in Scandinavië, de Verenigde Staten, Duitsland en België. In België wordt de uitgave de Biker-Bible genoemd.
.
De uitgave bestaat uit het Nieuwe Testament in een „makkelijk leesbare bijbelvertaling” (Het Boek). Daarnaast bevat ze artikelen met foto’s van motorrijders die, aldus het persbericht, „vertellen over hun leven als christen, en wat God in hun leven heeft betekend.” Ook staat er een handleiding in afgedrukt om de Bijbel te leren lezen.
.
CMA Nederland is een motorclub met zo’n 170 leden, waarvan zo’n 70 „full-members”, onder wie 13 vrouwen.

Nog even.............. :roll: Ik denk dat we straks een vertaling krijgen voor begrafenisondernemers. :cry:
Wat word ik toch simpel van zulke onzinnige berichten. Als er voor alle beroepen en liefhebberijen een aparte vertaling moet komen, dan zijn we nog wel even bezig. Zijn er nog mensen die een aparte vertaling voor zichzelf wensen? Je zegt het maar hoor... Want Jongbloed zegt: U vraagt en wij drukken. :wink: :mrgreen:

Je weet waarschijnlijk niet welk een hechte club die motorrijders zijn. Daar kom je niet bij met het Evangelie rechtstreeks. Een gevangenispastor vertelde me ook van een Hell's Angel die niets van het Evangelie wilde weten, hij werd weggejaagd. Met een motorbijbel heeft hij hem toch aan het lezen gekregen... Altijd proberen het Evangelie zo aan iemands situatie te knopen dat het tot verder lezen, luisteren noopt, in afhankelijkheid van de Geest.
Laat ons dan met vrijmoedigheid toegaan tot den troon der genade, opdat wij barmhartigheid mogen verkrijgen, en genade vinden, om geholpen te worden ter bekwamer tijd. (Hebr. 4:16)

menachem
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor menachem » 16 jul 2004 20:49

Het Nieuwe Testament is nu ook beschikbaar in een speciale uitvoering voor motorrijders. De Nederlandse uitgave is een initiatief van de Christian Motorcyclist Association (CMA).

En die lui durven dat ook nog een Biker Bible te noemen? Echt schandalig. Een NT is geen Bijbel. En Turks Fruit is geen verzameld werk van Jan Wolkers.
Dan zullen de Israëlieten weer verlangen naar J*H*W*H, hun God, en hun koning David (de Masjieach);

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 17 jul 2004 01:39

Bookman schreef:Er komt vast ook een bijbel voor zwemmers, een waterproof uitvoering, met plaatjes en foto's van lezende zwemmers.
Wordt het nog gekker????
Daarbij komt nog dat die getuigenissen van bikers natuurlijk nooit tussen de bijbelboeken in mogen staan. Men zou kunnen denken dat ook die tot de Canon behoren................. :roll:

Waarom niet? Als je daarmee zwemmers kan bekeren... is dat toch mooi?! Beter dan dat je ze een statenvertaling voorhoudt en ze die weigeren... het is een lagere drempel op deze manier, waardoor ze misschien eerder gaan lezen en ze dus eerder bereikt worden.

Overigens is er al een bijbel voor sporters... dus de zwemmers komen al aan hun trekken.

En wat is het voor onzin dat er geen getuigenissen bji zouden mogen staan. Het is voor iedereen duidelijk dat dat die niet als aanvulling van de bijbel er staan... maar als onderbouwing er van. Wij hebben toch ook formulieren achter de bijbel gezet....

Kijk eens naar Paulus... die pastte zich en de manier waarop hij het evangelie bracht ook aan zijn luisteraars aan.

En die lui durven dat ook nog een Biker Bible te noemen? Echt schandalig. Een NT is geen Bijbel. En Turks Fruit is geen verzameld werk van Jan Wolkers.

Tja je moet toch ergens mee beginnen? Dan lijkt het NT me een goed begin en goed werkend als brug van motorrijder naar kerk (dat is waar dit voor bedoeld is).. Ken je die Gideonbijbels? Die zijn gratis en kun je zo aan iemand kado geven... alleen het NT... Maar goed... koop jij maar een statenvertaling voor ze :P

De bijbel bestaat uit 2 delen, het oude en nieuwe testament (waarvan de laatste voor ons nog het meest relevant is ook, hoewel ik niet wil zeggen dat het OT niet relevant is)... Maar in het NT staat het evangelie van Jezus Chritus de Verlosser... als ik een ongelovige zou aanraden de bijbel te gaan lezen zou ik Hem aanraden daarmee te beginnen. En de rest van de bijbel volgt dan wel :) (bij dit project overigens ook)

ErikV
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor ErikV » 17 jul 2004 10:03

Beste Marnix,

mijns inziens is het OT zeer zeker niet van ondergeschikte waarde op het NT, natuurlijk zullen mensen "makkelijker" tot bekering komen met het NT als met het OT, maar als wij het NT als loshangend van het OT gaan zien (en dus als zodanig gaan weggeven) verliezen wij de oorsprong van het NT en met de oorsprong ook de onderbouwing van het NT. Ik kan er mee akkoord gaan als we zeggen dat we de boeken opnieuw ordenen in een volgorde die waarschijnlijk het verstandigst is bij evangelisatie, maar weglaten kan mijns inziens absoluut niet.

En daarbij komt dat ik het wat betreft de getuigenissen volledig met Bookman eens ben, of staan bij jou de formulieren tussen Johannes en Handelingen in? Ik denk dat dat dus een onterechte vergelijking is. De Bijbel als canon moeten we compleet en ononderbroken bij elkaar houden.

wormpje
Mineur
Mineur

Berichtdoor wormpje » 17 jul 2004 10:35

Al komt er maar 1 biker tot geloof door deze uitgave, dan denk ik dat hij meer dan de moeite waard is geweest.

Je moet ergens een ingang hebben bij mensen, als dit werkt voor bikers lijkt het me prachtig. In het nieuwe testament staan zoveel verwijzingen naar het oude, dat iemand die er door gegrepen wordt toch daarna wel volledige Bijbel zal willen.

Rnn
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Rnn » 17 jul 2004 15:58

Motormuis schreef:Hehehehe, goed zo, een echte Gergemmer, heerlijk dat die er nog zijn :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Kom op zeg, anders doe je ff sarcastisch... Wat is er mis met GerGemmers?

Terug naar “Archief”