Kanselruil tussen GG en CGK?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 16 jul 2004 10:42

Race406 schreef:
Motormuis schreef:
Race406 schreef: Ons is altijd geleerd om de minste te zijn, dus dat doen we dan maar :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: (Als we er zin in hebben en als het uitkomt zoals je ziet.. :D )

Tsja, gelegenheidschristen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: (okay, jij ook een keer je zin :wink: )

Sh*t, dit is off-topic. Ehm, ik vind kanselruil tussen GG en CGK (beide kerken worden genoemd in aflopende relevantie) een uitstekend idee.

Ach ja, de laatsten zullen de eersten zijn :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Maar je komt maar langs bij CGK Almelo. Kijken of je dan nog kanselruil wilt... :lol:

Almelooooooooooooooooo? Kan ik de dominee wel verstaan dan :wink: ? Wordt er nederlands of tukkers gesproken?
Geen commentaar

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 16 jul 2004 10:56

Motormuis schreef:
Race406 schreef:
Motormuis schreef:
Race406 schreef: Ons is altijd geleerd om de minste te zijn, dus dat doen we dan maar :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: (Als we er zin in hebben en als het uitkomt zoals je ziet.. :D )

Tsja, gelegenheidschristen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: (okay, jij ook een keer je zin :wink: )

Sh*t, dit is off-topic. Ehm, ik vind kanselruil tussen GG en CGK (beide kerken worden genoemd in aflopende relevantie) een uitstekend idee.

Ach ja, de laatsten zullen de eersten zijn :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Maar je komt maar langs bij CGK Almelo. Kijken of je dan nog kanselruil wilt... :lol:

Almelooooooooooooooooo? Kan ik de dominee wel verstaan dan :wink: ? Wordt er nederlands of tukkers gesproken?

Zo Nederlands als het maar kan. De dominee komt niet uit Almelooooooooooooooooooooom, dus het moet geen problemen opleveren met jouw taalstoornis.. :mrgreen:
Kun je in een dienst nog wel gewoon Nederlands verstaan...? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 16 jul 2004 11:42

(Off-topic en niet-serieuze postings worden verwijderd) staat er onder een aantal fora. Dat betekent dat dit niet gewenst is. Als iedereen zich daaraan houdt, scheelt dat veel werk en ergernis. Alvast bedankt.

tanteoranje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor tanteoranje » 16 jul 2004 13:32

Yael schreef: dominees uit de gg mogen toch ook niet buiten de gg preken?

... eh, vorig jaar was dat het geval, ik meen 31 oktober... en gebeurde in een herv. gemeente :?
God geve mij, Jeruzalem,
dat ik eens op een dag
een pelgrim aan uw poorten ben
en dat ik binnen mag.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 16 jul 2004 13:32

volgens mij niet op de zondag, maar wel door de weeks.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

pugna
Mineur
Mineur

Berichtdoor pugna » 16 jul 2004 16:22

johannes1 schreef:volgens mij niet op de zondag, maar wel door de weeks.

Dus voor een kanselruil moeten we wachten tot dankdag? :|
Zo is het dan niet desgenen, die wil, noch desgenen, die loopt, maar des ontfermenden Gods. (Rom 9:16)

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 16 jul 2004 17:27

dankdag en biddag zijn ook erediensten geloof ik. maar je kan zo dominee uitnodigen om bv woensdag te komen preken.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Tabitha
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tabitha » 16 jul 2004 17:42

laat ze gewoon fuseren, dan kunnen ze kanseltje ruilen zoveel als ze willen 8)
Je leeft niet echt, totdat je iets gevonden hebt waar je voor zou willen sterven.

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 16 jul 2004 22:50

pugna schreef:
johannes1 schreef:volgens mij niet op de zondag, maar wel door de weeks.

Dus voor een kanselruil moeten we wachten tot dankdag? :|

Yep.... En aangezien wij bij ons samensprekingen hebben met de GKV stel ik voor om direct een driehoeksruil te plegen. Wij krijgen de ds van de GKV, onze ds gaat naar de GG, en vanuit de GG nodigen we een ds uit om in de GKV voor te gaan.... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Re: Kanselruil tussen GG en CGK?

Berichtdoor rosekapje » 19 jul 2004 09:58

Race406 schreef:In de CGK wordt al driftig kanselruil gepleegd met GKV en soms met NGK, en heel soms met de Gereformeerde Bond in de PKN. Wat vind je, moet dat ook met CGK en GG gebeuren?
Ben benieuwd....

Ik ben ook tegen. Ik ben zelf CGK, mocht het ooit zover komen dat CGK ook met de GG van kansel gaat ruilen, dan blijf ik geen lid meer van de CGK. Maar ik denk niet dat het ooit zover komt race 406...
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 19 jul 2004 10:19

rosekapje schreef:
Race406 schreef:In de CGK wordt al driftig kanselruil gepleegd met GKV en soms met NGK, en heel soms met de Gereformeerde Bond in de PKN. Wat vind je, moet dat ook met CGK en GG gebeuren?
Ben benieuwd....

Ik ben ook tegen. Ik ben zelf CGK, mocht het ooit zover komen dat CGK ook met de GG van kansel gaat ruilen, dan blijf ik geen lid meer van de CGK. Maar ik denk niet dat het ooit zover komt race 406...

Jammer dat Rosekapje gelijk helemaal de deur dicht gooit.... :cry: :cry:

M'n dromen worden aan flarden gescheurd :( :( :(
Geen commentaar

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 19 jul 2004 10:22

Motormuis schreef:
rosekapje schreef:
Ben benieuwd....

Je moet je droom ook niet af laten hangen van 1 iemand.

Nee, maar ik zie het inderdaad niet zitten, maar ik zie het in onze gemeente ook echt niet snel gebeuren, onze eigen dominee (wordt weleens gewogen en dan meestal te 'licht' gevonden...) preekt al lang niet in alle gemeentes van de CGK, dus misschien dat daar eerst maar eens aan gewerkt moet worden...
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 19 jul 2004 10:30

rosekapje schreef:
Motormuis schreef:
rosekapje schreef:
Ben benieuwd....

Je moet je droom ook niet af laten hangen van 1 iemand.

Nee, maar ik zie het inderdaad niet zitten, maar ik zie het in onze gemeente ook echt niet snel gebeuren, onze eigen dominee (wordt weleens gewogen en dan meestal te 'licht' gevonden...) preekt al lang niet in alle gemeentes van de CGK, dus misschien dat daar eerst maar eens aan gewerkt moet worden...

Nou, da's waar, lijkt me handig om dat dan eerst te realiseren. Trouwens, je zult het geloven of niet, dit speelt zelfs al binnen de GG. In bepaalde "zware" gemeenten worden absoluut bepaalde "lichte" dominees niet meer uitgenodigd, en vice versa....

Helaas maar waar, snap daar ook niets van. Ik ben echter bang dat zoiets heel lastig te veranderen is.
Geen commentaar

Pieter
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pieter » 19 jul 2004 10:48

Dat klopt. Bepaalde "lichte" (lees: linkse) broeders preken nooit bij ons, terwijl we toch echt vacant zijn en er dus mogelijkheden genoeg zijn.

Jammer, want hoe kan ik nu beoordelen of ze daadwerkelijk te licht zijn?

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 19 jul 2004 10:57

Pieter schreef:Dat klopt. Bepaalde "lichte" (lees: linkse) broeders preken nooit bij ons, terwijl we toch echt vacant zijn en er dus mogelijkheden genoeg zijn.

Jammer, want hoe kan ik nu beoordelen of ze daadwerkelijk te licht zijn?

Vind het vooral jammer voor jou en je gemeente dat ze Wet en Evangelie niet bij jullie mogen komen preken. Vind het minder jammer voor je dat je niet kan beoordelen "of ze daadwerkelijk te licht zijn".

Schiet je toch niks mee op?

Ik ben gisteren, als behoudend Gergemmertje, in een PKN dienst geweest in Heeg, Friesland. Vrouwelijke kerkenraad, andere entourage, liturgie etc. dan je gewend bent. En ineens is daar de dominee, een vrouw. Je kunt vervolgens drie dingen doen;
1) de kerk uitgaan, want het is een vrouwelijke predikant. Toch maar niet gedaan :mrgreen:
2) luisteren met de intentie om te beoordelen of ze wel zwaar genoeg is. Heb ik ook maar niet gedaan.
3) Ik heb gekozen voor de derde optie: luisteren wat God tegen me te zeggen had.

En het was echt een goeie preek waar je veel van kan leren. Ik denk dat wij zo moeten luisteren: ik zit nu in de kerk, de dominee spreekt niet, maar God.
Geen commentaar

Terug naar “Archief”