Moderator: Moderafo's
Lindal schreef:Ik heb er zeker geen problemen mee, teksten als wwjd zetten je toch net iets vaker aan het denken dan normaal. Kruisjes worden in heel de wereld nogal lukraak gedragen, daar zit voor een niet christen veel minder betekenis aan dan voor een christen. volgens mij zien velen het als een soort van mascotte.
ichtusvisjes e.d vind ik niet erg, alleen moet je je er dan wel naar gedragen. Dit laatste mis ik vaak wel bij mensen die daar mee rondrijden.
Willempie schreef:En Daatje als je je ouders er verdriet mee doet, waarom zou je hem dan blijven dragen. Je kunt aan je ouders vertellen waarom je het draagt, en misschien snappen ze het dan. Misschien kunnen je ouders je ook wel vertellen waarom ze het niet goed vinden. En denk vooral eens aan de Rechabieten. Ze mochten geen wijn drinken, niet dat het zondig was, maar omdat hun vader het niet goed vond. En ze luisterden naar hun vader en God zegende ze daarom. Dit hoofdstuk staat niet voor niets in de bijbel, maar om ons te leren dat we onze ouders moeten liefhebben en gehoorzamen, en dan is het helemaal niet moeilijk om iets te laten waar ze verdriet van hebben.
En misschien nog wel het mooiste, denk er eens aan wat Jezus zou doen in zo'n situatie. Ik geloof nooit dat hij tegen zijn ouders in zou gaan.
bloempie19 schreef:Wat een kettinkje betreft vind ik ook dat je je ouders moet gehoorzamen als zij het liever niet willen dat jij die draagt.
Een kettinkje is de moeite niet waard om scheve gezichten over te hebben. Dan bereik je volgens mij ook niet bepaald je doel met je ketting!
bloempie19 schreef:En ik heb door middel van die ketting al menig gesprek met mensen over het geloof gehad!
thespiritisinsideus schreef:ik zei toch juist dat ik die vooroordelen niet op diegene zou projecteren?
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 17 gasten