Beroepingswerk binnen Refoland.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 14 jul 2004 15:17

Motormuis schreef:
Pieter schreef:
Maar goed, mij schoot net te binnen dat kandidaat beens bij ons maar 11 stemmen had.

Wat wil je daarmee zeggen?

Ja, die snap ik ook niet?

Het ging hier toch over beroepingswerk in Refoland?

Nou 11 stemmen zegt natuurlijk wel even over hoe hij preekt!!!

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 14 jul 2004 15:18

Pieter schreef:Guttegut.

Afijn, in ieder geval zitten wij nog steeds zonder en met het huidige studentenaantal in het achterhoofd, ben ik niet zo positief gestemd.

Voordeel van vacant zijn is wel dat je een hoop verschillende predikanten hoort.

Allemaal rechtse :mrgreen: :mrgreen:
Geen commentaar

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 14 jul 2004 15:19

Evelien schreef:
Motormuis schreef:
Pieter schreef:
Maar goed, mij schoot net te binnen dat kandidaat beens bij ons maar 11 stemmen had.

Wat wil je daarmee zeggen?

Ja, die snap ik ook niet?

Het ging hier toch over beroepingswerk in Refoland?

Nou 11 stemmen zegt natuurlijk wel even over hoe hij preekt!!!

Okay, dat was dan ff on-topic. Op het moment dat jij erover begon, ging het namelijk ff over Blaauwendraad. Daarom snapte ik hem niet.
Geen commentaar

Pieter
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pieter » 14 jul 2004 15:20

Allemaal rechtse

De meeste wel, ja. Da's dan weer jammer.

Evelien schreef:Nou 11 stemmen zegt natuurlijk wel even over hoe hij preekt!!!

Nee, dat zegt iets over de beroepende gemeente. Ga maar na, in Kootjebroek (waar de beste man naar toe gaat) heeft 'ie vast heel veel stemmen gekregen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 14 jul 2004 15:23

Pieter schreef:
Allemaal rechtse

De meeste wel, ja. Da's dan weer jammer.

Evelien schreef:Nou 11 stemmen zegt natuurlijk wel even over hoe hij preekt!!!

Nee, dat zegt iets over de beroepende gemeente. Ga maar na, in Kootjebroek (waar de beste man naar toe gaat) heeft 'ie vast heel veel stemmen gekregen.

wij zijn opzich een behoudende gemeente.

Dat wil zeggen dat er best wel wat gezegd wordt tegen bepaalde dominee's of studenten.

Maar wij vinden gewoon dat die dominee (Beens) niet predikt wat er in de Bijbel staat. (jammer dat andere mensen dat niet zien of willen zien, of is het zo ingeprent bij mensen dat ze het niet meer horen?) Tja niet alleen bij Beens is dat zo maar er zijn nog andere dominee's en studenten die dat hebben. Hoe komt dat?

Pieter
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pieter » 14 jul 2004 15:25

OK, dat kan.

Kun je daar iets meer over zeggen? Wat bedoel je precies met "wat niet in de Bijbel staat"?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 14 jul 2004 15:32

Pieter schreef:OK, dat kan.

Kun je daar iets meer over zeggen? Wat bedoel je precies met "wat niet in de Bijbel staat"?

Ik neem aan dat je weet dat de prediking uit Ellende, verlossing en dankbaarheid.

Het was alleen maar Ellende dat hij predikte. En zijn manier van praten, nou ja praten kun je het niet noemen (schreeuwe) staat mij ook niet aan. (tja ik mag daar misschien iemand niet op afrekenen maar toch). Totaal geen prediking. Ik weet niet of je hem weleens gehoord? Het is trouwens voor mij geen beademing om onder zijn prediking te zitten. Ik kan er niet mee in stemmen dat God tot ons spreekt (klinkt miss. erg cru).

Wat een verschil en verademing toen ik afgelopen zondag onder de prediking zat van een dominee die preekte over de Liefde (hooglied).

Toen kon ik zeggen, ja ellende, verlossing en dankbaarheid kwamen sterkt naar voren.

Pieter
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pieter » 14 jul 2004 15:44

Ik heb 'm een aantal keer gehoord, en dat heb ik verschillend ervaren. De ene keer kon ik er meer me dan de andere keer, ja.

Overigens zie je wel vaak dat nieuwe dominees na verloop van tijd toch wel wat veranderen qua prediking, meer een eigen stijl krijgen. Wie weet wordt 't nog wat :mrgreen:

SDG
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SDG » 14 jul 2004 15:53

Pieter schreef:Overigens zie je wel vaak dat nieuwe dominees na verloop van tijd toch wel wat veranderen qua prediking, meer een eigen stijl krijgen. Wie weet wordt 't nog wat :mrgreen:

Dit [en dan doel ik op z'n voordracht] heeft 'ie niet tijdens z'n opleiding opgedaan: dat zat er altijd al in - en zal er ook wel nooit uitgaan, vrees ik. Dit ìs al z'n eigen stijl...
~~Soli Deo Gloria~~

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 14 jul 2004 18:27

SDG schreef:
Pieter schreef:Overigens zie je wel vaak dat nieuwe dominees na verloop van tijd toch wel wat veranderen qua prediking, meer een eigen stijl krijgen. Wie weet wordt 't nog wat :mrgreen:

Dit [en dan doel ik op z'n voordracht] heeft 'ie niet tijdens z'n opleiding opgedaan: dat zat er altijd al in - en zal er ook wel nooit uitgaan, vrees ik. Dit ìs al z'n eigen stijl...

dan krijgt hij van mij gratis logopedie aangeboden.

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 14 jul 2004 19:23

Evelien schreef:
SDG schreef:

Haha, wat genereus....Je bent net te laat om ds. A.F. Honkoop dit ook nog aan te bieden. Die arme man had ook een spreekstijl waar je je naar van schrok als je dat voor het eerst hoorde. Ik zeg arme man, omdat hij er zelf ontzettend van baalde en het niet kon veranderen op de een of andere manier. Dan heb ik er wel begrip voor en kan ik het wel accepteren. Als dominees maar niet gaan schreeuwen en hun stem gaan vervormen "omdat dat zo lekker rechts klinkt"
Geen commentaar

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 14 jul 2004 21:35

Motormuis schreef:
Evelien schreef:
SDG schreef:

Haha, wat genereus....Je bent net te laat om ds. A.F. Honkoop dit ook nog aan te bieden. Die arme man had ook een spreekstijl waar je je naar van schrok als je dat voor het eerst hoorde. Ik zeg arme man, omdat hij er zelf ontzettend van baalde en het niet kon veranderen op de een of andere manier. Dan heb ik er wel begrip voor en kan ik het wel accepteren. Als dominees maar niet gaan schreeuwen en hun stem gaan vervormen "omdat dat zo lekker rechts klinkt"

Ik kon beter naar A.F.Honkoop luisteren dan naar student Beens en van Krimpen!!!

Wat mij wel opviel is toen ik student beens de eerste keer hoorde dat ik dacht van: wat staat mijn gehoorapparaat toch hard.
Tweede toen ik hem hoorde was dat geschreeuw al een stuk minder.
Dus miss. leertie het nog wel af.

SDG
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SDG » 14 jul 2004 22:39

Motormuis schreef:Die arme man had ook een spreekstijl waar je je naar van schrok als je dat voor het eerst hoorde. Ik zeg arme man, omdat hij er zelf ontzettend van baalde en het niet kon veranderen op de een of andere manier. Dan heb ik er wel begrip voor en kan ik het wel accepteren.

Hee muis, heb je dat van jezelf of van horen zeggen?
['t Is waar hoor :wink: ]
~~Soli Deo Gloria~~

SDG
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SDG » 14 jul 2004 22:41

Evelien schreef: dat ik dacht van: wat staat mijn gehoorapparaat toch hard.

Nou, ik heb geen gehoorapparaat, maar toen ik hem hoorde wenste ik wel dat ik op een of andere manier het volume had kunnen regelen...
~~Soli Deo Gloria~~

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 14 jul 2004 23:33

Wat mij wel opviel is toen ik student beens de eerste keer hoorde dat ik dacht van: wat staat mijn gehoorapparaat toch hard.
Tweede toen ik hem hoorde was dat geschreeuw al een stuk minder.
Dus miss. leertie het nog wel af.

Of was hij nog schor van de vorige preek...? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :lol: Als je sommige dominees hoort schreeuwen, dan is het inderdaad niet erg verwonderlijk dat deze mensen de stem een week of wat kwijt zijn.... :mrgreen:
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Terug naar “Archief”