Beroepingswerk binnen Refoland.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

japijo
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor japijo » 12 jul 2004 09:53

mw schreef:da. L.A. den Butter van Culemborg heeft bedankt voor Urk ( CGK- Maranatha). Afwachten nu maar wie we nu gaan beroepen na de vakantie.

Opheusden krijgt na vijf jaar weer een dominee.

Aangenomen:

- Naar Opheusden: Ds. D. Heemskerk te Garderen.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 12 jul 2004 09:54

fijn voor de gemeente van opheusden.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 12 jul 2004 10:02

dat is fijn voor de gemeente van Opheusden. Wij zijn gelukkig nog niet zolang vacant. Onze dominee heeft in januari afscheid genomen i.v.m. met zijn emeritaat. Toen hadden we twee vacante predikantplaatsen, want daarvoor heeft een dominee afscheid genomen i.v.m. met zijn vertrek naar Ameide. In januari is toen dominee Kok ( uit Sliedrecht)bevestigd en nu moeten we er dus nog eentje bij.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 12 jul 2004 10:46

zo grote gemeente dan?
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 12 jul 2004 10:48

ja, ruim 3000. We hebben drie predikanten nodig ( er is werk genoeg voor vier). We hebben er nu 2: ds. H. Polinder en ds. R. Kok. En onze emerituspredikant helpt nu we nog geen derde predikant erbij hebben.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 12 jul 2004 11:52

Fijn voor Opheusden, jammer voor Garderen. Ds. Heemskerk is een fijne predikant om naar te luisteren. Hij komt hier in Terneuzen wel eens voor SGP of GBS, of Mbuma zending. Voor Opheusden is het mooi dat ze nu ze niet meer afhankelijk zijn van een SOW synode eindelijk weer konden beroepen en dat het eerste beroep gelijk met ja beantwoord wordt.
Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.
Psalm 106:47

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 12 jul 2004 15:22

Bookman schreef:Fijn voor Opheusden, jammer voor Garderen. Ds. Heemskerk is een fijne predikant om naar te luisteren. Hij komt hier in Terneuzen wel eens voor SGP of GBS, of Mbuma zending. Voor Opheusden is het mooi dat ze nu ze niet meer afhankelijk zijn van een SOW synode eindelijk weer konden beroepen en dat het eerste beroep gelijk met ja beantwoord wordt.

Precies, en Heemskerk past prima in Opheusden.

Gefeliciteerd Opheusden!!
Geen commentaar

Airke
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Airke » 14 jul 2004 09:30

Evelien schreef:Dat heeft niks met links of rechts te maken, die witte stropdas.

Wat ik wel weet is dat men een zwarte stropdas draagt als men:
- nog geen dominee is.
- of weduwnaar is.

Maar daarin kan ik me natuurlijk wel vergissen.

Maar die witte stropdas om hebben heeft niks te maken met rechts of links. :wink:

Ow, onze dominee draagt een zwarte stropdas en is niet getrouwd. Maar hij heeft in de zending gezeten, en weet misschien niet hoe het hoort. :mrgreen:

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 14 jul 2004 09:31

Airke schreef:
Evelien schreef:Dat heeft niks met links of rechts te maken, die witte stropdas.

- nog geen dominee is.
- of weduwnaar is.

Maar die witte stropdas om hebben heeft niks te maken met rechts of links. :wink:

Ow, onze dominee draagt een zwarte stropdas en is niet getrouwd. Maar hij heeft in de zending gezeten, en weet misschien niet hoe het hoort. :mrgreen:

Nee, bel hem ff om te zeggen dattie fout zit. Vreselijk, een zwarte stropdas :mrgreen: :mrgreen:

Clements zeker?
Geen commentaar

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 14 jul 2004 09:42

Motormuis schreef:
Airke schreef:

- nog geen dominee is.
- of weduwnaar is.

Nee, bel hem ff om te zeggen dattie fout zit. Vreselijk, een zwarte stropdas :mrgreen: :mrgreen:

Clements zeker?

ja zoiets... :wink:

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 14 jul 2004 10:24

Evelien schreef:
Motormuis schreef:
Airke schreef:

- nog geen dominee is.
- of weduwnaar is.

Clements zeker?

ja zoiets... :wink:

Oh, wat ben ik weer scherp :mrgreen: :mrgreen:
Geen commentaar

Airke
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Airke » 14 jul 2004 10:29

Nou zeker scherp. 't Is idd Clements.
De vorige dominee droeg overigens een witte strik. Weet je ook nog wie dat is? ;)

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 14 jul 2004 10:34

Airke schreef:Nou zeker scherp. 't Is idd Clements.
De vorige dominee droeg overigens een witte strik. Weet je ook nog wie dat is? ;)

Moer?
Geen commentaar

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 14 jul 2004 11:52

Evelien schreef:
waarnemer schreef:Ik vind het bijzonder knap, hoe jullie zo'n onderscheidingsvermogen hebben. Beens past in Kootjebroek. Wat is er met deze man dat hij daar past? Wie kan mij dat uitleggen, lijkt me iets voor Brookman.
Toen mijn ouders van Gereformeerd Chr. Geref. werden kwamen ze er achter dat de kleur van de stropdas bepaalde in wat voor hoek van de kerk je bewoog. Als licht gereformeerd mannetje vond ik dat altijd heel interessant. Is dat bij de Ger. Gem. ook zo? Verleden week was ik bij een trouwdienst van ds. van Aalst in Benthuizen en die had een witte stropdag om, heeft dat ook wat te betekenen. Moeten wij die scharen bij de linkervlank?

Dat heeft niks met links of rechts te maken, die witte stropdas.

- nog geen dominee is.
- of weduwnaar is.

Ik ken iemand die Nederlands gereformeerd predikant is, en die heeft ook altijd een witte stropdas om. Net zoals ds P. Den Butter uit de CGK, en da;s echt geen linkse broeder, dus daar ligt het niet aan in elk geval.... :lol:
Zal wel persoonlijke smaak zijn. Moet kunnen vind ik. Maar ja, wie ben ik.. :oops:
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 14 jul 2004 12:18

Motormuis schreef:
Airke schreef:Nou zeker scherp. 't Is idd Clements.

Moer?

onze dominee droeg vroeger ook altijd een witte strik en stropdas

Terug naar “Archief”