Welke preken worden er bij u gelezen in de leesdiensten?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 14 jul 2004 09:53

tanteoranje schreef:
Motormuis schreef:Maar die kanselruil zie ik wel zitten. Laten we beginnen met Kater uit Zeist, vind ik een goeie.

... die is geweldig, vandaar ook m'n avator :)

Haha tante, nu snap ik het. Maar eh, je mag hem wel geweldig vinden, maar kijk uit he, geen mensenverering :wink:

Okay, Kater naar ons, Mouw naar jullie. Dat is leuk, een kater voor een mauw ruilen.
Geen commentaar

SDG
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SDG » 14 jul 2004 10:07

Race406 schreef:Mooie kerk trouwens die va de GG in Zeist... Jaja, ik ben er verschillende keren geweest... En dat voor een "lichte" CGK-er.... :mrgreen:

Vind het net een graansilo. Maar goed, wel apart, minder standaard dan al die Valk-kerkjes die overal opduiken waar de GerGem een nieuwe kerk bouwt.
~~Soli Deo Gloria~~

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 14 jul 2004 10:07

Motormuis schreef:
tanteoranje schreef:
Motormuis schreef:Maar die kanselruil zie ik wel zitten. Laten we beginnen met Kater uit Zeist, vind ik een goeie.

... die is geweldig, vandaar ook m'n avator :)

Haha tante, nu snap ik het. Maar eh, je mag hem wel geweldig vinden, maar kijk uit he, geen mensenverering :wink:

Okay, Kater naar ons, Mouw naar jullie. Dat is leuk, een kater voor een mauw ruilen.

Je wilt hem graag kwijt merk ik. Nu komt de Kater uit de Mouw... :mrgreen: :lol:
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 14 jul 2004 10:08

SDG schreef:
Race406 schreef:Mooie kerk trouwens die va de GG in Zeist... Jaja, ik ben er verschillende keren geweest... En dat voor een "lichte" CGK-er.... :mrgreen:

Vind het net een graansilo. Maar goed, wel apart, minder standaard dan al die Valk-kerkjes die overal opduiken waar de GerGem een nieuwe kerk bouwt.

Valk-kerkjes..? Verklaar.. :)
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 14 jul 2004 10:08

Komt Mouw uit euh Meerkerk? Die mag dan ook best naar ons komen :lol:

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 14 jul 2004 10:10

Motormuis schreef:
Race406 schreef: Hoeft ie ook niet zo ver te lopen, de GG zit er vlak om de hoek. Mooie kerk trouwens die va de GG in Zeist... Jaja, ik ben er verschillende keren geweest... En dat voor een "lichte" CGK-er.... :mrgreen:

Volgens mij ben jij best een behoudend mannetje. Tukkers zijn toch per definitie behoudend :mrgreen: :mrgreen: ?

Bij ons geld ik wel als behoudend, ja. Maar ik zeg altijd: What's in a name...
Ik denk weleens aan het liedje van Elly en Rikkert: "Hokjes, vakjes"....

Waarom zouden Tukkers behoudend zijn???? Vertel, verklaar ende legh uit... :mrgreen:

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 14 jul 2004 10:12

Ikke21 schreef:Komt Mouw uit euh Meerkerk? Die mag dan ook best naar ons komen :lol:

Ik denk dat ie in de CGK Meerkerk niet zou misstaan. Misschien is ie wel te licht voor deze mensen.. :mrgreen:

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 14 jul 2004 10:17

Race406 schreef:
Motormuis schreef:
Race406 schreef: Hoeft ie ook niet zo ver te lopen, de GG zit er vlak om de hoek. Mooie kerk trouwens die va de GG in Zeist... Jaja, ik ben er verschillende keren geweest... En dat voor een "lichte" CGK-er.... :mrgreen:

Volgens mij ben jij best een behoudend mannetje. Tukkers zijn toch per definitie behoudend :mrgreen: :mrgreen: ?

Waarom zouden Tukkers behoudend zijn???? Vertel, verklaar ende legh uit... :mrgreen:

Denk ik aan Rijssen enzo...Grolsch....Onverstaanbaar accent.....Star.....

Vandaar :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Maar eh, weet niet waar Mouw vandaan komt en heb hem nog nooit gehoord. Mag dus ook niet oordelen :oops:
Geen commentaar

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 14 jul 2004 10:19

Maar eh, weet niet waar Mouw vandaan komt en heb hem nog nooit gehoord. Mag dus ook niet oordelen

dat is toch die ger. gem dominee uit uddel :mrgreen:
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 14 jul 2004 10:23

johannes1 schreef:
Maar eh, weet niet waar Mouw vandaan komt en heb hem nog nooit gehoord. Mag dus ook niet oordelen

dat is toch die ger. gem dominee uit uddel :mrgreen:

Aha, een kenner. Goeie dominee, Johannes1?
Geen commentaar

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 14 jul 2004 10:26

is wel goed naar te luisteren ja, ook al heb ik hem pas 1x gehoord.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 14 jul 2004 10:29

johannes1 schreef:is wel goed naar te luisteren ja, ook al heb ik hem pas 1x gehoord.

okay. die houden we dan toch maar bij de GG. ik stel dan voor wat oude dominees te ruilen voor een stel jonge CGK-ers. De gemiddelde leeftijd ligt bij ons nogal hoog....
Geen commentaar

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 14 jul 2004 10:29

Motormuis schreef:
Race406 schreef:
Motormuis schreef:

Denk ik aan Rijssen enzo...Grolsch....Onverstaanbaar accent.....Star.....

Vandaar :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Maar eh, weet niet waar Mouw vandaan komt en heb hem nog nooit gehoord. Mag dus ook niet oordelen :oops:

Rijssen, OK. Grolsch behoudend..? :?: Ikke nie snap..
Onverstaanbaar? Je moet wel je best doen om deze mensen te verstaan. Maar ja, dat accent is vreemd voor je, en van vreemde en nieuwe dingen moet je je verre houden, toch? :mrgreen:
Star? Zolang als alles bij het oude blijft en gaat zoals IK het wil, ben ik helemaal niet star. Valt best wel mee :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Maarreeeeh, ken uw dominees.... Weet niet waar ds. Mouw vandaan komt. Schande! :mrgreen: Onbekend maakt onbemind zeker.. :lol:
Misschien kunnen we een markt oprichten waar we ze neer kunnen zetten zodat we eerst eens kunnen kijken of ze bevallen, en dan een bod doen?
(www.ds.tweedehands.nl.) :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

The_Pim
Mineur
Mineur

Berichtdoor The_Pim » 14 jul 2004 10:31

Mag ik een verzoek tot kanselruil doen voor ds JMJ Kievit? Pas beluisterd en gesproken. Bijzonder fijne man!

P.S. Laten we afspreken dat we alleen namen noemen als we iets positiefs te vertellen hebben over een predikant. Een goed gerucht of geen gerucht voortbrengen van onze naaste toch?
Hartelijke groeten,
Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap! PrekenWeb.nl

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 14 jul 2004 10:34

The_Pim schreef:Mag ik een verzoek tot kanselruil doen voor ds JMJ Kievit? Pas beluisterd en gesproken. Bijzonder fijne man!

P.S. Laten we afspreken dat we alleen namen noemen als we iets positiefs te vertellen hebben over een predikant. Een goed gerucht of geen gerucht voortbrengen van onze naaste toch?

Zit iets in, maar zolang het niet serieus is, is er volgens mij niets aan het handje...
Maar wie wil je ruilen voor JMJ Kieviet? Ben benieuwd.. 8)

Terug naar “Archief”