Vito schreef:En dan komen we toch weer enigszins terug op het onderwerp: binnen de GGiN (en in mindere mate de GG) lijkt het erop dat men de mensen dom wil houden. Bijbelstudie (in groepsverband) wordt afgeraden.
De ontwikkelde leer staat boven de Bijbel. Als er een vraag van een kerklid komt, wordt eerst antwoord gegeven vanuit de leer en daarna wordt bekeken of ze het antwoord nog met "een tekstje" kunnen onderbouwen..
Een nieuwe vertaling zal weer veel vragen van de kerkleden oproepen, omdat de Bijbel veel duidelijker gaat spreken en eventuele discrepanties met de leer aan het licht kunnen komen.
De ontwikkelingen lijken op deze manier te gaan naar de RK kerk van de Middeleeuwen, waar de leken ook dom gehouden werden..
Ken jij de GGiN zo goed en heb jij ervaren dat ze de mensen dom willen houden? Enne... in welke gemeentes wordt Bijbelstudie afgeraden? Je durft wel veel te zeggen en ik ben bang dat dit niet je eigen ervaringen zijn... Ik denk dat ik in meer GGiN ben geweest dan jij

, maar die ervaring heb ik dus absoluut niet. Ook niet gehoord van de mensen die daar in de kerk zaten. Maar dat zou ook aan mij kunnen liggen
Overigens... het staat kerkleden (ook van de GGiN) vrij om dóór te vragen, in een gesprek

Een dominee of ouderling van de GGiN is echt niet griezeliger dan een gewoon mens hoor
Nou, kom op... vertel es... welke discrepanties met de GGiN-leer zou je in een nieuwe vertaling tegen kunnen komen...? (Gaan we er dus gemakshalve vanuit dat die er nu niet zijn)
Misschien moeten we eens een keer een Ds ofzo van de GGiN uitnodigen voor een avondje forummen!

Kan hij het allemaal zelf uitleggen...
Vrouwen denken anders... maar niet dommer...