Welke preken worden er bij u gelezen in de leesdiensten?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

pugna
Mineur
Mineur

Berichtdoor pugna » 13 jul 2004 10:38

Race406 schreef:
SDG schreef:Race,

Bookman signaleert dat er nogal grote verschillen bestaan binnen de GerGem. En inderdaad, met een bepaalde stroming heeft hij moeite. Maar zolang er ook nog andere geluiden te horen zijn, is er nog geen reden om over te stappen naar drie verbonden, toch? :wink:
En trouwens, je gaat me toch niet vertellen dat er binnen de CGK niet minstens even grote verschillen bestaan? :?:

Je hoort mij ook niet zeggen dat binnen de CGK alles koek en ei is. Bij ons is het meer Psalmboek en Liedboek... :mrgreen:
Zonder gein: Bij ons is ook niet alles gelijkdenkend, da's waar. Ik bedoelde aan te geven dat Bookman veel kritiek heeft, en dat mag. Maar soms is het wel eens goed om je plaats in de kerk te overdenken, helemaal als je je niet altijd even fijn meer voelt in je kerk.
Waarom zit je waar je zit, waarom zit je überhaupt in de kerk etc.
Ik ben het ook niet met alles eens bij ons, dus misschien wordt ik ook wel GG :shock: :shock:

Bij nader inzien: Laat maar, want dan moet ik een verbond weggooien danwel thuislaten, en daar zijn die dingen niet voor.. :mrgreen: :mrgreen:

Ik zou zeggen, gaat over en redt hen.

Van de twee-verbonden dwaling, uiteraard. :mrgreen:
Zo is het dan niet desgenen, die wil, noch desgenen, die loopt, maar des ontfermenden Gods. (Rom 9:16)

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 13 jul 2004 10:39

pugna schreef: Ik zou zeggen, gaat over en redt hen.

Heeee, weer een ketters 3-verbonden wezen.........Shit, er zijn er echt veel hier :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Geen commentaar

pugna
Mineur
Mineur

Berichtdoor pugna » 13 jul 2004 10:45

Motormuis schreef:

Heeee, weer een ketters 3-verbonden wezen.........Shit, er zijn er echt veel hier :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

3 mrgreens. :-k

Volgens mij gaat het met Motormuis de goede kant op. :mrgreen:
Zo is het dan niet desgenen, die wil, noch desgenen, die loopt, maar des ontfermenden Gods. (Rom 9:16)

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 13 jul 2004 10:48

pugna schreef:
Motormuis schreef:

3 mrgreens. :-k

Hij leert het wel. En anders zullen wij hem leren... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 13 jul 2004 10:49

pugna schreef: 3 mrgreens. :-k

Shit, foutje :mrgreen: :mrgreen:
Geen commentaar

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 13 jul 2004 10:49

Motormuis schreef:

Het wemelt hier van deze schone wezens. :lol: Jullie doen trouwens verder best veel goed, maar net dat ene ding wat je vergat, dat doet je de (verbonds)das om... :mrgreen:
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 13 jul 2004 10:52

pugna schreef:
Race406 schreef:
SDG schreef:Race,

Bookman signaleert dat er nogal grote verschillen bestaan binnen de GerGem. En inderdaad, met een bepaalde stroming heeft hij moeite. Maar zolang er ook nog andere geluiden te horen zijn, is er nog geen reden om over te stappen naar drie verbonden, toch? :wink:
En trouwens, je gaat me toch niet vertellen dat er binnen de CGK niet minstens even grote verschillen bestaan? :?:

Je hoort mij ook niet zeggen dat binnen de CGK alles koek en ei is. Bij ons is het meer Psalmboek en Liedboek... :mrgreen:
Zonder gein: Bij ons is ook niet alles gelijkdenkend, da's waar. Ik bedoelde aan te geven dat Bookman veel kritiek heeft, en dat mag. Maar soms is het wel eens goed om je plaats in de kerk te overdenken, helemaal als je je niet altijd even fijn meer voelt in je kerk.
Waarom zit je waar je zit, waarom zit je überhaupt in de kerk etc.
Ik ben het ook niet met alles eens bij ons, dus misschien wordt ik ook wel GG :shock: :shock:

Bij nader inzien: Laat maar, want dan moet ik een verbond weggooien danwel thuislaten, en daar zijn die dingen niet voor.. :mrgreen: :mrgreen:

Ik zou zeggen, gaat over en redt hen.

Denk niet echt dat het nog mogelijk is om deze menschen te redden van deze hunne gruwelijke dwalinghe..... :mrgreen:
Jij mag wel een poging wagen, maar mij is het niet gelukt. :cry:

SDG
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SDG » 13 jul 2004 11:50

Motormuis schreef:Shit, foutje :mrgreen: :mrgreen:

Da's nou al de tweede keer shit vandaag, in een topic over preeklezen... Wat moeten we toch met al die motormuizenkeutels hier? :?
~~Soli Deo Gloria~~

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 13 jul 2004 12:01

De 3 verbonden leer is niet eens zo'n hele grote afdwaling. Het is meer een splitsing van de 2 verbonden. Kan best met die lui over weg. Ze zijn reeel. Verafgoden geen ds.
Een ouderling in Zeeland die ik onlangs sprak overweegt al heel lang om een keer een preek van Ds. R. Kok te lezen...............
Zou zijn laatste wel eens kunnen zijn............
Maar ja beter van Kok dan van Stoneblock.
Trouwens Race, je taalgebruik is komisch komt op mij een weinig oud Nederlands over. Ik weet kerken waar zo in de diensten nog geplacht wordt een weinigje tot stichting der gemeente voor te gaan in den gebede............... :mrgreen:
En overigens het Bookman hoor, geen Boeman. Enige postings terug lijkt het of ik boeman ben, waar je bang voor moet zijn, maar dat valt best mee. Hij kan ook aardig zijn. :wink:
Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.
Psalm 106:47

wh
Mineur
Mineur

Berichtdoor wh » 13 jul 2004 12:21

:arrow: BOOKMAN IS BACK

Ik wil hier geen dominees met de grond gelijk maken, maar als we
aan domineesruil gaan doen, kies er dan maar 1 van prekenweb :mrgreen: :mrgreen:

Hier krijg ik vast reactie op :wink:

pugna
Mineur
Mineur

Berichtdoor pugna » 13 jul 2004 12:28

wh schreef::arrow: BOOKMAN IS BACK

aan domineesruil gaan doen, kies er dan maar 1 van prekenweb :mrgreen: :mrgreen:

Die willen wij wel hebben, jij mag er eentje uit zoeken uit de linkervleugel van de CGK.

Ben royaal vandaag, neemt er maar twee. Jullie hebben toch een groot tekort aan prdikanten? :P

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 13 jul 2004 12:28

Je krijgt een positieve reactie van me. Ik vind het superjofel dat je het beste dat we in huis hebben aan de crigo's gunt. Zo hoort het. Het beste geef je weg, het slechtste hou je zelf. Wh komt uit de bus als een 'rechtbetrachtend'christen. Dat mag ik wel. Zeg ze zien je al aankomen met ds als pieeeeeeeeeeeep en pieeeeeeeeeeeeeeeeeeep, dat zou een compleet drama worden. Ze zouden zeggen: "Lekker christelijk zijn jullie, wat heb je ons nu toch gegeven". :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :D
Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.

pugna
Mineur
Mineur

Berichtdoor pugna » 13 jul 2004 12:31

Bookman schreef:

Je krijgt een positieve reactie van me. Ik vind het superjofel dat je het beste dat we in huis hebben aan de crigo's gunt. Zo hoort het. Het beste geef je weg, het slechtste hou je zelf. Wh komt uit de bus als een 'rechtbetrachtend'christen. Dat mag ik wel. Zeg ze zien je al aankomen met ds als pieeeeeeeeeeeep en pieeeeeeeeeeeeeeeeeeep, dat zou een compleet drama worden. Ze zouden zeggen: "Lekker christelijk zijn jullie, wat heb je ons nu toch gegeven". :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :D

:oops: Dit gelezen hebbende schaam ik mij voor mijn reactie op wh's post. :(

graankorrel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor graankorrel » 13 jul 2004 12:33

kom op jongens, nog een klein beetje meer schuiven met die dominee's en hoera!
"...in ons verbandje heerst tenminste eenheid!"

daarbij wordt dan effe vergeten dat de neuzen in de kerk om de hoek een andere kant op staan,
en o ja,

dan had je ook nog die moskee, daar staan alle neuzen naar het oosten maar ach, is dat nou iets om je druk om te maken?

:|

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 13 jul 2004 12:34

pugna schreef:
Bookman schreef:

:oops: Dit gelezen hebbende schaam ik mij voor mijn reactie op wh's post. :(

Hoeft niet hoor, ik weet zeker dat wh je reactie op hoge prijs stelt. Hij zal zeker blij zijn met versterking van het ds. team. :mrgreen: :mrgreen:

Terug naar “Archief”