Stelling: Religie = Oorlog

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

heiden
Mineur
Mineur

Berichtdoor heiden » 13 jul 2004 00:36

update:
http://www.refdag.nl/website/artikel.php?id=105334

ik hou dus totaal niet van dit soort berichten. Keep that **** away from me!!!

Waarom verzamelen alle gelovigen zich niet een keer in het Midden-Oosten ofzo? Vechten jullie het voor eens en voor altijd uit. Weten we meteen wie nou uiteindelijk God aan zijn zijde heeft :wink:. Ik ben bang dat het anders toch wel op oorlog zal uitdraaien......

heiden 8)

Invincible
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Invincible » 13 jul 2004 09:13

heiden schreef:Waarom verzamelen alle gelovigen zich niet een keer in het Midden-Oosten ofzo? Vechten jullie het voor eens en voor altijd uit. Weten we meteen wie nou uiteindelijk God aan zijn zijde heeft :wink:.

Dat gaat ook gebeuren. Ooit. (Openb 20)
..

André

Re: Stelling: Religie = Oorlog

Berichtdoor André » 14 jul 2004 23:19

heiden schreef:
Voor alle duidelijkheid: Ik geef dus niet God de schuld hiervan, maar ik constateer alleen maar dat we beter af zouden zijn zonder religie.

Ehmmm, ik weet niet of je waarde hecht aan wat er in een geschiedenis boek geschreven staat met als titel: Bijbel?

Zelf richt ik me ook op het leven dat na de dood komt, en wat mij betreft zou dat een reden zijn dat ik beter af ben met religie. (Lees, het bestaan van God)

En mocht je wel waarde hechten aan wat er in de bijbel staat dan kun je in Matth. hoofdstuk 24 lezen wat ons zoal nog te w8 staat, daar zijn de dingen die jij noemt een klein onderdeel van.

Maar mocht je echt "heiden" zijn, ja dan kan ik me je vraagstelling wel voorstellen.......

Ik wil je dan ook vertellen dat het niet wsl is dat je een antw. zult krijgen op je "waarom" vragen.

Grtn André

chickie
Mineur
Mineur

Berichtdoor chickie » 18 jul 2004 13:52

Je stelling klopt niet. Het is niet zo dat religie gelijk is aan oorlog, het is zo dat mensen religie veelal misbruiken als grondslag voor een oorlog.

Terug naar “Archief”