Hoeden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 12 jul 2004 12:14

trijntjejohanna schreef:
Motormuis schreef:
trijntjejohanna schreef: ik kan ook wel het Woord ontvangen zonder hoed.. !!!

Ja, en? Heeft toch niks met de discussie te maken over aanpassen enzo?

Nee en een kerk is niet alleen voor eigen mensen, de kerk is
voor mensen die verlangen naar het Woord, en als je echt
verlangen hebt naar het Woord is het echt geen moeite om
een hoed op te zetten.

dit zeg ik nav van deze opmerking.. als ik echt verlang naar Gods woord dan zal ik wel een hoed op willen zetten... nou ik wil dat dus niet... ik verlang wle naar Gods woord... ,maar ik kijk naar wat God van mij vraagt... en niet wat die ene gemeente van vraagt....

Leg mij dan alsjeblieft nog een keer het volgende uit: Een vriendin van je, die in de GGN zit, laat as. zondag haar kind dopen. Jij bent uitgenodigd voor de doopdienst, die vriendin van je zegt erbij dat een hoedje bij hun toch echt de bedoeling is.

Op dat moment weiger jij een hoed op te zetten, dus weiger jij naar die doopdienst te gaan?

Triest.....
Geen commentaar

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 12 jul 2004 12:24

nee dat zeg ik niet... ik weiger niet om naar die dienst te gaan,...

maar dan nu andersom./. als het bij ons de gewoonte is om GEEN hoed te dragen, draag jij dan een hoed als jij bij ons komt??

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 12 jul 2004 12:27

trijntjejohanna schreef:nee dat zeg ik niet... ik weiger niet om naar die dienst te gaan,...

maar dan nu andersom./. als het bij ons de gewoonte is om GEEN hoed te dragen, draag jij dan een hoed als jij bij ons komt??

:mrgreen: :mrgreen: motormuis is van het mannelijk geslacht :mrgreen: :mrgreen:
Geen commentaar

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 12 jul 2004 12:29

Motormuis schreef:
trijntjejohanna schreef:nee dat zeg ik niet... ik weiger niet om naar die dienst te gaan,...

maakt niet uit... zou je dat doen of niet... dan denk je maar dat je vrouw bent.. het gaat mij er om wat je doet

wh
Mineur
Mineur

Berichtdoor wh » 12 jul 2004 12:38

Leg mij dan alsjeblieft nog een keer het volgende uit: Een vriendin van je, die in de GGN zit, laat as. zondag haar kind dopen.

Zullen we GGN maar vervangen door GER.GEM. neem tenminste aan
dat een hoed op in Houten nog normaal is :!: :wink: :wink:

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 12 jul 2004 12:39

trijntjejohanna schreef:
Motormuis schreef:

maakt niet uit... zou je dat doen of niet... dan denk je maar dat je vrouw bent.. het gaat mij er om wat je doet

ja, dan zou ik een hoed op doen ja. het verschil is echter, dat ik er dan bij jullie niemand mee erger (om je maar vast voor te zijn....)
Geen commentaar

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 12 jul 2004 12:40

wh schreef:
Leg mij dan alsjeblieft nog een keer het volgende uit: Een vriendin van je, die in de GGN zit, laat as. zondag haar kind dopen.

Nou, op zich hebben de meeste vrouwen wel een hoed op, maar je wordt niet tegengehouden zonder hoed. Gelukkig niet zeg....

Er zijn trouwens ook regelmatig vrouwelijke leden uit de kerk die geen hoed op doen. Vinden ze stoer denk ik....

Daar erger ik me aan
Geen commentaar

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 12 jul 2004 12:43

Motormuis schreef:
trijntjejohanna schreef:
Motormuis schreef:

ja, dan zou ik een hoed op doen ja. het verschil is echter, dat ik er dan bij jullie niemand mee erger (om je maar vast voor te zijn....)

wat een onzin... dan moeten de anderen zich ook maar niet ergeren... !!!!!!!!!!! als er mensen zijn die een hoed op willen prima!! maar respecteer dan ook de mensen die dat niet doen!!! leg niemand JOU wil op... kijk naar wat God van JOU vraagt!!!!
waarom moeten wij ons wel aanpassen aan hen?? waarom?? omdat zij zich toevallig dan ergeren?? denk je dat GOd zich ook ergert als ik daar zit zonder hoed?? ik zit daar voor God en niet voor die andere mensen!!
zij hoeven zich niet aan te passen aan onze gewoonten? waaarom ? omdat wij ons toevallig niet ergeren???
stom toch.....!!

wh
Mineur
Mineur

Berichtdoor wh » 12 jul 2004 12:44

Motormuis schreef:
wh schreef:

Nou, op zich hebben de meeste vrouwen wel een hoed op, maar je wordt niet tegengehouden zonder hoed. Gelukkig niet zeg....

Er zijn trouwens ook regelmatig vrouwelijke leden uit de kerk die geen hoed op doen. Vinden ze stoer denk ik....

Daar erger ik me aan

Zouden ze het stoer vinden :?: :?:

Maar gelukkig hebben jullie een eigen dominee die ze daar
op kan wijzen.

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 12 jul 2004 12:46

trijntjejohanna schreef:
Motormuis schreef:
trijntjejohanna schreef:
Motormuis schreef:

wat een onzin... dan moeten de anderen zich ook maar niet ergeren... !!!!!!!!!!! als er mensen zijn die een hoed op willen prima!! maar respecteer dan ook de mensen die dat niet doen!!! leg niemand JOU wil op... kijk naar wat God van JOU vraagt!!!!
waarom moeten wij ons wel aanpassen aan hen?? waarom?? omdat zij zich toevallig dan ergeren?? denk je dat GOd zich ook ergert als ik daar zit zonder hoed?? ik zit daar voor God en niet voor die andere mensen!!
zij hoeven zich niet aan te passen aan onze gewoonten? waaarom ? omdat wij ons toevallig niet ergeren???
stom toch.....!!

Doe ff rustig....Ik heb helemaal niet gezegd dat jij een hoed op moet en dat ik mijn wil aan jou wil opleggen. Je hebt het weer helemaal niet begrepen. Het gaat mij om mensen die weigeren zich aan te passen aan hun medebroeders en zusters.

Maar goed, doe lekker waar je zelf zin in hebt joh, pas je vooral niet aan en probeer vooral niet de minste te wezen......
Geen commentaar

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 12 jul 2004 13:49

ik wil het allemaal best respecteren... ik respecteer ook dat iemand een hoed op heeft... maar om mij aan te passen voor de mensen... nee dat wil ik niet... ik wil mij wel aanpassen voor God, maar niet voor mensen!

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 12 jul 2004 13:57

trijntjejohanna schreef:ik wil het allemaal best respecteren... ik respecteer ook dat iemand een hoed op heeft... maar om mij aan te passen voor de mensen... nee dat wil ik niet... ik wil mij wel aanpassen voor God, maar niet voor mensen!

Ooit dit gehoord? "Indien iemand een broeder ergert, het was hem beter dat hij een molensteen om z'n nek kreeg" (vrije vertaling :wink: ).

Vervolgens zul jij zeggen dat het belachelijk is dat die mensen zich ergeren. Op zich heb je dan wel gelijk (het is erg jammer dat die mensen zich zo opstellen en een niet-hoeddrager veroordelen). Maar dan nog heb jij de bijbelse plicht (volgens mij) om je zo te gedragen, dat jij in ieder geval geen aanstoot geeft. En dat doe je wel, door zonder hoed een bepaalde GG of GGN in te lopen.

Maar goed, laten we de discussie sluiten, alle argumenten zijn mijns inziens gebruikt en nu komt het erop aan of je de minste wilt en kunt zijn.

Kies maar....
Geen commentaar

wina
Mineur
Mineur

Berichtdoor wina » 12 jul 2004 14:33

Ooit dit gehoord? "Indien iemand een broeder ergert, het was hem beter dat hij een molensteen om z'n nek kreeg" (vrije vertaling ).

............................................................................

Da's zeker een vrije vertaling :

Maar een ieder, die één dezer kleinen, die in Mij geloven, tot zonde verleidt, het zou beter voor hem zijn, dat een molensteen om zijn hals was gehangen en hij verzwolgen was in de diepten der zee.

Laten wij dan niet langer elkander oordelen, maar komt liever tot dit oordeel : uw broeder geen aanstoot of ergernis te geven.
Weest blij in de Heer !

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 12 jul 2004 14:35

wina schreef:Ooit dit gehoord? "Indien iemand een broeder ergert, het was hem beter dat hij een molensteen om z'n nek kreeg" (vrije vertaling ).

............................................................................

Da's zeker een vrije vertaling :

Maar een ieder, die één dezer kleinen, die in Mij geloven, tot zonde verleidt, het zou beter voor hem zijn, dat een molensteen om zijn hals was gehangen en hij verzwolgen was in de diepten der zee.

Laten wij dan niet langer elkander oordelen, maar komt liever tot dit oordeel : uw broeder geen aanstoot of ergernis te geven.

Bedankt, ik had ff geen Bijbel bij de hand....
Geen commentaar

André

Berichtdoor André » 24 jul 2004 21:46

trijntjejohanna schreef:ik wil het allemaal best respecteren... ik respecteer ook dat iemand een hoed op heeft... maar om mij aan te passen voor de mensen... nee dat wil ik niet... ik wil mij wel aanpassen voor God, maar niet voor mensen!

Mee eens, maar ik blijf weigeren om ook maar ergens in de bijbel te lezen dat je met een hoed op en een rok aan naar de kerk "moet"
Komt bij mij over van, als je een broek aan hebt, en geen hoed op hebt je geen kind van God kunt zijn.

Terug naar “Archief”