Ongeluk

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 10 jul 2004 12:46

Ook namens mij van harte gecondoleerd.Alle kennissen en familie en medereizigers naar Roemenië.

Erg dat zulke dingen gebeuren.Onvoorstelbaar.

Heel veel sterkte toegewenst in deze moeilijke tijd!

Saskia87

Berichtdoor Saskia87 » 10 jul 2004 13:17

gecondoleerd
Gods zegen toegewenst met het verwerken van dit zware verlies.

Hydro
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Hydro » 10 jul 2004 13:31

Aan alle nabestaanden, familie en vrienden van de slachtoffers (in het bijzonder Ilse): Gecondoleerd. Wil iedereen Gods onmisbare zegen en kracht toewensen om dit verlies te dragen. Ben zelf vorig jaar op werkvakantie naar Bulgarije geweest en veilig thuisgekomen en dan hoor je dit!!! Jonge mensen die nog een heel leven voor zich hadden, die zich in wilden zetten voor hun naasten. Hier zijn gewoon geen woorden voor, alleen de vraag 'Heere, waarom? Waarom zij?'.

Dit ongeluk maakt duidelijk dat de dood onafwendbaar is en vaak geheel onverwachts. Dan komt ook direct de vraag op ons af Kunnen wíj sterven?'. Ik hoop en bid voor de nabestaanden dat ze de zekerheid hebben dat Linette en Maurits nu Thuis mogen zijn. Ik wens ook allen op Refoweb (forum en chat) toe dat Christus je Verlosser mag zijn/worden, zodat je Hem kunt ontmoeten en uiteindelijk bij Hem Thuis zult mogen komen.

jacob
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor jacob » 10 jul 2004 13:36

Gandalf schreef:Aan alle nabestaanden, familie en vrienden van de slachtoffers (in het bijzonder Ilse): Gecondoleerd. Wil iedereen Gods onmisbare zegen en kracht toewensen om dit verlies te dragen. Ben zelf vorig jaar op werkvakantie naar Bulgarije geweest en veilig thuisgekomen en dan hoor je dit!!! Jonge mensen die nog een heel leven voor zich hadden, die zich in wilden zetten voor hun naasten. Hier zijn gewoon geen woorden voor, alleen de vraag 'Heere, waarom? Waarom zij?'.

Dit ongeluk maakt duidelijk dat de dood onafwendbaar is en vaak geheel onverwachts. Dan komt ook direct de vraag op ons af Kunnen wíj sterven?'. Ik hoop en bid voor de nabestaanden dat ze de zekerheid hebben dat Linette en Maurits nu Thuis mogen zijn. Ik wens ook allen op Refoweb (forum en chat) toe dat Christus je Verlosser mag zijn/worden, zodat je Hem kunt ontmoeten en uiteindelijk bij Hem Thuis zult mogen komen.

Wij zitten denk ik met de zelfde gevoelens nu

ezri
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor ezri » 10 jul 2004 14:21

'God', zeg ik,
en ik weet niet meer
wat ik U verder zeggen moet.

Uw naam is mijn gebed om moed
maar ook mijn opstand, mijn verweer.

'God', zeg ik,
en alleen maar: 'God'.

Tot eindelijk,
in een zachte wind,
Uw antwoord komt:
'Mijn kind, mijn kind',

en ik het uitsnik:
'God, mijn God!'

Roélla Ciliata
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Roélla Ciliata » 10 jul 2004 14:54

Dippie schreef:
Janita schreef:Zijn er al namen bekend van andere inzittenden?

Ja, Maarten Verhoeven in het tweede busje. Cees Milort in het eerste busje.

Ik hoorde op mijn werk ook nog iets vallen over ene Dirk-Jan uit Ridderkerk. Word nog in coma gehouden wegens ernstige verwondingen aan zijn hoofd. Het fijne weet ik er ook niet van.
Beter een goudvisje dan helemaal geen visje

Jeronimuz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Jeronimuz » 10 jul 2004 14:59

ezri schreef:'God', zeg ik,
en ik weet niet meer

'God', zeg ik,

Tot eindelijk,
in een zachte wind,
Uw antwoord komt:
'Mijn kind, mijn kind',

en ik het uitsnik:
'God, mijn God!'

Wat mooi.... zit met tranen in mijn ogen zeg...

D
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor D » 10 jul 2004 15:24

Ik wens de familie en vrienden heel veel sterkte toe.

Daniel

Bigboss
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Bigboss » 10 jul 2004 15:28

Met een onwezenlijk gevoel dit bericht gelezen, niet beseffende dat het mede-forummers waren. Nu dit tot mij doordringt, vraag ik mij af: God, waaróm, waarom ZIJ, maar het is niet aan ons Hem om verantwoording te vragen.

Ons rest ons slechts onze diepste medeleven aan allen die getroffen zijn door dit verlies te betuigen.

Moge God allen genadig zijn: dat Hij deze jonge mensen in Zijn Koninkrijk wil opnemen, en dat Hij hen die dit verlies hier moeten dragen nabij wil zijn met Zijn kracht en genade.

Rens

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 10 jul 2004 15:54

ezri schreef:'God', zeg ik,
en ik weet niet meer

'God', zeg ik,

Tot eindelijk,
in een zachte wind,
Uw antwoord komt:
'Mijn kind, mijn kind',

en ik het uitsnik:
'God, mijn God!'

als dat voor ons allemaal nu eens waarheid mocht worden.

Wat een intense kracht gaat eruit van deze woorden.

Bedankt dat je dit wilde delen.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 10 jul 2004 16:06

filepensen 1:
19 Want ik weet, dat dit mij54) ter zaligheid gedijen zal, door uw gebed55) en toebrenging des Geestes van Jezus Christus.
20 Volgens mijn ernstige verwachting56) en hoop, dat ik in geen zaak zal beschaamd worden;57) maar dat in alle vrijmoedigheid, gelijk te allen tijd,58) alzo ook nu, Christus zal groot gemaakt59) worden in mijn lichaam,60) hetzij door het leven,61) hetzij door den dood.62)
21 Want63) het leven is mij64) Christus, en het sterven is65) mij gewin.
22 Maar of te leven in66) het vlees, hetzelve mij67) oorbaar zij, en wat ik verkiezen zal,68) weet ik niet.69)
23 Want ik word van deze twee70) gedrongen,71) hebbende begeerte, om ontbonden te72) worden en met Christus73) te zijn; want dat is zeer verre het beste.74)

mischien enorm moeilijk voor alle nabestaanden. Maar ik hoop dat jullie mogen weten dat ze bij God zijn in de hemel. En dat ze dus voor altijd bij Hem mogen zijn. Paulus zegt dat dat het alle beste is. En ik geloof dat jullie dat ook mogen geloven. Het is zo enorm moeilijk om iemand van wie je zo veel houd te missen. Maar toch komt God hier naar de aarde toe om iedereen te troosten die verdriet heeft. Ik hoop dat Gods woorden jullie mogen troosten in deze moeilijke tijd.

Laat in deze tijd de duivel niet triomveren, want hij kan ons niet troosten. "werp al je bekommernis op Hem"

Maaike

Berichtdoor Maaike » 10 jul 2004 17:04

weet je...k heb Maurits de laatste keer dat ie op de chat was veel plezier toegewenst in Roemenie. en dat te bedenken dat hij daar nooit is aangekomen. Wat vreselijk. Laten we hopen dat hij en Linette nu voor eeuwig blij mogen zijn in God, daar boven in de hemel

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 10 jul 2004 17:05

Wat is dit verschrikkelijk erg.
Toen ik de mail kreeg wist ik echt even niet meer wat ik moest denken.
En dan voel je je even zo heel ver weg.

Ilse meis, heel, heel veel sterkte.

Het is zo raar en onwerkelijk voor jou en voor iedereen.

ook Marjolijn (en Martijn) veel sterkte! Ik ben de hele tijd aan het denken aan de uren die ik doorbracht met jou en Ilse pratend over familie, vrienden en.. Mauritz..

liefs

Evelien

tanteoranje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor tanteoranje » 10 jul 2004 17:09

De nabestaanden en anderen die erbij betrokken zijn wil ik de troost en de kracht van de Heere toewensen om dit grote verdriet te kunnen dragen. ("Hun geeft Hij moed en krachten, die hopend op Hem wachten... " uit ps. 31)
Laatst gewijzigd door tanteoranje op 12 jul 2004 07:14, 1 keer totaal gewijzigd.
God geve mij, Jeruzalem,
dat ik eens op een dag
een pelgrim aan uw poorten ben
en dat ik binnen mag.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 10 jul 2004 17:10

Ik heb hen nooit gekend, maar het bericht wordt daardoor niet minder schokkend. Moge de Heer zich ontfermen over allen die rouwen en hen troosten.

Misschien kunnen we hen in gebed gedenken?

Terug naar “Archief”