Hemel en aarde na deze tijd

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kootje
Sergeant
Sergeant

Hemel en aarde na deze tijd

Berichtdoor kootje » 09 jul 2004 12:37

Hoe moeten we de verhouding tussen hemel en aarde zien in het hiernamaals? De Jehova-getuigen bijvoorbeeld redeneren echt gescheiden: de hemel is een andere plaats dan de aarde. De 144.000 komen in de hemel terecht, de andere gelovigen op de nieuwe aarde. Is deze scheiding, ik doel op de scheiding tussen hemel en aarde terecht? Ís de aarde dan nog wel gescheiden van de hemel? Worden hemel en aarde niet 'ineengeschoven'? Moet Openb. 21:1-3 zo verstaan worden?
1 En ik zag een nieuwen hemel en een nieuwe aarde; want de eerste hemel, en de eerste aarde was voorbijgegaan, en de zee was niet meer.
2 En ik, Johannes, zag de heilige stad, het nieuwe Jeruzalem, nederdalende van God uit den hemel, toebereid als een bruid, die voor haar man versierd is.
3 En ik hoorde een grote stem uit den hemel, zeggende: Ziet, de tabernakel Gods is bij de mensen, en Hij zal bij hen wonen, en zij zullen Zijn volk zijn, en God Zelf zal bij hen en hun God zijn.
Laat ons dan met vrijmoedigheid toegaan tot den troon der genade, opdat wij barmhartigheid mogen verkrijgen, en genade vinden, om geholpen te worden ter bekwamer tijd. (Hebr. 4:16)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 09 jul 2004 15:22

Je geeft het antwoord zelf al.... :) Daar zal de hemel op aarde zijn. De scheiding tussen hemel en aarde die er is zal er dan niet meer zijn. Als er dan al 144000 in de hemel zijn kun je altijd gerust bij ze op de koffie ;)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 09 jul 2004 18:05

Ja, maar de Jehova's denken dat zij die 144.000 zijn...... dus als je daar dan komt, dan zit je daar met al die Jehova's..........

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 09 jul 2004 18:30

Ach... daar hoeven ze niemand meer te bekeren dus zijn ze ook niet zo opdringerig... en kom je es bij hen op bezoek ipv andersom.

Nee ff serieus, Jehova's geloven niet dat Jezus Gods Zoon is... dus ik heb zo mijn twijfels of ze uberhaupt bij die 144000, of ze nou geloven of het exact is of beeldspraak, horen.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

HereIam
Mineur
Mineur

Berichtdoor HereIam » 10 jul 2004 09:59

Nee ff serieus, Jehova's geloven niet dat Jezus Gods Zoon is...

Wrong, ze geloven niet dat Jezus God(delijk) is. Wel dat Hij Gods Zoon is. [/quote]

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 jul 2004 00:22

Hm dat vind ik dan raar... dat zou net zo zijn als wanneer ik als mens een kind zou krijgen en men niet zou geloven dat dat kind ook een mens is :D

graankorrel
Verkenner
Verkenner

Re: Hemel en aarde na deze tijd

Berichtdoor graankorrel » 12 jul 2004 18:23

kootje schreef:Hoe moeten we de verhouding tussen hemel en aarde zien in het hiernamaals? De Jehova-getuigen bijvoorbeeld redeneren echt gescheiden: de hemel is een andere plaats dan de aarde. De 144.000 komen in de hemel terecht, de andere gelovigen op de nieuwe aarde.

Als dat waar was...
De nieuwe aarde lijkt me dan eigenlijk wel een prima plek, de Jehovah's Getuigen lekker op afstand :mrgreen:

kootje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kootje » 13 jul 2004 12:18

graankorrel schreef:
kootje schreef:Hoe moeten we de verhouding tussen hemel en aarde zien in het hiernamaals? De Jehova-getuigen bijvoorbeeld redeneren echt gescheiden: de hemel is een andere plaats dan de aarde. De 144.000 komen in de hemel terecht, de andere gelovigen op de nieuwe aarde.

Als dat waar was...
De nieuwe aarde lijkt me dan eigenlijk wel een prima plek, de Jehovah's Getuigen lekker op afstand :mrgreen:

Even een misverstand wegnemen: Jehovah-getuigen leren beslist niet dat je als Jehovah-getuige in de hemel komt. Alleen door verkiezing van God kun je in de hemel komen, daar is geen stricte weg voor.
Laat ons dan met vrijmoedigheid toegaan tot den troon der genade, opdat wij barmhartigheid mogen verkrijgen, en genade vinden, om geholpen te worden ter bekwamer tijd. (Hebr. 4:16)

wina
Mineur
Mineur

Berichtdoor wina » 13 jul 2004 12:58

kootje schreef:
graankorrel schreef:

Als dat waar was...

Even een misverstand wegnemen: Jehovah-getuigen leren beslist niet dat je als Jehovah-getuige in de hemel komt. Alleen door verkiezing van God kun je in de hemel komen, daar is geen stricte weg voor.

Erger nog ze leren dat je beslist niet in de hemel komt, behalve de 144000, en dat getal is al volgeboekt, de rest komt op een nieuwe paradijsaarde waar de leeuwen gras eten.En wie niet door God wordt goedgekeurd wordt vernietigd, een hel bestaat niet.
Weest blij in de Heer !

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 14 jul 2004 10:06

Tja en ze leren ook dat bij de wederkomst alles zal instorten... maar de huizen van de Jehova's blijven staan... In dat geval hoop ik niet dat er Jehova's in een flat wonen.... :D

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 19 jul 2004 09:15

Marnix schreef:Tja en ze leren ook dat bij de wederkomst alles zal instorten... maar de huizen van de Jehova's blijven staan... In dat geval hoop ik niet dat er Jehova's in een flat wonen.... :D

dan blijven hun appartementen zweven, lijkt me een mooi gezicht :D
(voor een trap naar boven zal ook vast wel gezorgd worden)
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

FV
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor FV » 20 jul 2004 13:25

Ik neem dan wel aan dat er alleen Joodse Jehova-getuigen tot de 144000 zullen horen. Want er worden toch echt 12 stammen van Israël genoemd.... en ze vergeten de schare die niemand tellen kan ook wel n beetje.

Maar ff serieus: ik denk dat de nieuwe hemel en de nieuwe aarde geweldige plekken zullen zijn, zo fantastisch en met zoveel nieuwe dingen als we ons nu nog niet kunnen voorstellen. Het idee alleen al dat er geen vervuilde meren zullen zijn, geen verwoestende zee (al kan de zee best mooi zijn, maar goed), er zullen geen ruzies zijn, geen problemen. Ons hele leven daar zal een lofzang voor God zijn, en vraag me niet of we dan altijd maar zullen zingen, ik denk het niet, volgens mij is er dan nog zoveel van God te leren wat we nu nog niet kunnen bevatten, dat we vast wel meer doen dan zingen (hmmmm.... ik weet het... ik ben een beetje beïnvloed door Randy Alcorn :wink: ).
"De beste manier om een probleem op te lossen is de humor ervan te ontdekken."
- Arthur C. Clarke -

orgeltje

Berichtdoor orgeltje » 20 jul 2004 18:55

HereIam schreef:
Nee ff serieus, Jehova's geloven niet dat Jezus Gods Zoon is...

Wrong, ze geloven niet dat Jezus God(delijk) is. Wel dat Hij Gods Zoon is.

Iedereen die niet geloofd in de drieenige God zal nooit in de Hemel komen c.q bij god zijn. We hoeven dus niet bang te zijn dat we de Jehova nog tegen komen in de eeuwige vreugde :!:

waarnemer
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor waarnemer » 20 jul 2004 20:10

Orgeltje, oordeel niet, dat mag jij niet en ik ook niet. Maar het is wel een serieuze vraag; komen de gelovigen in de hemel of op een vernieuwde aarde? In Openbaring 20 gaat het over het Vrederijk in Openbaring 21 over de nieuwe hemel en aarde en dan lezen we in hfd 22 over de stroom van levend water die uit de troon van God voortkomt en het Lam en daar is de boom des levens uit het Paradijs weer en die geeft vruchten en de bladeren van die boom waren tot genezing der heidenen (volken). Dan is het nieuwe Jeruzalem al nedergedaald. De paradijs toestand lijkt weer terug, toch zijn er nog volken die genezing nodig hebben. Het lijkt toch iets anders dan wij altijd gedacht hebben.

Terug naar “Archief”