Islam=Antichrist

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lindal
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Lindal » 09 jul 2004 09:07

Het idee dat de RK kerk de anticrist was, kwam voornamelijk uit de vorige eeuw, ook vanwege het feit dat het toen de grootste 'bedreiging' van het christendom was. Omdat het RK nu veel verder weggezakt is, hoor je daar weinig meer over.

De islam vormt nu wel zeker een grote bedreiging. Dat had je dus in de vorige eeuw nog niet zo erg. Wat vroeger rk was, is nu de islam, je kan het dus wel degelijk de anticrist noemen. Bij de islam komt het ook veel duidelijker naar voren: Je mag/moet de personen uitroeien die niet van de islam zijn. Zie ook de aanslagen.
Aparte mensen, aparte dingen

De halve waarheid is de hele leugen.

TheEdge
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor TheEdge » 09 jul 2004 09:17

volgens mij staat dat niet in de koran.
wél dat je 'afvalligen' moet uitroeien.
TheEdge leest voor 't eerst de bijbel van kaft tot kaft.

Tussenstand: Ester 1 (19/08/05)

Moslimgirl
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Moslimgirl » 09 jul 2004 11:27

De islam vormt nu wel zeker een grote bedreiging.

Ik zou niet weten waarom de Islaam een grote bedreiging zou moeten zijn.

Bij de islam komt het ook veel duidelijker naar voren: Je mag/moet de personen uitroeien die niet van de islam zijn. Zie ook de aanslagen.

Waar heb jij zien staan dat moslims de niet-moslims moeten/mogen uitroeien...??

En kom niet aanzetten met: 'kijk maar naar de aanslagen.' Wij moslims geloven in de Heilige Koran en de overleveringen van de Profeten (vrede zij met hen). We geloven niet in aanslagen. Dus als je overleveringen hebt of verzen uit de Heilige Koran die aangeven dat ik (als moslima-zijnde) niet-moslims moet/mag uitroeien dan zie ik die graag tegemoet.

(En haal aub de verzen niet uit de context). Ik zeg dit maar alvast, want dit wordt vaker dan je denkt gedaan.

Met Vriendelijke Groeten,

Moslimgirl
De Profeet (v.z.m.h.) zei: 'De wereld is slechts een voorziening en de beste voorziening van de wereld is een goede vrouw.'(Moesliem)

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 09 jul 2004 14:50

[[color=darkred]Waar heb jij zien staan dat moslims de niet-moslims moeten/mogen uitroeien...??

En kom niet aanzetten met: 'kijk maar naar de aanslagen.' Wij moslims geloven in de Heilige Koran en de overleveringen van de Profeten (vrede zij met hen). We geloven niet in aanslagen.

Jij ziet Osama bin Laden toch als een vrijheidsstrijder? Dan geloof je toch iig ook in die aanslagen die hij organiseert en uitvoert? Hoe zie je dan zo'n onthoofding zoals pas van die Zuid Koreaan?
Ik vraag me iig al een poosje af: Is de Islam nu een godsdienst van vrede dat in vrede kan en wil leven naast andersdenkende of zou dat veranderen als heel de wereld Islamitisch is (toch een streven van elke moslim om andere te bekeren en een droom van Mohammed zelf dat heel de wereld moslim zal zijn.) Dat vraag ik mij af gezien hoe christenen in Islamitische landen vervolgt en gemarteld worden en een moslim die christen wordt zijn leven niet langer zeker is.
De woorden: ''heb je vijanden lief en doe goed degene die jouw haat'' zegt dat een moslim ook iets?

Moslimgirl
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Moslimgirl » 09 jul 2004 14:53

Yael, ik had even niet op jou gereageerd.

Mijn reactie op jou komt dus nog.

En de dingen die wij samen hebben besproken hoef je hier niet tegen me te komen gebruken. :cry:

Groeten,

Moslimgirl
De Profeet (v.z.m.h.) zei: 'De wereld is slechts een voorziening en de beste voorziening van de wereld is een goede vrouw.'(Moesliem)

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 09 jul 2004 14:55

Moslimgirl schreef:Yael, ik had even niet op jou gereageerd.

Mijn reactie op jou komt dus nog.

En de dingen die wij samen hebben besproken hoef je hier niet tegen me te komen gebruken. :cry:

Groeten,

Moslimgirl

Ik gebruik niks tegen je :( echt niet, ik probeer alleen antwoord te vinden.

Moslimgirl
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Moslimgirl » 09 jul 2004 14:57

Mijn antwoord zul je spoedig krijgen.

Ik ga nu ff van de pc af, en ga InchaAllah (Als Allah het wilt) op je reageren.

:mrgreen:

Groeten,

Moslimgirl

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 09 jul 2004 23:39

Ik kan Osama niet anders zien dan een ordinaire massamoordenaar zonder geweten.

In plaats van dat Saladin nou eens als voorbeeld genomen zou worden.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

waarnemer
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor waarnemer » 10 jul 2004 09:40

Moslimgirl zal waarschijlijk het RD niet lezen, toch een onthullend artikel vandaag over de strijd tussen christenen en moslims op Ambon. Dit kan ook zomaar in Nederland gebeuren.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 10 jul 2004 12:09

waarnemer schreef:Moslimgirl zal waarschijlijk het RD niet lezen, toch een onthullend artikel vandaag over de strijd tussen christenen en moslims op Ambon. Dit kan ook zomaar in Nederland gebeuren.

Link naar artikel: http://www.refdag.nl/website/artikel.php?id=105334

Voda

Berichtdoor Voda » 10 jul 2004 23:22

anti-christ = tegen Christus. Wie is er tegen Christus ? Ehmm... dat ben IK ! Zolang ik me NIET bekeer ben ik de anti-christ. Want ik verzet me tegen de prediking van 100% genade. Ik WIL niet van genade leven, maar ik wil hetZELF verdienen= anti-christus. Ook als ik eenmaal genade heb ontvangen kies ik TOCH weer eigen wegen = anti-Christus. Dat Christus naar zulke anti-christen omziet is ongelofelijk. Dat heb ik NIET verdiend. Maar ik ontvang het uit genade. Genade voooor RECHT....

Probeer eens kritisch naar jezelf te kijken in plaats van naar allerlei groepen mensen BEHALVE degene waartoe je zelf behoort...

Alles wat Christus in de WEG staat, is anti-christ. Christus nodigt ons tot de zaligheid. In Hem is de weg naar de Vader weer open. Als ik me NIET bekeer, sta ik Christus - in zijn zaligmakende werk - in de weg en ben IK de anti-christ !!

De grootste anti-christ staat in mìjn schoenen !!

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 11 jul 2004 16:49

Voda, dat zie ik toch anders, de antiechrist is volgens mij iemand met grote macht op aarde, en dat ben jij toch niet??????????

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 20 jul 2004 18:37

Yael schreef:[[color=darkred]Waar heb jij zien staan dat moslims de niet-moslims moeten/mogen uitroeien...??

En kom niet aanzetten met: 'kijk maar naar de aanslagen.' Wij moslims geloven in de Heilige Koran en de overleveringen van de Profeten (vrede zij met hen). We geloven niet in aanslagen.

Jij ziet Osama bin Laden toch als een vrijheidsstrijder? Dan geloof je toch iig ook in die aanslagen die hij organiseert en uitvoert? Hoe zie je dan zo'n onthoofding zoals pas van die Zuid Koreaan?
Ik vraag me iig al een poosje af: Is de Islam nu een godsdienst van vrede dat in vrede kan en wil leven naast andersdenkende of zou dat veranderen als heel de wereld Islamitisch is (toch een streven van elke moslim om andere te bekeren en een droom van Mohammed zelf dat heel de wereld moslim zal zijn.) Dat vraag ik mij af gezien hoe christenen in Islamitische landen vervolgt en gemarteld worden en een moslim die christen wordt zijn leven niet langer zeker is.
De woorden: ''heb je vijanden lief en doe goed degene die jouw haat'' zegt dat een moslim ook iets?

Afgrijselijk! Hoe kan je Osama als vrijheidsstrijder zien? Het is een laffe moordenaar die een ongelijke strijd voert, namelijk tegen burgers inplaats van tegen een leger die daar op voorbereid is.
Ik begrijp dat heel veel Moslims in het Oosten pijn hebben en het gevoel dat America dat hen heeft aangedaan.....maar waar haal je het recht vandaan om eveneens onschuldige vrouwen, mannen, tieners, kinderen op gruwelijke wijze te verminken of te vermoorden uit wraak?
Waar lijdt dat toe? Tot nog meer haat en pijn.

Sorry, Moslimgirl, ik dacht dat je een intelligente meid was met inzage in het leven die probeerd het goede voor te wenden, maar hier val je me erg in tegen, als dit waar is, ik vind het zelfs heel eng dat . Ik begrijp het niet.... vrijheidsstrijders vind ik hen die strijden voor de liefde, vergeving. Helaas strijden dergelijke mensen in stilte en komen juist de moordernaars met hun grote bekken ( of het nou Osama Bin Ladens zijn of Amerikanen of whatever) in de picture en krijgen zelfs volgelingen!

Ik geloof dat iedereen eens zijn daden aan een Rechtvaardig God moet verantwoorden, als je gemoord hebt...maar ook als je een Moordenaar vergoeilijkt hebt...moet je dat verantwoorden.

Overwin het Kwade door het Goede te doen, Romeinen 12.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Kiwi
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Kiwi » 22 jul 2004 10:00

Ik las van de week ergens, ik dacht in de Visie, een voorspelling van een Islamitische professor. Hij zei, dat het moslimextremisme wellicht nog een paar jaar door zal gaan, dan uitgeroeid zal worden, en dat vervolgens de moslimwereld net zo seculier gaat worden als de christelijke. Wat denken jullie hiervan?
It's been quite a day: I put on a shirt and a button fell off. I went to the mailbox and the handle fell off. I'm afraid to go to the bathroom now...

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 24 jul 2004 11:03

Kiwi schreef:Ik las van de week ergens, ik dacht in de Visie, een voorspelling van een Islamitische professor. Hij zei, dat het moslimextremisme wellicht nog een paar jaar door zal gaan, dan uitgeroeid zal worden, en dat vervolgens de moslimwereld net zo seculier gaat worden als de christelijke. Wat denken jullie hiervan?

Ik denk dat die professor of de mensen gerust probeert te stellen, of zelf naief is. Maar dat laatste betwijfel ik. Hij is zelf een moslim, dus dat zegt genoeg.
Niet dat ik wat tegen moslims heb, zeker niet! ik zie moslims als mijn broeders en zusters, alleen als ze hier een soort ouderwetse fanatieke manier van leven door willen drukken, dan gaat mij dat te ver. Met name doel ik nu op vrouwen in burka's, die ik hier in Hilversum steeds meer zie. Kijk, een hoofddoekje is okee, maar geheel gesluierd gaat mij te ver. Dan gaan ze dat maar in Arabie doen, gaan ze daar maar heen. Wij hebben ons hier in Nederland een bepaalde vrijheid verworven, daar hebben wij in de jaren '60 hard voor gevochten, en dat wil men ons nu afnemen, tot een level van nog truttiger dan de jaren '50. Dat past niet bij Nederland.
Chinezen zijn hier in het begin van de vorige eeuw ook gekomen, en hebben niet zo'n massale dominerende druk op Nederland gelegd. De moslims hielden zich de eerste 30 jaar dat ze hier waren gekomen redelijk rustig, pasten zich aan, mar willen nu de maatschappij veranderen. En al die dure woorden van integreren (of ik het goed schrijf weet ik niet) of allochtone medelander, vind ik allemaal b*llsh*t.
Ik ga nogsteeds voor een vrij land. Dankzij ons (gast)vrije land mag men hier uitgedost in opvallende gewaden rondlopen, okee, maar ze moeten niet denken dat wij het normaal gaan vinden. Ik zie het nogsteeds als onderdrukking van de vrouw. Ammehoela dat die vrouwen er zelf voor kiezen om er onherkenbaar bij te gaan lopen. Dat doen ze onder druk van hun man, broers of andere familie. Maar geen enkele vrouw is volgens mij zo masochistisch dat ze zich schaamt voor haar uiterlijk en vermomd op straat gaat lopen. God heeft ond goed geschapen, dik of dun, maakt niet uit, met of zonder bril of lenzen, maakt niet uit, maar niet om onherkenbaar de straat op te gaan. Dat getuigt niet voor respect voor de medemens. Ik wil graag zien met wie ik te doen heb, en velen met mij. Het is niet prettig om te onderhandelen met iemand die vermomd is, zodat je haar gezicht niet kunt zien.

Terug naar “Archief”