Kiwi schreef:Ik las van de week ergens, ik dacht in de Visie, een voorspelling van een Islamitische professor. Hij zei, dat het moslimextremisme wellicht nog een paar jaar door zal gaan, dan uitgeroeid zal worden, en dat vervolgens de moslimwereld net zo seculier gaat worden als de christelijke. Wat denken jullie hiervan?
Ik denk dat die professor of de mensen gerust probeert te stellen, of zelf naief is. Maar dat laatste betwijfel ik. Hij is zelf een moslim, dus dat zegt genoeg.
Niet dat ik wat tegen moslims heb, zeker niet! ik zie moslims als mijn broeders en zusters, alleen als ze hier een soort ouderwetse fanatieke manier van leven door willen drukken, dan gaat mij dat te ver. Met name doel ik nu op vrouwen in burka's, die ik hier in Hilversum steeds meer zie. Kijk, een hoofddoekje is okee, maar geheel gesluierd gaat mij te ver. Dan gaan ze dat maar in Arabie doen, gaan ze daar maar heen. Wij hebben ons hier in Nederland een bepaalde vrijheid verworven, daar hebben wij in de jaren '60 hard voor gevochten, en dat wil men ons nu afnemen, tot een level van nog truttiger dan de jaren '50. Dat past niet bij Nederland.
Chinezen zijn hier in het begin van de vorige eeuw ook gekomen, en hebben niet zo'n massale dominerende druk op Nederland gelegd. De moslims hielden zich de eerste 30 jaar dat ze hier waren gekomen redelijk rustig, pasten zich aan, mar willen nu de maatschappij veranderen. En al die dure woorden van integreren (of ik het goed schrijf weet ik niet) of allochtone medelander, vind ik allemaal b*llsh*t.
Ik ga nogsteeds voor een vrij land. Dankzij ons (gast)vrije land mag men hier uitgedost in opvallende gewaden rondlopen, okee, maar ze moeten niet denken dat wij het normaal gaan vinden. Ik zie het nogsteeds als onderdrukking van de vrouw. Ammehoela dat die vrouwen er zelf voor kiezen om er onherkenbaar bij te gaan lopen. Dat doen ze onder druk van hun man, broers of andere familie. Maar geen enkele vrouw is volgens mij zo masochistisch dat ze zich schaamt voor haar uiterlijk en vermomd op straat gaat lopen. God heeft ond goed geschapen, dik of dun, maakt niet uit, met of zonder bril of lenzen, maakt niet uit, maar niet om onherkenbaar de straat op te gaan. Dat getuigt niet voor respect voor de medemens. Ik wil graag zien met wie ik te doen heb, en velen met mij. Het is niet prettig om te onderhandelen met iemand die vermomd is, zodat je haar gezicht niet kunt zien.