Wie luistert en preken via internet?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 05 jul 2004 21:12

waarnemer schreef:WH en hijwel jullie hebben gelijk hoor, maar ik heb niet altijd zin, dat is niet goed. Maar op dit forum vroegen ze hoe dat zit met preken op het Web en daar antwoord ik op. Gelukkig dat jullie er zijn die mij op deze verkeerdheid attent maken. Ik heb wel een vraag aan jullie. Jullie gaan liever naar een kerkdienst met een preek die je niets zegt, dan zelf wat uit te zoeken om te horen of te lezen?

ik ga niet naar een preek waarin God mij niks te zeggen heeft. Ik luister het liefst naar dominees waarvan ik weet dat ze God, Jezus enorm goed kennen en elke dag aan Zijn hand lopen. Soms zeggen ze radicale dingen, maar ze zetten mij aan het denken en brengen mij dichter bij God. Enne zondags ga ik meestal naar mijn eigen gemeente, en door de weeks luister ik van alles en nog wat.

heb je dan geen zin om God te ontmoeten waarnemer?
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Eissenhower
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Eissenhower » 05 jul 2004 22:17

helaas heb ik geen adsl, maar anders zou ik er zeker gebruiker van maken (prekenweb)
Als je gewoon doet, doe je al gek genoeg!

wh
Mineur
Mineur

Berichtdoor wh » 06 jul 2004 09:52

waarnemer schreef:WH en hijwel jullie hebben gelijk hoor, maar ik heb niet altijd zin, dat is niet goed. Maar op dit forum vroegen ze hoe dat zit met preken op het Web en daar antwoord ik op. Gelukkig dat jullie er zijn die mij op deze verkeerdheid attent maken. Ik heb wel een vraag aan jullie. Jullie gaan liever naar een kerkdienst met een preek die je niets zegt, dan zelf wat uit te zoeken om te horen of te lezen?

Ik kan en wil niet voor het naar de kerk gaan al beoordelen of
er een preek gaat komen die me niet aanspreekt, als dit toch het
geval zou zijn ga ik niet thuis met een boekje (pc) in een hoekje
zitten, maar ga ik naar een andere gemeente in de buurt. :wink:

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 06 jul 2004 10:28

Spammen!!!!!!!!! :D

http://www.godfashion.nl

Onder viering kun je per maand de overdenking van de viering naluisteren :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Unionist
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Unionist » 09 jul 2004 09:06

Er staan op Prekenweb weer 2 nieuwe dominees.

Verder is aan te raden:

www.hervormdsintannaland.nl
www.hervormdekerkwoudenberg.nl

Beide Hersteld Verband.

Ook de moeite waard:

www.bethlehemkerk-denhaag.nl (PKN-Bond) Met RealVideo!
www.triomfatorkapel.nl

Op www.kerkomroep.nl kun je kiezen uit een heel stelletje kerken. Je kunt dan meeluisteren met de kerktelefoon, en ook achteraf. Met het lijstje "Kerkdiensten"van het RD zie je wie waar preekt. Helaas zitten een heleboel "leuke" gemeenten achter de decoder...

Lindal
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Lindal » 09 jul 2004 09:15

k wist helemaal niet dat het bestond! Oke, elke dag leer je weer wat, dat blijkt wel. Op zich vind ik het wel een goede oplossing voor personen die geen kerk in de buurt hebben. Als je het gebruikt om naar te luisteren als je geen zin hebt om naar de kerk te gaan vind ik het zwak. Ook voor kerktelefoonluisteraars is het wel een oplossing. Maar goed, ik zie mijn oma nou niet eerst ff internetten omdan een preek op te zoeken..... :P

Bij ons is het thuis wel een goede gewoonte om niet te computeren c.q internetten, dus dan houdt het toch wel snel op..... :?
Aparte mensen, aparte dingen

De halve waarheid is de hele leugen.

japijo
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor japijo » 12 jul 2004 09:58

Hier zijn ook preken op te vinden.

Ook hersteld.

http://www.hnhgsirjansland.nl/

André

Re: Internet kerkdiensten

Berichtdoor André » 12 jul 2004 11:17

http://www.internetkerkdienst.nl/indexgr.html

Op deze site kun je een hele kerkdienst kijken/luisteren, of alleen de "preek", zelfs in smalband maar natuurlijk ook gewoon in breedband.
Tis wel CGK en GKV weet niet of alle refoweppers dat kunnen waarderen :wink:
Voor mij iig een uitkomst als je de kerkdiensten (al een tijdje) niet kunt bezoeken.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 12 jul 2004 11:28

Oeps, ik had hier link genoemd die al was genoemd, sorry. :oops:
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

antenne
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor antenne » 12 jul 2004 16:16

Eissenhower schreef:helaas heb ik geen adsl, maar anders zou ik er zeker gebruiker van maken (prekenweb)

Ik heb ook geen ADSL maar kan gewoon preken beluisteren op Prekenweb.

Eissenhower
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Eissenhower » 12 jul 2004 21:49

antenne schreef:
Eissenhower schreef:helaas heb ik geen adsl, maar anders zou ik er zeker gebruiker van maken (prekenweb)

Duurt wat lang om dan een preek te downloaden. Overigens is de kwaliteit van die mp3tjes wel erg slecht. Stemmen van predikanten zijn hierdoor wat vervormd.
Als je gewoon doet, doe je al gek genoeg!

jacobH
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jacobH » 12 jul 2004 22:00

Eissenhower schreef:
antenne schreef:

Duurt wat lang om dan een preek te downloaden. Overigens is de kwaliteit van die mp3tjes wel erg slecht. Stemmen van predikanten zijn hierdoor wat vervormd.

Dit is idd jammer.

Soms moet je keuze's maken. Bestanden worden in een beperkte kwaliteit opgenomen van een vaak al mindere kwaliteit bandje. De bestanden mogen als het even kan niet groter worden dan 10 MB
Hierin is de liefde, niet dat wij God liefgehad hebben, maar dat Hij ons lief heeft gehad, en Zijn Zoon gezonden heeft tot een verzoening voor onze zonden.

SDG
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SDG » 12 jul 2004 22:35

Eissenhower schreef: Overigens is de kwaliteit van die mp3tjes wel erg slecht.

Tegen deze boude uitspraak teken ik bezwaar aan. Ten eerste omdat de kwaliteit weliswaar wisselend is, maar zeker niet over de hele linie slecht genoemd mag worden. Ten tweede: ook al zou de kwaliteit niet optimaal zijn, ook al wordt de stem van een predikant in sommige opnamen enigszins vervormd weergegeven: ik vind PrekenWeb een fantastisch initiatief! Wij hebben er al veel zegen van ondervonden, en als ik de reacties hoor van mensen aan wie we weleens een cd'tje uitlenen of weggeven, dan staan we daarin niet alleen.

Preken zoals die op PrekenWeb te horen zijn, zijn helaas geen vanzelfsprekendheid in de GG. Ik weet uit ondervinding (en sluit mezelf daarbij in) dat er mensen zijn die dankzij dit initiatief tòch kunnen horen wat ze zondags in de kerk ook zo graag zouden willen horen!
~~Soli Deo Gloria~~

graankorrel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor graankorrel » 13 jul 2004 12:44

Ha, ik afgelopen zondag nog.
Ik had ook een Tanzaniaanse kerkdienst kunnen bezoeken, maar na 5 minuten preek zou ik toch afhaken en de hele boodschap dus missen.
Dus voor mij was het wel een uitkomst, dat prekenweb.

wh
Mineur
Mineur

Berichtdoor wh » 13 jul 2004 18:42

Misschien wat voor op vakantie [:]| :!: :!:

Terug naar “Archief”