Aragorn schreef::idea: *krijgt geniale inval* :idea:
Misschien heb je wel twee soorten forums: Het een is er om je mening op in het strijdgewoel te gooien en te kijken wat ervan overblijfd, zodat je hem later kunt nuanceren, erin bevestigd wordt, ergens heel anders tegenaan gaat kijken, etc etc. Je standpunten worden dus op de proef gesteld en dat is prettig voor iemand die open staat voor nieuwe dingen en niet wil verstarren.
En het andere soort forum is juist bedoeld om de standpunten die je hebt te verstevigen en aanvallen van buitenaf daarop te weren. Hierin ga je er al automatisch vanuit dat de standpunten van jou en je groep de enige juiste zijn en op zo´n forum kun je elkaar daarin bevestigen en argumenten uitwisselen.
Ieder zijn smaak dus..
Zou dit een verklaring voor het verschil tussen OSW en RW kunnen zijn?
Ik moet eerlijk zeggen, dat ik nog nooit van OSW had gehoord. Dus ben ik maar eens op hun website gaan kijken.
Dat is even schrikken zeg! Een vragenrubriek waarin een vraag of het zondig is om naar de EO jongerendag te gaan, min of meer bevestigend wordt beantwoord, waar gospelrockmusici worden uitgemaakt voor dienaren des Satans, waar voorbehoedmiddelen zonder enige bijbelse basis worden verboden...
Ik vraag me eerlijk gezegd af, of OSW wel verantwoord is.