Moderator: Moderafo's
een ontopic reactie:Toriso schreef:Ik heb Deuteronomium 28 gelezen. Ik kan daar weinig kinderachtigs in ontdekken, surfer. U zegt; het gaat louter over het aardse. Dat mag dan van die beschreven zegeningen en vervloekingen gelden, maar de gever daarvan is zeker niet aards. Surfer, gelooft u dat er een God (in de hemel) is?
De Sadduceën zeiden ook dat er geen leven buiten dit leven is. Maar wat zegt Jezus;
Mattheüs 22
31 En wat aangaat de opstanding der doden, hebt gij niet gelezen, hetgeen van God tot ulieden gesproken is, Die daar zegt:
32 Ik ben de God Abrahams, en de God Izaks, en de God Jakobs! God is niet een God der doden, maar der levenden.
Ten eerste is de redenatie "er staat iets niet dus het zal ook wel niet zo geweest zijn nogal erg flauw", dat net zoiets als zeggen dat je in je posts nergens schrijft dat je blank bent, dus dat zal je wel niet zijn (niet discriminerend maar als voorbeeld bedoeldt).surfer schreef:een ontopic reactie:Toriso schreef:Ik heb Deuteronomium 28 gelezen. Ik kan daar weinig kinderachtigs in ontdekken, surfer. U zegt; het gaat louter over het aardse. Dat mag dan van die beschreven zegeningen en vervloekingen gelden, maar de gever daarvan is zeker niet aards. Surfer, gelooft u dat er een God (in de hemel) is?
De Sadduceën zeiden ook dat er geen leven buiten dit leven is. Maar wat zegt Jezus;
Mattheüs 22
31 En wat aangaat de opstanding der doden, hebt gij niet gelezen, hetgeen van God tot ulieden gesproken is, Die daar zegt:
32 Ik ben de God Abrahams, en de God Izaks, en de God Jakobs! God is niet een God der doden, maar der levenden.
De uitspraak:
Ik ben de God Abrahams, en de God Izaks, en de God Jakobs! God is niet een God der doden, maar der levenden
zegt op zich niets.
Wat lezen we over de dood van deze drie mannen?
Abraham:
Genesis 25: 7 Dit nu zijn de dagen der jaren des levens van Abraham, welke hij geleefd heeft, honderd vijf en zeventig jaren.
8 En Abraham gaf den geest en stierf, in goede ouderdom, oud en [des] [levens] zat, en hij werd tot zijn volken verzameld.
Izak:
Genesis 35: 28 En de dagen van Izak waren honderd jaren, en tachtig jaren.
29 En Izak gaf den geest en stierf, en werd verzameld tot zijn volken, oud en zat van dagen; en zijn zonen Ezau en Jakob begroeven hem.
Jakob:
Genesis 49: 33 Als Jakob voleind had aan zijn zonen bevelen te geven, zo legde hij zijn voeten samen op het bed, en hij gaf den geest, en hij werd verzameld tot zijn volken.
Uit niets blijkt dat zij het leven aan gene zijde voortzetten.
Dit zei Jakob tegen zijn zonen vlak voor zijn dood:
Genesis 49: 29 Daarna gebood hij hun, en zeide tot hen: Ik word verzameld tot mijn volk: begraaft mij bij mijn vaders, in de spelonk, die is in den akker van Efron, den Hethiet;
Niets over een eeuwig leven. Dat is heel vreemd, want als er een eeuwig leven was, dan zouden deze mannen er erg naar toe geleefd hebben, lijkt me.
surfer schreef:Genesis 25: 8] en hij werd tot zijn volken verzameld.
Genesis 35: 29] en werd verzameld tot zijn volken
Genesis 49: 33] en hij werd verzameld tot zijn volken.
Genesis 49: 29] Ik word verzameld tot mijn volk:
Niets over een eeuwig leven. Dat is heel vreemd, want als er een eeuwig leven was, dan zouden deze mannen er erg naar toe geleefd hebben, lijkt me.
surfer schreef:Wat lezen we over de dood van deze drie mannen?
Abraham:
Genesis 25: 7 Dit nu zijn de dagen der jaren des levens van Abraham, welke hij geleefd heeft, honderd vijf en zeventig jaren.
8 En Abraham gaf den geest en stierf, in goede ouderdom, oud en [des] [levens] zat, en hij werd tot zijn volken verzameld.
De bijbel schreef:22 En het geschiedde, dat de bedelaar stierf, en van de engelen gedragen werd in den schoot van Abraham.
23 En de rijke stierf ook, en werd begraven. En als hij in de hel zijn ogen ophief, zijnde in de pijn, zag hij Abraham van verre, en Lazarus in zijn schoot.
24 En hij riep en zeide: Vader Abraham, ontferm u mijner, en zend Lazarus, dat hij het uiterste zijns vingers in het water dope, en verkoele mijn tong; want ik lijde smarten in deze vlam.
25 Maar Abraham zeide: Kind, gedenk, dat gij uw goed ontvangen hebt in uw leven, en Lazarus desgelijks het kwade; en nu wordt hij vertroost, en gij lijdt smarten.
Dat God bestaat is niet aantoonbaar en ook nooit aangetoond. Dat voor jou zijn bestaan ontwijfelbaar is, toont daarom aan dat je niet realistisch bezig bent.Invincible schreef:surfer schreef:Genesis 25: 8] en hij werd tot zijn volken verzameld.
Genesis 35: 29] en werd verzameld tot zijn volken
Genesis 49: 33] en hij werd verzameld tot zijn volken.
Genesis 49: 29] Ik word verzameld tot mijn volk:
Wat betekend het 'verzameld zijn tot mijn volk' dan volgens jou?![]()
Werd ieder volk in 1 groot graf begraven? of is er wel degelijk sprake van een dodenrijk, een hiernamaals?
Ook ik weet trouwens ontwijfelbaar zeker dat G.d, YHWH, bestaat. Zo levend als wat
En ja: ik houd alle opties open.
Ik weet bv niet of G.d de hoogste kracht is die bestaat, of dat ik voor altijd onderworpen wil blijven aan Hem, maar dat Hij bestaat > no doubt.
Dat God bestaat is niet aantoonbaar en ook nooit aangetoond. Dat voor jou zijn bestaan ontwijfelbaar is, toont daarom aan dat je niet realistisch bezig bent.
surfer schreef:Dat God bestaat is niet aantoonbaar en ook nooit aangetoond. Dat voor jou zijn bestaan ontwijfelbaar is, toont daarom aan dat je niet realistisch bezig bent.
elbert schreef:Dat God bestaat is niet aantoonbaar en ook nooit aangetoond. Dat voor jou zijn bestaan ontwijfelbaar is, toont daarom aan dat je niet realistisch bezig bent.
surfer schreef:juist door te eisen dat je simpelweg moet geloven, kan het bestaan van God overeind gehouden worden. Door geloof te eisen kun je iemand alles aanpraten. En dan zul je nooit erachter kunnen komen of het echt waar is wat er geclaimed wordt. Geloof dekt de meest exorbitante claims toe.
Een eerlijke discussie met gelovigen is niet mogelijk, omdat ze niet alle opties open houden. Een aantal opties is bij voorbaat al geblokkeerd, je kunt alleen nog maar één kant op. Je mag alles concluderen, zolang je maar niet concludeert dat het wel eens niet zou kunnen kloppen.
Hoe kun je dan een eerlijke kijk op de zaak hebben?
surfer schreef:Er zijn trouwens nog tal van andere manieren waarop God zich op een niet-wetenschappelijke, maar wel verifieerbare manier zou kunnen openbaren. Gebedsverhoring bijvoorbeeld. Genezen van zieken, opwekken van doden. Ook dat gebeurt niet.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten