Motormuis schreef:joepie schreef: Want ik heb geen hoed en zou er ook niet een gaan aanschaffen als ik eens naar een kerk zou moeten waar hoeden gedragen werden.
Heel stoer
nou ik ben het helemaal met joepie eens.........!!!!!!!!
Moderator: Moderafo's
trijntjejohanna schreef:Motormuis schreef:joepie schreef: Want ik heb geen hoed en zou er ook niet een gaan aanschaffen als ik eens naar een kerk zou moeten waar hoeden gedragen werden.
Heel stoer
joepie schreef:Hoe kun je nu een open kerk zijn als je die regels voorin je kerk hebt hangen. Vrouwen een hoed op!
Discriminatie.
Wie van buiten af durft daar nog naar binnen te gaan.
Op zo'n manier breng je een hele grote afstand tussen de wereld ( waar je het woord van God moet brengen) en de kerk.
Als iemand nu gewoon langs komt en denkt : hier wil ik wel eens naar binnen. Dan gaat dat al niet omdat die persoon a: geen hoed heeft,
b: ook niet een rok aan of een net pak.
En als het nu nog iets was wat God als regel heeft gegeven maar dat is nogal twijfelachtig.
Ik ben naar de trouwerij geweest van mijn vriendin in de Ger Gem. Had geen hoed op en was gewoon welkom. Niemand die er zich aan stoorde. Terwijl het daar wel gebruik is.
Ik zou hem er ook niet voor gekocht hebben.
joepie schreef:Nee ik heb nooit maar dan ook echt nooit een hoed op!
Dus ook niet als ik zomers in de zon zit.
Wel een zonnebril is dat ook goed?
En betalen kan ik hem zelf wel maar geef liever mijn geld aan een goed doel dan aan zoiets onzinnigs als een hoed.
Evelien schreef:trijntjejohanna schreef:Motormuis schreef:joepie schreef: Want ik heb geen hoed en zou er ook niet een gaan aanschaffen als ik eens naar een kerk zou moeten waar hoeden gedragen werden.
Heel stoer
Nog nooit gehoord van aanpassen???
Als ik bijv. naar een dienst zou gaan in de oudgg of ggined en ik weet dat vrouwen daar een hoofddeksel op moeten.. Dan weet ik dat en dan ga ik niet tegen die regel in en zet ik gewoon een hoofddeksel op.
Als ik naar een dienst (kerkverband) ga waar je niet verplicht een hoofddeksel op hoeft (waar het ook geen regel is) dan zet ik er ook geen in op mijn hoofd.
joepie schreef:Lijkt me logisch dat jij je eigen hoed gaat betalen. Dus dat is weer opgelost.
Maar als ik als gast ergens kom dan stuur je die persoon toch niet weg omdat ze geen hoed op heeft?
Hoe welkom en gastvrij zijn we dan? Denk je nu echt dat God het zo wil?
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 29 gasten