Mag ik er zijn?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 06 jul 2004 16:29

waarom spreekt de bijbel dan van dat de man zijn moeder verlaat en zich een vrouw neemt en zij worden tot 1. en zo zijn er meer teksten te vinden die het hebben over relatie tussen man en vrouw.

en waarom zou je in de bijbel tegenkomen dat het God een gruwel is dat een man bij man ligt? of er nu liefde was of niet, maar het is God een gruwel.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 06 jul 2004 16:32

johannes1 schreef:waarom spreekt de bijbel dan van dat de man zijn moeder verlaat en zich een vrouw neemt en zij worden tot 1. en zo zijn er meer teksten te vinden die het hebben over relatie tussen man en vrouw.

Omdat dat in die tijd de gebruikelijke samenlevingsvorm was.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 06 jul 2004 16:36

Aragorn schreef:
johannes1 schreef:waarom spreekt de bijbel dan van dat de man zijn moeder verlaat en zich een vrouw neemt en zij worden tot 1. en zo zijn er meer teksten te vinden die het hebben over relatie tussen man en vrouw.

en nog steeds is
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Claire
Mineur
Mineur

Berichtdoor Claire » 06 jul 2004 16:36

Tuurlijk mag jij er zijn. Wij zijn allen schepsellen, en homoseksuele geaardheid is geen zonde, maar wanneer je die gaat uiten dus dat je gaat samenwonen of trouwt met iemand van hetzelfde geslacht dat is zonde!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 06 jul 2004 16:37

johannes1 schreef:
Aragorn schreef:

en nog steeds is

Woon jij in Iran ofzo? :roll:

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 06 jul 2004 16:39

Het zou er nog bij moeten komen dat Hij die mensen ook nog eens zou afkeuren. Verder: hoe weet Hij dat het moeilijk is? Ik dacht dat God zich niet aangetrokken voelde, niet tot mannen en niet tot vrouwen...
(En nee, dit is niet spottend bedoeld.)

Waarom God weet dat het moeilijk is? Omdat Hij Zelf die gevoelens in de mens heeft gelegd!
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 06 jul 2004 16:39

Als God Zelf die gevoelens in de mens gelegd heeft, hoe kan het dan fout zijn?

Volgens mij wist God pas wat er in mensen omgaat toen Hij Zelf mens geworden was, dat leert de gereformeerde theologie iig wel. En ook logisch, hoe zou God Zich anders kunnen verplaatsen in Zijn schepselen?

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 06 jul 2004 16:41

Aragorn schreef:
johannes1 schreef:
Aragorn schreef:

en nog steeds is

Woon jij in Iran ofzo? :roll:

nee, zoals je sinds vrijdag weet, ik woon in nederland :wink:

een andere samenlevingsvorm kunnen we niet accepteren.

Invincible
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Invincible » 06 jul 2004 16:43

superpotje schreef:Als je naar de tijd van de bijbel kijkt (...) daar was het de gewoonte dat oudere mannen de jongere mannen inwijden in de seksualiteit. Dat werd door God verboden.

Deze zin snap ik niet.
Is het door G.d verboden seksuele voorlichting te geven aan je kinderen of bedoel je iets anders?

Voor de rest ben ik het met je punt eens. Liefde tussen mensen van gelijk geslacht zou imo niet moeten worden geblokkeerd. De bijbel zwijgt hierover, dus laat ik het over aan de mensen die het betreft.
..

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 06 jul 2004 16:43

wat denk je van 1 korinthe 6 vers 10 dan.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 06 jul 2004 16:47

johannes1 schreef:nee, zoals je sinds vrijdag weet, ik woon in nederland :wink:

een andere samenlevingsvorm kunnen we niet accepteren.

..en in Nederland zijn er ondertussen meerdere samenlevingsvormen gebruikelijk, of je dat nu leuk vindt of niet.

Of je dat kunt en wilt accepteren is weer een andere kwestie.

Zoals al een paar keer eerder hier in dit topic genoemd, heeft dit waarschijnlijk betrekking op orgieen en hoererij. Het is nog maar de vraag of dat direct toe te passen is op twee mensen van hetzelfde geslacht die in liefde en trouw samenleven.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 06 jul 2004 16:51

aragon schreef:en in Nederland zijn er ondertussen meerdere samenlevingsvormen gebruikelijk, of je dat nu leuk vindt of niet.

Of je dat kunt en wilt accepteren is weer een andere kwestie.

jammer genoeg wel, maar daardoor hoef ik het nog niet te accepteren.

Zoals al een paar keer eerder hier in dit topic genoemd, heeft dit waarschijnlijk betrekking op orgieen en hoererij. Het is nog maar de vraag of dat direct toe te passen is op twee mensen van hetzelfde geslacht die in liefde en trouw samenleven.

als God spreekt over de liefde tussen de man en de vrouw. en hij laat opnemen in Zijn Woord: noch die bij mannen liggen. zal Hij daar mee bedoelen 2 mannen en niet een man en een vrouw. tenminste dat lijkt mij. hoerderij en orgieen worden anders genoemd of staan in hetzelfde vers.

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 06 jul 2004 17:00

Zoals al een paar keer eerder hier in dit topic genoemd, heeft dit waarschijnlijk betrekking op orgieen en hoererij. Het is nog maar de vraag of dat direct toe te passen is op twee mensen van hetzelfde geslacht die in liefde en trouw samenleven.[/quote]

In Leviticus staat toch duidelijk dat God het verbiedt als een man bij een man ligt (en ook een vrouw bij een vrouw dus...)? ik lees nergens dat het gaat over uitwassen of ranzige feestjes. God verbiedt het gewoon. Al kan ik me voorstellen dat het voor mensen met een homofiele best heel erg moeilijk kan zijn!
We praten veel over dit onderwerp, maar laten we eens voor die mensen gaan bidden, of nog beter: Als je iemand kent met deze gevoelens: Bid eens MET die persoon!
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 06 jul 2004 17:04

Aragorn schreef:Als God Zelf die gevoelens in de mens gelegd heeft, hoe kan het dan fout zijn?

Volgens mij wist God pas wat er in mensen omgaat toen Hij Zelf mens geworden was, dat leert de gereformeerde theologie iig wel. En ook logisch, hoe zou God Zich anders kunnen verplaatsen in Zijn schepselen?

Ik druk me misschien wat ongelukkig uit. God heeft sexuele gevoelen in de mens gelegd, en wel voor de liefde tussen man en vrouw. Anders wordt toch niet even verderop in de Bijbel geschreven dat homosexuele relaties God een gruwel zijn?

Invincible
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Invincible » 06 jul 2004 17:13

johannes1 schreef:wat denk je van 1 korinthe 6 vers 10 dan.

Los van de vraag wat voor een situatie bedoeld wordt (zie Aragorns post) zegt deze tekst niets over liefde tussen mensen van gelijk geslacht.

Het zegt hoogstens iets over seks.
..

Terug naar “Archief”