joepie schreef:Als je verliefd bent en verkering krijgt is het nog niet zeker of je wel met die ander je hele leven wilt delen. Gewoon omdat je niet weet of je wel van die persoon met al zijn grillen en grollen kunt houden.
Dus helemaal!
Daarom kun je zeggen dat je in een verkering wel denkt dat je met elkaar de rest van je leven wilt delen, maar dat je dat nog niet zeker weet.
Vraag ik me af. Ligt aan intensiteit relatie denk ik. Als je niet slechts een roze bril op hebt (selectief

), maar die persoon ziet zoals hijzij werkelijk is EN jezelf ziet zoals je werkelijk bent of simpelweg doet en denkt, dan kun je best beoordelen of je jouw leven met iemand wil en kunt delen. Die beoordeling is een kant van het verhaal, de andere kant is de keuze voor. Met trouwen laat je
zien aan de 'wereld' dat je hebt gekozen om voor iemand te gaan, te kiezen, te blijven kiezen met al zijnhaar negatieve en positieve en mindere en veelbelovende kanten. Dat laat je
zien , maar in de relatie die daaraan voorafgaat kun je de keus zeker al maken.
t Zal wel heel persoonlijk zijn en aan de situatie liggen in hoeverre iemand in een relatie al ook 'in mindere tijden' vasthoud aan de ander en zijnhaar keus vast heeft staan.
Ik hoorde gisteravond nog iemand zeggen dat een relatie helemaal geen jaren hoeft te duren, maar dat je binnen een week kan weten of iemand het is en binnen 3 maanden kan beginnen aan een geweldig huwelijksleven. Het is een keus. Geen afwachten-of-het-gaat-uitwerken-iets. Dat kun je in het begin al behoorlijk inschatten en ik denk niet dat er op dit forum veel discussie nodig is over pas met iemand het bed induiken wanneer je relatie ook echt inhoud heeft.