Moderator: Moderafo's
columbus schreef:Het is een lastig onderwerp.
Wie weet zeker dat degene waar je verkering mee heb ook degene is waarmee je gaat trouwen? Tot op zekere hoogte ga je ervan uit en je hoopt het ook van ganser harte. Toch is het niet zeker en er kan altijd iets gebeuren waardoor je aanstaande echtgeno(o)t(e) je ex aanstaande word.
Dus, jou geliefde heeft nog geen officiële status, er is niets wat je bind buiten dat je van elkaar houd.
Bij mij roept het de vraag op waarom je dan wel sex mag hebben met je verkering en waarom niet met zomaar iemand die je leuk vind?
Mijn gevoel zegt dat sex met zomaar iemand waar je jezelf alleen maar lichamelijk tot voelt aangetrokken niet goed is.
Aragorn schreef:
Overigens is het, als het enigszins mogelijk is, wel het meest praktisch om geen seks voor het huwelijk te hebben. Het voorkomt iig een bepaalde morele en praktische spagaathouding.
rosekapje schreef:Liefde heeft ook te maken met trouw, trouw is het mooiste en misschien ook nog wel het makkelijkste wat je elkaar geven kunt in een relatie (en eigenlijk vind ik het ook super vanzelfsprekend). Aragorn zegt wel dat je tegenwoordig niet meer zeker weet dat degene waar je mee trouwt je vrouw of man zal blijven, oke, maar om daar van te voren no ual van uit te gaan. Je gaat er toch vanuit dat je je leven met elkaar deelt, en dan voor de rest van jullie leven bij elkaar blijft, dat beloof je elkaar ook als je met elkaar trouwt.
joepie schreef:Als je verliefd bent en verkering krijgt is het nog niet zeker of je wel met die ander je hele leven wilt delen. Gewoon omdat je niet weet of je wel van die persoon met al zijn grillen en grollen kunt houden.
Dus helemaal!
Daarom kun je zeggen dat je in een verkering wel denkt dat je met elkaar de rest van je leven wilt delen, maar dat je dat nog niet zeker weet.
Aragorn schreef:joepie schreef:Als je verliefd bent en verkering krijgt is het nog niet zeker of je wel met die ander je hele leven wilt delen. Gewoon omdat je niet weet of je wel van die persoon met al zijn grillen en grollen kunt houden.
Dus helemaal!
Daarom kun je zeggen dat je in een verkering wel denkt dat je met elkaar de rest van je leven wilt delen, maar dat je dat nog niet zeker weet.
Ik kan me ook voorstellen dat je dat in je verkering ook wel weet, maar dat er andere redenen zijn om nog niet te trouwen (geen geld, studie, etc).
Aragorn schreef:Ja duh. En jij vindt broodjes kroket lekker?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten