belijdenis is net als dopen je hart aan de heren geven en met jezus verder gaan in je leven
je kies voor jezus en niet voor de kerk
groeten connie
Moderator: Moderafo's
Barry schreef:Ik vind 't onwijs moeilijk.
Wanneer je onbekeerd belijdenis doet, wat houdt je belijdenis dan in...
Dat is toch schijnheilig.
Ik weet wel dat ik christelijk wil zijn, ik geloof dat God bestaat (al zie ik dat soms niet) en ik weet zeker dat ik bij deze kerk wil blijven. Maar dat is volgens mij niet genoeg.
Dat is wel genoeg Barry. Als jij christen wilt zijn en God zoekt en daardoor een relatie met Hem hebt (want wie zoekt die vindt!) dan is dat genoeg om belijdenis te kunnen doen. Je gelooft in de drie-ene God en daar gaat het om bij belijdenis doen. Bij jou in de kerk beloof je ook dat je bij je kerk blijft en dat wil je ook. Wat houdt je dan nog tegen?
Wilko schreef:Beste Barry,
Wie geen belijdenis doet, doet ook een belijdenis: die van ongeloof! Maar zelfs dat mogen we voor de Heere uitspreken en bij Hem neerleggen. Wacht op den HEER' houd moed!
Barry schreef:Wat houd me tegen?
Geen antwoord van God denk ik.
Ik geloof dat God bestaat, maar dan ben je nog niet bekeerd.
Dan heb je nog geen relatie of verhouding tot Hem. Of beter, die heb je wel, maar dan juist een hele verkeerde verhouding door de zonde.
Met je rug naar God toe.
Barry schreef:
Wat nodig is om belijdenis te doen: de liefde tot de Heere om Hem te willen dienen. Hoeveel kennis je dan hebt is minder belangrijk, maar de betrokkenheid op de Heere is het belangrijkste.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten