DE WARE BESTAAT NIET!!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Calvin
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Calvin » 02 jan 2003 10:20

RPGtB schreef:Kom net uit de luiers..... Hoe oud ben jij dan wel niet? Ik zit toch al op 20% van de gem. levenverwachting.......

Man, je bent 16 ofzo! En dan al zorgen gaan maken dat je alleen blijft en je hoofd breken over wat jíj nu precies moet doen etc. Op die leeftijd begon ik net zo'n beetje door te krijgen dat er nog zoiets als een ander geslacht is :? Ben nu zelf 24 en huppel nog heerlijk in m'n uppie rond en maak me weinig zorgen. Van de week zat ik de nieuwe catalogus van Den Hertog door te kijken. Op een gegeven moment was er zo'n pagina vol met boeken over huwelijk(sproblemen) etc. Toen dacht ik nog 'wat is het vrijgezellenleven eigenlijk heerlijk simpel'.

Trouwens, als ik jouw bijdragen lees in dit topic; Jij zit volgens mij te wachten op een stappenplan hoe je op een meisje af kunt stappen. Als je zo supergestructureerd en georganiseerd bent vallen de meiden al in slaap zodra je in de buurt komt! :mrgreen:
Mijn volk gaat verloren omdat het geen kennis heeft.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 02 jan 2003 14:40

Ik verbaas me nog steeds heel vaak over dat Borkdude bestaat, ik had echt nooit verwacht dat iemand zo goed bij mij zou kunnen passen als hij! Mijn relatie met hem is heel anders dan met vorige vriendjes (dat stelde ook eigenlijk niet veel voor) en ik geloof dat God ons bij elkaar gebracht heeft. Het is te toevallig. Borkdude is heel bijzonder en ik kan met zowel mijn verstand als mijn gevoel van hem houden.

Ik kan me niet voorstellen dat er iemand anders bestaat waarmee het zo goed zou klikken, dus mijn gevoel zegt dat er maar 1 ware is, maar mijn verstand zegt dat dat onzin is, omdat het dan wel erg toevallig zou zijn dat ik hem zou tegenkomen. Anderzijds: God heeft ook een vinger in de pap en daardoor hangt niet alles af van het toeval (gelukkig maar!)

Het klopt vast wel dat er meerdere personen zijn waarmee je een goed huwelijk kunt hebben, maar deze jongen lijkt gewoon speciaal voor mij gemaakt te zijn :) onee ik voor hem, want hij is ietsje ouder ;)

RPGtB
Mineur
Mineur

Berichtdoor RPGtB » 06 jan 2003 22:42

Trouwens, als ik jouw bijdragen lees in dit topic; Jij zit volgens mij te wachten op een stappenplan hoe je op een meisje af kunt stappen. Als je zo supergestructureerd en georganiseerd bent vallen de meiden al in slaap zodra je in de buurt komt!

Nee ik zit niet te wachten op een stappenplan..... Maar iets concreters als "het gaat vanzelf", want dat is gewoon niet waar, mag van mij wel.
Credo ergo sum

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 11 jan 2003 12:24

ik geloof niet echt in de ware hoor. Want als je dan niet op de goede tijd op de goede plaats bent, loop je elkaar mis. En kan je dus nooit gelukkig worden.

En je hebt ook altijd wel dingen die je minder leuk vindt aan de ander.
"That's noise!" some shrieked.

"That's life," Cage shrugged.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 12 jan 2003 13:16

lizzz schreef:ik geloof niet echt in de ware hoor. Want als je dan niet op de goede tijd op de goede plaats bent, loop je elkaar mis. En kan je dus nooit gelukkig worden.

Misschien heeft God ook wel een vinger in de pap, niet alles gebeurt toevallig hoor!

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 13 jan 2003 08:21

ik geloof niet echt in de ware hoor. Want als je dan niet op de goede tijd op de goede plaats bent, loop je elkaar mis. En kan je dus nooit gelukkig worden.

inderdaad Lalage, je mag erop vertrouwen dat God hier een oogje in het zeil houdt. Tegelijkertijd moeten we zelf ook voorzichtig zijn.

Maar dan kan het nog steeds de ware zijn. Iedereen heeft dingen die minder leuk zijn. Maar die kun je juist verdragen als je van diegene houdt :)

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 13 jan 2003 13:10

Lalage schreef:
lizzz schreef:ik geloof niet echt in de ware hoor. Want als je dan niet op de goede tijd op de goede plaats bent, loop je elkaar mis. En kan je dus nooit gelukkig worden.

Misschien heeft God ook wel een vinger in de pap, niet alles gebeurt toevallig hoor!

okeej, ben ik het mee eens. Maar toch gloof ik er niet in. En je kunt toch ook met meerdere mensen gelukkig zijn?
Bijv. een weduwe die hertrouwt kan met haar tweede man ook gelukkig zijn.
Eventueel een vijfde ook nog wel. Dan heb je wel heel veel waren hoor :D
"That's noise!" some shrieked.

"That's life," Cage shrugged.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 13 jan 2003 17:05

Dat ben ik met je eens lizzz en dat heb ik ook in een eerder posting gezet ;)

RPGtB
Mineur
Mineur

Berichtdoor RPGtB » 13 jan 2003 19:46

De ware bestaat net zo min als geluk bestaat. 't Is allemaal slechts een relatief gebeuren, je hebt gewoon een slechte situatie en die verbeter je schijnbaar en dan heb je geluk. Met de ware is het net zo, de menselijke interactie is bar slecht dan ontmoet je iemand met wie het iets minder slechts is en dan is dat de ware.
Credo ergo sum

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 13 jan 2003 19:57

hahaha, je komt wel erg negatief over, maar er zit iets in.

maar als je zegt dat geluk relatief is, dan bestaat het wel, al is het slechts een relatief iets. het is een toestand die boven de toestand uitsteekt die je gewend bent.

of de menselijke interactie echt zo bar slecht is, en dat die ene waar dat beter bij gaat de ware is, daar is ook over te twisten. in jouw verhaal lijkt interactie onmogelijk, en de ene persoon waarbij het niet geheel onmogelijk blijkt om mee te communiceren is dan enz...

hoewel ik ook geen bijzonder hoge pet opheb van de menselijke interactie, denk ik dat interactie wel degelijk met bijna iedereen mogelijk is, al is het wel met sommige mensen beter als met andere mensen. ook denk ik dat de persoon waarmee je het beste communiceert niet direct de ware is (in het hypothetische geval dat er een ware zou zijn), al heb ik daar niet direct een bewijs voor.
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

RPGtB
Mineur
Mineur

Berichtdoor RPGtB » 13 jan 2003 20:32

het is een toestand die boven de toestand uitsteekt die je gewend bent.

Dat is dus net de vraag. Als er sprake is van een daadwerkelijk uitsteken boven dan is het reeel, ook al is het relatief omdat het op zo veel andere fronten nog altijd tegenzit.

Veel vormen van geluk beschouw ik echter als schijnbaar uitstekend. Een aantal voorbeelden:
- Iemand wint de loterij en voelt zich dan gelukkig, de geldporblematiek lijkt opgelost. Maar vegis je niet, je valt gewoon weer in nieuw ongeluk, grote kans dat de sociale kanten achteruit gaan en dat je later door extravagantie in nieuwe financiele problemen zal gaan verkeren.
- Je fiets is kapot en na 4 uur zwoegen heb je hem eindelijk gerepareerd. Dan voelt het goed dat het je gelukt is (ook bij mij hoor). Echter er is in feite niets veranderd met de situatie voordat je fiets kapot ging. Het kapot zijn ervan was slechts een nog dieper punt, en je bent dus blij met het terugkeren naar een oude (slechte) situatie.
- Je hebt na lang leren een bepaalde vaardigheid opgedaan. Je lijkt het dan allemaal weer te snappen, mar je kennis is nog steeds slechts als een druppel in de oceaan, die nieuwe vraadigheid verandert daar weinig aan.
Credo ergo sum

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 13 jan 2003 21:14

RPGtB schreef:

Veel vormen van geluk beschouw ik echter als schijnbaar uitstekend. Een aantal voorbeelden:
- Iemand wint de loterij en voelt zich dan gelukkig, de geldporblematiek lijkt opgelost. Maar vegis je niet, je valt gewoon weer in nieuw ongeluk, grote kans dat de sociale kanten achteruit gaan en dat je later door extravagantie in nieuwe financiele problemen zal gaan verkeren.[\quote]

ik kan me ook niet voorstellen dat iemand met heeeeel veel geld gelukkiger is dan iemand die 'gewoon' voldoende geld heeft om rond te komen.

- Je fiets is kapot en na 4 uur zwoegen heb je hem eindelijk gerepareerd. Dan voelt het goed dat het je gelukt is (ook bij mij hoor). Echter er is in feite niets veranderd met de situatie voordat je fiets kapot ging. Het kapot zijn ervan was slechts een nog dieper punt, en je bent dus blij met het terugkeren naar een oude (slechte) situatie.

maar: als we ervan uitgaan dat je een kapotte fiets hebt gevonden/gekregen, en die gerepareerd, dan is er wel degelijk een vooruitgang.

- Je hebt na lang leren een bepaalde vaardigheid opgedaan. Je lijkt het dan allemaal weer te snappen, mar je kennis is nog steeds slechts als een druppel in de oceaan, die nieuwe vraadigheid verandert daar weinig aan.

dit vind ik eigenlijk het meest relevante voorbeeld, aangezien het om immateriele dingen gaat, en als er iets in ons leven geluk kan brengen, dan zijn het eerder immateriele zaken als materiele. ik denk dat het vergaren van kennis bij kan dragen aan een gelukkig gevoel, hoewel ik direcht de nuancering plaats dat het geen blijvend gelukkig gevoel is.

wel denk ik dat het vinden van een lief meisje die jou ook lief vindt, of iets als het krijgen van kinderen, de gelukscoeffecient (wat klinkt dit delfts, alsof zelfs geluk aan natuurkundige/wiskundige wetten onderworpen is) blijvend kan verhogen.
Verder, verder,

altijd maar vooruit

van stad naar stad,

van oost naar west,

van noord naar zuid

RPGtB
Mineur
Mineur

Berichtdoor RPGtB » 13 jan 2003 21:52

wel denk ik dat het vinden van een lief meisje die jou ook lief vindt, of iets als het krijgen van kinderen, de gelukscoeffecient (wat klinkt dit delfts, alsof zelfs geluk aan natuurkundige/wiskundige wetten onderworpen is) blijvend kan verhogen.

Ja daar zit op zich heel wat in, hoewel je er natuurlijk wel bij in je achterhoofd moet houden dat het potentiele verlies dat je kan lijden eveneens stijgt. Dit brengt ons ook meteen terug naar de vraagstuk over de ware (liefde). En dan is de grote vraag of de ware bestaat, Nee, denk ik. Volgens mij is dat ook iets schijnbaars.
Credo ergo sum

Vanaedhelion
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Vanaedhelion » 24 jan 2003 11:31

Voor iedereen op deze aardbol lopen 1 of 2 ware voor jou rond. Je moet ze alleen nog maar ontmoeten. "Piece of cake" :mrgreen:

Rudolf Meuser
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Rudolf Meuser » 24 jan 2003 11:32

Op 16 miljard mensen? Wat dacht je van een Eskimo?
LEES! LEES! LEES!LEES!LEES!LEES!

http://www.karpis.com/bossenbroek

Terug naar “Archief”