joepie schreef:
Wat ik van jou geleerd heb is dat je in ieder geval alles negatief kunt benaderen. Misschien moet je eens eerst naar het positieve gaan leren kijken.
Heb in mijn omgeving genoeg van die mensen die alles dus van de negatieve kant bekijken. Komen ze uit de kerk, dan is er werkelijk niks goed aan wat de Ds heeft gezegd. Zijn ze een leuk dagje uit, was het altijd rot weer.
Dus voor mij, is deze discussie zinloos.
Want je kunt alles altijd zo verdraaien dat het toch weer negatief is.
Moet je blijven doen, dan kom je der wel!
Eigenlijk jammer dat je meent dit van mij te moeten leren. Want dat betekend dat ik mij verkeerd hebt uitgedrukt. Ik zou het immers niet graag op m'n geweten hebben dat mensen door mij negatief worden. (of het je soms niet goed gelezen)
Verder schreef je:
Ik denk dat God ieder een kruis te dragen geeft. En dat zal voor de één zijn dat hij/zij nooit een seksuele relatie zal kunnen hebben en voor de ander wel weer een ander kruis.
Maar in het nooit een seksuele relatie kunnen hebben staat de homo heus niet alleen. En dat is welk idee ik dus krijg van een topic zoals dit.
Wat is die homo toch een zielig persoon en oh wat goed dat hij/zij "uit de kast" komt. Wat een domme uitdrukking trouwens.
En wat mag die homo nu allemaal wel volgens de Bijbel en wat niet.
De homo mag hetzelfde als ik volgens de Bijbel. Helemaal niks meer en niks minder. En dat is buiten het huwelijk geen seksuele relatie.
Aangezien er in de Bijbel niet over homo huwelijken gesproken wordt en God dat voor man en vrouw bedoelt heeft houd dat dus in dat die relatie er zijn/haar hele leven niet zal kunnen zijn.
En die uitleg van de Bijbel heeft Parsifal duidelijk verwoord in zijn stukje.
-einde citaat
Ik ervaar mijn homo zijn gelukkig niet langer als een kruis. Maar dit is wel zo'n typische hetero dooddoener.
Als het gaat om nooit een seksuele relatie te kunnen hebben wordt het ook fraai. Want het gaat tendiepste niet om kunnen maar om mogen!
Of anders gezegd; niet toegestaan worden door.............
En vul dan maar in. En serieus, nu bedoel ik even niet God. Maar doel ik op mensen. Als iemand monnik wil worden, en dus nooit een seksuele relatie zal aangaan, is dit zijn eigen vrije keus. Om geestelijk gehandicapten die eerder in deze topic alsvergelijkingsmateriaal ge(mis)bruikt werden, hebben in meerdere mate de mogelijkheid tot het aangaan van relaties. Dat een heteroseksueel gerichte mens kiest om alleen te blijven, om wat voor vervelende reden dan ook is zijn keus.
Dat iemand met het syndroom van Down wellicht niet kan trouwen wordt als "zielig ervaren".
Dat een homoseksueel gerichte mens geen relatie mag aangaan wordt door velen hier juist "heel normaal" gevonden.
En zeker het is juist goed als homo's uit de kast komen. Als ze hun mond open doen en niet langer hun geaardheid verbergen want dat levert alleen frustatie en noodhuwelijken op.
Het feit dat er in de bijbel niet over homo huwelijken word gesproken is gezien de cultuur waarin de bijbel tot stand is gekomen volkomen verklaarbaar.
De uitleg van Parsifal waar je uiteindelijk naar verwijst is op z'n minst voor discussie vatbaar.
En oja, ik hoop oprecht dat je dit niet als een aanval op jou ziet. Want ik denk dat de open houding die jij bechrijft in je contacten met homo's juist een voorbeeld is voor anderen.