Homofilie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Arthur
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Arthur » 02 jan 2003 01:39

Hofnar,
Ik steun Cyber!
Met je sentimentele verhaaltje draag je echt niets bij tot het debat. wat jij goedkeurt, dat is enkel vanuit je gevoelens die je op deze wijze probeert goed te praten. Daartoe heb je je eigen Godsbeeld gecreerd dat met het godsbeeld van de reformatorsicche wereld niets heeft uit te staan.

Jouw gedrag is en blijft zeer onnatuurlijk en kan geen enkele goedkeuring wegdragen.
Geen ontwikkeling zonder conflict!

Hofnar

Berichtdoor Hofnar » 02 jan 2003 08:00

Hoi,

Ik wil jullie nog even wijzen op het volgende boekje:

Mag de kerk homoseksuele levensverbintenissen zegenen?
H.L. van der Laan

In dit boekje wordt op redelijk objectieve wijze, vanuit de bijbel, door iemand die een groot tegenstander is van de zegening van homoseksuele levensverbintenissen, het geheel redelijk objectief belicht. D.m.v. voorbeelden geeft hij aan waarom wel waarom niet en zet deze twee ook tegenover elkaar. In het laatste gedeelte komt zijn eigen mening overduidelijk naar voren en die is zoals de meesten van jullie verwoorden. :(

Wel denk ik dat hij een goede poging heeft gedaan om het zo objectief mogelijk te belichten.

Groeten Hofnar

joepie

Berichtdoor joepie » 02 jan 2003 08:33

Hofnar. Ik denk dat je toch de reacties niet goed gelezen hebt. Je doet nu net of wij jou niet accepteren en jou veroordelen. Maar dat is in het geheel niet waar.
We veroordelen de sexuele relatie, maar niet jou als mens en schepsel van God.
Dat je redenering niet klopt kan ik laten zien door nog een ander persoon die ook liefheeft. Want dat is wat je nu zegt, ik hou van de vrouw, en de ouders keuren het goed, en waar liefde is kan God toch niet tegen zijn.
Pedofielen houden ook van mensen. Alleen past de leeftijd niet bij hun eigen leeftijd. Is het daarom goed? Omdat er liefde in het spel is. Ze kunnen niet van volwassenen houden, maar doen dat wel van kinderen?
En God heeft ze zo geschapen dus daarom is het goed?
Dacht het niet.
God heeft de mens goed en naar zijn beeld geschapen, maar door de zondeval heeft de mens dat goede te niet gedaan.
Man en vrouw schiep hij hen. En Hij gaf de man een vrouw. Zo heeft Hij dat al in de schepping gelegt. En zie dat was goed. En er zijn al genoeg voorbeelden uit de Bijbel aangedragen waaruit blijkt dat man-man, vrouw-vrouw door God niet als goed genoemd wordt.

Cathy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Cathy » 02 jan 2003 13:00

Hofnar, ik snap iets niet:
Je bent 33 en hebt 17 jaar lang een relatie met een man gehad, nu al een tijdje getrouwd met een vrouw....Hoe oud was je in vredesnaam toen je 'aan de man' begon?

Hofnar

Berichtdoor Hofnar » 02 jan 2003 20:04

Cathy schreef:Hofnar, ik snap iets niet:
Je bent 33 en hebt 17 jaar lang een relatie met een man gehad, nu al een tijdje getrouwd met een vrouw....Hoe oud was je in vredesnaam toen je 'aan de man' begon?

Om precies te zijn was ik net 16 jaar toen ik mijn ex-vriend leerde kennen. Ik ben toen ik 22jr was gaan samenwonen om het huis te ontvluchten. Nu word ik komende week 34 jaar en ben sinds aug 2002 met mijn vrouw getrouwd. En ja, ik was erg jong toen ik "aan de man" begon.

Maar goed zo ben je dus weer ff op de hoogte! :lol:

p.s. Koss, ik heb ff jouw postings nagelezen en merk dat jij een stuk positiever staat t.o.v. anders-geaarden dan de meesten hier. Fijn!

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 02 jan 2003 21:45

Het gaat ook niet zozeer om er positief tegenover staan of niet.
Niemand hier zal iets negatiefs beweren over de homofile mens, dus wat betreft zijn geaardheid.
Wel moeten we op grond van Gods Woord de uitleving ervan, oftewel de homoseksualiteit afkeuren. Dat heeft dan niet meer met de geaardheid op zich te maken of het negatief denken daarover, maar met de uitleving ervan.
Onderschrift? Waaronder dan?
En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

Koss
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Koss » 02 jan 2003 22:41

arthur schreef:Hofnar,
Ik steun Cyber!
Met je sentimentele verhaaltje draag je echt niets bij tot het debat.

HUH ???
hoe wil jij een debat gaan voeren als iedereen de zelfde mening heeft over het onderwerp van het "debat" ??

wat jij goedkeurt, dat is enkel vanuit je gevoelens die je op deze wijze probeert goed te praten.

we hebben het hier over liefde
en liefde bestaat puur uit gevoel
hoe wil jij gaan oordelen over liefde tussen 2 personen zonder gevoellens mee te rekenen ??
en daarbij waar haal jij het recht weg om te oordelen over de gevoellens van een ander ??

Daartoe heb je je eigen Godsbeeld gecreerd dat met het godsbeeld van de reformatorsicche wereld niets heeft uit te staan.

als de reformatorische wereld de waarden en normen van de wereld van vandaag de dag bij wet zijn vastgesteld wil negeren......
is de reformatorische wereld dan nog wel van deze wereld ?

Jouw gedrag is en blijft zeer onnatuurlijk en kan geen enkele goedkeuring wegdragen.

ik denk ook niet dat er iemand op jou goed of afkeuring zit te wachten....
leaver dea as slaaf

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 02 jan 2003 23:18

Koss schreef:we hebben het hier over liefde
en liefde bestaat puur uit gevoel
hoe wil jij gaan oordelen over liefde tussen 2 personen zonder gevoellens mee te rekenen ??
en daarbij waar haal jij het recht weg om te oordelen over de gevoellens van een ander ??

Gevoel kan heel misleidend zijn! Ik was bijvoorbeeld een tijd lang verliefd op een jongen die geen christen was. Uiteindelijk was de situatie zodanig dat ik het contact met hem moest verbreken...
Dus je kunt soms heel erg veel van iemand houden, terwijl die liefde toch fout is, hoe paradoxaal dat ook mag klinken.

joepie

Berichtdoor joepie » 03 jan 2003 11:42

[quote]als de reformatorische wereld de waarden en normen van de wereld van vandaag de dag bij wet zijn vastgesteld wil negeren......

Er zijn door de wet vele waarden en normen vastgesteld die recht tegen gods woord in gaan. Volgens mij zijn het geen waarden want daardoor vervagen er veel normen. Maar dat terzijde.
Ik hoef alleen hier maar abortus en de euthenasie te noemen.
En dan is er gelukkig in nederland nog de gosdienstvrijheid, waardoor wij God meer kunnen dienen dan de overheid, omdat ze tegen Zijn geboden in gaan. Daarmee negeren wij niet maar stellen Gods wet boven de wet van de regering.

Dan ook nog het volgende, wij miskennen niet dat een man van een man kan houden, of een vrouw van een vrouw. Zoals de liefde tussen man en vrouw. Dat zal niemand hier ontkennen. Zoals ook de pedofiel van het kind houd. Maar dat wil niet zeggen dat het daarom maar goed is, want er is tenslotte liefde in het spel!
Wij als Christenen proberen te leven zoals God dat van ons vraagt en dat is niet makkelijk in een wereld die vaak andere waarden en normen aanhoud dan God in zijn woord ons openbaard.

Koss
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Koss » 03 jan 2003 13:13

joepie schreef:Ik hoef alleen hier maar abortus en de euthenasie te noemen.
*KNIP*
Zoals ook de pedofiel van het kind houd.

volgens mij zijn abortus,euthenasie en pedofilie totaal andere onderwerpen
als je sexueele geaardheid daar me wil gaan vergelijken ben je appels met peeren aan het vergelijken
laten we een betje bij het onderwerp blijven en geen homosexueelen met pedofielen vergelijken

En dan is er gelukkig in nederland nog de gosdienstvrijheid, waardoor wij God meer kunnen dienen dan de overheid, omdat ze tegen Zijn geboden in gaan. Daarmee negeren wij niet maar stellen Gods wet boven de wet van de regering.

ik denk niet dat je als kerkgemeenschap boven en onder de wet moet gaan staan
want laten we eerlijk zijn
wie dat wel doen zijn alleen de crimineelen in nederland

een ritueele moord blijft een moord
een diefstal van een voorwerp uit de overtuiging dat het in je kerk/tempel thuis hoord blijft een diefstal
en discriminatie vanuit een geloofs overtuiging blijft discriminatie
en dus een MISDAAD !!

de gosdienstvrijheid in nederland is het recht van het belijden van je religie binnen de normen van de nederlandse wet
stel je je eigen boven de wet ben je een crimineel !!
leaver dea as slaaf

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 03 jan 2003 13:39

Koss, wat kletjs je weer ongelofelijk uit je nek! ;)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 03 jan 2003 13:41

reactie op joepie en Koss: Als christen hanteer je nog extra wetten naast de wetten die bij de overheid vastliggen.
Het punt van discussie is hier wat we vinden van de wet die door vele christenen gehandhaaft wordt en die zegt: Homoseksuele praktijken zijn verboden. Dat houdt in dat relaties tussen mensen van hetzelfde geslacht worden afgekeurd.
Binnen de Nederlandse wetgeving kun je dit standpunt gerust innemen, zonder je boven de wet te stellen. Het wordt anders als je homofielen als mens veroordeelt, dat is discriminatie en dat wordt terecht veroordeeld door de Nederlandse wet.

Koss
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Koss » 03 jan 2003 14:04

Cybercurse schreef:Koss, wat kletjs je weer ongelofelijk uit je nek! ;)

en ik geniet elke keer weer van je ongelovelijk goede onderboude en beargumenteerde opmerkingen :roll:
leaver dea as slaaf

joepie

Berichtdoor joepie » 03 jan 2003 14:26

Koss, je l... inderdaad uit je nek. Ik heb nooit gezegt dat pedofielen en homosexuele kontakten hetzelfde zijn. Mijn vergelijking is alleen maar dat de pedofiel ook houd van.....
maar daarom is het nog niet goed.
En de pedofiel is ook zo geschapen........
Het argument dat er liefde is dus zal het wel goed zijn is dus geen argument.
En inderdaad is het zo dat als je de mens afkeurd en veroordeelt om zijn homofile geaardheid dat je dan discrimineerd. Maar dat doe ik in zijn geheel niet. Ik keur de sexuele kontakten af.

Koss
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Koss » 03 jan 2003 16:55

joepie schreef:Koss, je l... inderdaad uit je nek. Ik heb nooit gezegt dat pedofielen en homosexuele kontakten hetzelfde zijn. Mijn vergelijking is alleen maar dat de pedofiel ook houd van.....
maar daarom is het nog niet goed.
En de pedofiel is ook zo geschapen........
Het argument dat er liefde is dus zal het wel goed zijn is dus geen argument.

daar heb je wel gelijk in
alleen het argument dat er liefde in het spel moet zijn is niet genoeg

maar waneer er wederzijdse liefde bij 2 volwassen mensen is die bijde bij het volle verstand zijn ben ik door mijn argumenten heen om tegen een relatie tussen die 2 mensen in te gaan

ik heb geen enkel recht om voor 2 mensen die volwassen zijn en bij het volle verstand zijn te bepalen hoe zij hun relatie zouden moeten gaan beleven/uitoevenen
en ik snap ook niet waar zommigen hier dat recht wel vandaan willen haalen
want als ik deze topick zo na lees zijn er wel heel erg veel die denken dat ze dat recht wel hebben

En inderdaad is het zo dat als je de mens afkeurd en veroordeelt om zijn homofile geaardheid dat je dan discrimineerd. Maar dat doe ik in zijn geheel niet. Ik keur de sexuele kontakten af.

hier zijn we al een stuk verder in de goede richting !!
maar helaas werkt de praktijk anders
maar daarover heb ik een stuk terug in deze topic al een paar voorbeelden van beschreven van mensen uit mijn omgeving
leaver dea as slaaf

Terug naar “Archief”