wandelen met God

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

wandelen met God

Berichtdoor hijwel » 23 jun 2004 12:34

hoe doe jij dat?
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Re: wandelen met God

Berichtdoor @mic » 23 jun 2004 12:35

hijwel schreef:hoe doe jij dat?
meestal laten dragen
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

Hiedeen
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Hiedeen » 23 jun 2004 14:13

Wandelen met God is voor mij:
- weten dat God er de hele dag voor mij is
- weten dat ik altijd met Hem kan praten, dat ik kan zingen, bidden
- bewustzijn dat Hij leeft, in mensen, in de gemeente, in christenen, in mezelf

Phranz
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Phranz » 23 jun 2004 18:59

Ik vraag me af hoe Henoch dat deed. Dat is voor mij veel interessanter, maar misschien komen we daar wel met elkaar uit.

- God het stuur van mijn leven geven, Hij is de baas, daar ben ik goed mee af.
- Veel spreken met God d.m.v. Gebed o.a. of Hij zich wil openbaren, en danken en verwachten dat Hij dat wil doen.
- God de gelegenheid geven tot mij te spreken d.m.v. Zijn woord.

Nadenken over beslissingen die ik maak of dat Gods doel is.

Heerlijk leven is dat: eigenlijk gewoon eerst het koninkrijk zoeken en de rest krijg je, dat ontvang je als God dat voor je nodig vindt.

Seligstes wissen, Jezus ist mein, Köstliche frieden ward mir zuteil.
Vergiß nicht zu danken dem ewigen Herrn!
er hat dir viel Gutes getan.
Bedenke, in Jesus vergibt er dir gern.
Du kannst ihm, so wie du bist nah'n.
Barmherzig, geduldig und gnädig ist er,
vielmehr als ein Vater es kann.

Maja de Bij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maja de Bij » 24 jun 2004 11:46

Ik ben het helemaal met Phranz eens. (b.t.w. prachtig onder woorden gebracht, ik wou dat ik zo Duits kon... :) )

Wandelen met God voor mij houdt in : 1. Mezelf proberen te verloochenen, 2. mijn kruis opnemen en Jezus volgen, maar ook : 3. me verheugen op een geweldige toekomst met de Heere.

Wandelen met God heeft voor mij in ieder geval niets met aards geluk of succes te maken. Maar als Hij mij nabij is, komt alles eenmaal onvoorstelbaar goed met m'n leven. En daarom kan en wil ik Hem niet missen.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 24 jun 2004 14:51

We hadden op GODfashion een mooie preek over wandelen met God.. Voor de geinteresseerden:

http://www.godfashion.nl/viering/2003/mei/overdenking/
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 25 jun 2004 09:52

mooie reacties!

voor mij is wandelen met God

- danken voor alles
- bidden om alles
- problemen wegleggen bij Jezus (Hij heef al mijn problemen toch al op zich genomen)
- blijdschap krijgen
- Mijn leven laten lijden door God
- Luisteren naar Jezus (het levende Woord)
- zingen, bidden, praten, gek doen
- mijn verdriet brengen bij God die mijn tranen afwist, en daarvoor een blijdschap geeft.
- problemen, uitdagingen aangaan samen met God
- mensen dienen (zoals Jezus diende)
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

jacobH
Kapitein
Kapitein

Re: wandelen met God

Berichtdoor jacobH » 25 jun 2004 10:24

hijwel schreef:hoe doe jij dat?

ik probeer het zo.

Spreuken 3:6 Ken Hem in al uw wegen, en Hij zal uw paden recht maken.

ik denk dat ik dan wel zal uitkomen bij het rijte van Hijwel.
Hierin is de liefde, niet dat wij God liefgehad hebben, maar dat Hij ons lief heeft gehad, en Zijn Zoon gezonden heeft tot een verzoening voor onze zonden.

joris

Berichtdoor joris » 26 jun 2004 13:08

Ik ben zo blij dat het woord Geest/spirit ihetzelfde is als Adem. En dat Adam ook nog adem en geest heet. Tof geregeld.
We mogen met God wandelen, we mogen hem inademen en uitademen en we mogen weten dat God ons het levne heeft ingeblazen.

Wandelen met God, is als leven met God. Niet mét God maar meer in God. Nte als in warmte.
kan jij lopen met deze warmte? klinkt heel anders, dan: kan jij lopen in deze warmte? In Christus zijn we geheiligd. We mogen ons laten opslurpen door God.
In de warmte lopen, dat is gewoon 27graden celsius om je heen en die warmte beinvloed je helemaal en jij beinvloed de warmte.

Spyg
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Spyg » 27 jun 2004 15:05

hoe ik het doe???

God bedanken in alles wat ik mag doen en wie ik mag leren kennen
God word lezen
zingen
muziek luisteren
ALs het leven zo voorspelbaar is waarom geloof jij dan niet of is dat te makkelijk

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 28 jun 2004 08:11

J.C.Ryle heeft een mooi boek geschreven getiteld 'De goede keus'.
daar word het eerste hoofdstuk gewijd aan Henoch, die met God wandelde. 22 pagina's over Henoch.
Ook Mozes, Daniel, Paulus, de moordenaar aan het kruis, Petrus(echt heel mooi dat hoofdstuk over Petrus!) en nog een aantal personen komen aan 'bod'.
Wat het betekend om met God te wandelen en waarom dat de enige goede keus is, daar gaat het boek over.
aanrader!
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 28 jun 2004 22:05

Zo moeilijk!!!

Over het algemeen loop ik altijd weer de andere kant op. Dat ''Met'''God is op mij niet zo van toepassing. Meestal loop ik ''Voorbij'' God.

Nu ook , ik sta voor zo'n moelijke keuze: betaalde baan of met ondersteuning van een achterban aan het werk in Gods koninkrijk. Ik weet dat ze mij bij het laatste erg nodig hebben maar ik zie alleen gesloten deuren. Vertrouw ik God wel voldoende?
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 30 jun 2004 00:18

Psalm 139 zegt dat God altijd bij je is, voor je, naast je en om je heen... Hij loopt met je mee. Als je de verkeerde kant op loopt ook, en vaak geeft Hij je dan een duwtje de goede kant op.

Ik denk dat wandelen met God juist beseffen is dat Hij meeloopt... en dan ook met Hem praten en Hem volgen, zoeken naar welke weg Hij wil dat je loopt.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 30 jun 2004 12:18

Dat mensen die met God wandelen toch een normaal leven leiden is te zien aan Henoch: "( ...........) en hij gewon zonen en dochters..", Genesis 5:22c Dat zegt genoeg. Mensen hebben er vaak een te hemels beeld bij. En we mogen niet vergeten dat de wandel met God toen niet veel gezien werd. Het viel op.
Wel is het een voorbeeld om met God te wandelen, want die met God wandelt, komt niet op plaatsen waar Hij niet wil zijn.......... :wink:
Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.
Psalm 106:47

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 30 jun 2004 17:25

Hoezo een hemels beeld? Volgens mij heeft niemand hier gezegd dat met God wandelen inhoudt dat je in constante extase bent of zo. Nogmaals, het is beseffen dat hij bij je is, met Hem praten, een relatie met Hem hebben... Dat wil echt niet zeggen dat er geen tijd zou zijn voor het krijgen van kinderen :D Dus dat zegt helemaal niks.

5 Door het geloof is Enoch weggenomen geweest, opdat hij den dood niet zou zien; en hij werd niet gevonden, daarom dat hem God weggenomen had; want voor zijn wegneming heeft hij getuigenis gehad, dat hij Gode behaagde.
6 Maar zonder geloof is het onmogelijk [Gode] te behagen. Want die tot God komt, moet geloven, dat Hij is, en een Beloner is dergenen, die Hem zoeken.

Let eens op het einde van dit stuk uit Hebreeen 11. Daaruit kunnen we opmaken dat Henoch Hem ernstig zocht.. .

Terug naar “Archief”