JHWH en Allah zijn dezelfde God

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 28 jun 2004 14:17

En dan wil ik na vijf keer vragen wel eens weten van welke kerk jij lid bent.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 28 jun 2004 15:09

Beste Optimatus,

Ik heb het al vermeldt in een reactie, op de vraag die u stelde!

Maar voor de goede ore; ik ben voortgekomen uit de beweging der Zevende-dags Adventisten. Door mijn vele reizen die ik o.a. bij de Marine heb gemaakt en de ervaring die ik met vele mensen en bevolkingsgroepen heb ondergaan, Zuid Amerika bijv, ben ik me gaan interesseren in politiek. Ik heb in allerlei politieke clubs en forums gezeten. Vereniging Amerika-Nederland o.a, VVD etc..

Ook in militair opzicht zag ik toen reeds een "vereniging" of "samenwerking" tussen de RKK en de politiek. Avondlange discussies met Vlootaalmoezeniers en mijn belangstelling (ook) voor religie hebben mijn ogen flink geopend.
Nadat ik tot de Adventkerk toegetreden was ( ik zit niet meer bij Defensie) werd alles wat ik in die tijd gehoord, geleerd en ervaren had "werkelijkheid". Profetie en Bijbelse fundamenten werden voor mij niet meer dan een "werkelijkheid" als ik ze eerder zou hebben beleefd.

Ook WOII, waar ik heel intens mee bezig ben geweest, omdat mijn vader Leraar Duits was, en ik dus veel in Duitsland kwam, hebben mij laten zien dat er onvoorwaardelijke verbindingen moesten zijn tussen de Staat en Kerk (Openbaring 13 zogezegd). Naderhand in de DDR ontdekte ik gewoon exact dezelfde politieke wensen, verlangens maar ook realiteit, zoals ik die in het Westen hoorde en ervoer.

Niets nieuws onder de zon dus. De video's en DVD 's van Prof dr. W. Veith alsmede de kracht van de NET 98 satellietuitzendingen van Dwight Nelson, die miljoenen mensen aan de beeldbuis kluisterden, in de gehele wereld, overtuigden mij van het "ware" fundament van de Adventkerk (als beweging van Jezus) en de profetie. Mijn behoefte om steeds meer en duidelijker te wijzen op Openbaringen werden alsmaar aangespoord door de openbaring van ervaring, van de zaken die ik in een bepaalde volgorde zag gebeuren. Ook mijn intensieve gesprekken met Roemeense Adventisten die zo vervolgd werden door de regering van Ceascescu en haar Securitate, of de Duitse Adventisten die opmerkelijke zaken beleefden tijdens WO II en getuigden van hun Heiland, gewoon zoals Hij ons leert, nopen mij tot steeds weer te herhalen van wat Jezus nu bedoelt.

Het is ook wat Prof W. Veith ons mededeelde; Wordt maar boos of wordt maar verontwaardigd, als je het er niet mee eens kunt zijn, maar vergeet niet dat de profetie en met name het einde van deze wereld, eerder in vervulling gaat en aanstaande is, dan dat wij nog denken te hebben aan tijd, ons daarop voor te (moeten) bereiden.

Heel interessant hoe hij 1844 plaatste in het licht van de toen zeer snel zich ontwikkelende politiek en zogenaamde democratie. Hoe Satan, door de politiek en God door de Reformatie, elkaar in zeker opzicht bestreden.
Hoe de Franse Revolutie aan de bakermat staat van een One World Order, die niets anders is dan een "volmaakte wet" van de Franse revolutie, gebaseerd op een menselijke wet die Humaniteit heet.

Dus, beste vriend en broeder, ik weet ongeveer wel waar ik het over heb. Wellicht dat er gedacht wordt aan een soort privé visie, die ik publiceer, maar niets is minder waar. Ik heb geen aanbidding nodig en zeer zeker geen erkenning. Want door al hetgeen ik weet , waarover ik mij zelfs soms verbaas, begrijp ik heel goed dat de Meester zich niet boven de knecht hoeft te stellen en andersom ook niet!

Gegroet en een gezegende dag

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 28 jun 2004 15:26

Kijk, goede wensen neem ik natuurlijk met plezier aan :)

Ook jij een goede dag...

*en nu snel naar boven stormen... tentamen statistiek wacht* *moeilijk*
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

caesar
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor caesar » 29 jun 2004 12:53

Boudewijn schreef:Maar voor de goede ore; ik ben voortgekomen uit de beweging der Zevende-dags Adventisten.

Goed dat je dat ons verteld, maar t roept gelijk meer vragen op.
* Is dat een "gaan-voor"-kerk of een "kicken-tegen"-kerk?
* Hoe lang duren de preken daar?

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 29 jun 2004 14:01

Hallo Ceasar.

Dank voor je reactie. De vraag werd gesteld, dus ik heb antwoord gegeven. Niet de Adventkerk, als menselijke organisatie, maar het (Geestelijk-) fundament van deze beweging is juist! Als je het boekje 1844 Bijbels verklaard leest van de (eertijds) Orthodoxe Jood Clifford Goldstein, dan kun je van zijn ervaringen (dat) leren.
Bijzonder interessant en niet alleen voor Adventisten (of misschien juist nu wel). Als je dat boekje hebt gelezen dan zul je -ook zelf- heel anders tegen je kerkgemeenschap aankijken.
Het geloof en de Gemeenschap zijn Geestelijk en in relatie met een Heiland, niet met een menselijke kerkorganisatie.

Een goede tip: Lees eens de reactie en kritiek van de Heiland,die Hij heeft over de (aardse) 7 gemeenten in Openbaring 2. Dan begrijp je wat ik bedoel. Immers ook het volk Israël van het OT werd uit hun Theocratische bescherming gezet en verspreid over de wereld. Dat geldt dus ook voor de kerken van vandaag. Als wij Jezus niet centraal stellen in voorbeeld en Geestelijk fundament, dan is de kans des te groter dat wij op een gegeven moment zelf moeten toegeven dat we "Hem" niet hebben gekend.

En dan kan elke kerk, van welke denominatie dan ook, wel inpakken. Ook de Adventkerk, dus!

Openbaring 13:

7 Het beest mocht oorlog voeren tegen het volk van God en het overwinnen. Hij kreeg macht over alle landen en volken.

In dat kader wil ik je daarvan een voorbeeld geven.

Inleiding

In de vorige eeuwe werd er een oorlog in Vietnam uitgevochten tussen "het Communisme" en "het -vrije- Westen".

Waarom er daar in die strijd duizenden mensen zijn omgekomen, onnodig en op valse argumenten, zoals ook de oorlog in Irak en andere Arabische Staten nu plaats vindt, mag blijken uit dit korte bericht;

Ho Chi Minh begon voor WO II te werken aan een Communistisch Vietnam. Hij kreeg (daarbij) hulp van de USA, (om) tegen de Japanners te vechten. maar in plaats daarvan hebruikte hij de hulp zijn verblijf in de bergen van Tonkin in stand te houden. In Augustus 1945, marcheerde hij Hanoi binnen en vormde een provisorische regering, onder de vlag van een Democratische Republiek Vietnam...

Als we nu oprecht zijn en zien dat de USA dus hier een Communistische Staat in wording, gewoonweg accepteren en dus ook Democratie, in elke gedefinieerde vorm zien, zoals het misleidende aspect aan (een) democratie kleeft, dan moeten we ons ernstig afvragen wat dan Amerikaanse democratie inhoudt en betekent, als men daar naar gedefinieerd wordt (zoals Irak). Vrijheid en "rijkdom" door gehoorzaamheid en een nederige slaafse houding tegenover onze of "de" bevrijders (Amerikanen) of een oprechte democratische behandeling, zoals deze werd voorgesteld toen de democratie en de vrijheid van Godsdienst de Staat Amerika ging vormen. Wat dan te doen met het feit dat de USA in Openbaringen 13 naast de hoorn van het Lam, ook de hoorn van het Beest vertegenwoordigt. En dat zij zowel politiek als juridisch gewoonweg doet wat het Vaticaan haar oplegt.

Ho was dus nog steeds een vriend van de USA! Ho Chi Minh was een meesterstrategist, hij bracht meer dan 1 millioen Katholieke Vitnamezen over naar Zuid-Vietnam, om niet in conflict met zijn (andere vriend) Paus in conflict te komen. Sterker nog, de Paus had met hem daarover een 'afspraak' gemaakt, immers een voorbereiding van het Vaticaan om ook het Communistische regime onder haar vleugelen te brengen was de grondslag voor dit gegeven en de Zuid_Vietnamese regering moets slapende worden gehouden, de regering van Diem.

Lezen we verder;

.....Na de verkiezingen van Paus Johammes XXIII en het zich afwenden van de Koude Oorlog strategie van het Vaticaan (moet je toch nagaan beste broeders en zusters, een kerk die zich met geweld en kracht profileert; wat een tegenstelling met het voorbeeld van Jezus.)

...om zich aan te sluiten in een samenwerking met het Marxisme, werd er geheime afspraken met Ho Chi Minh gemaakt. Het Vaticaan speelde een dubbelrol want zij steunde later de Amerikaanse regering bij het voeren van de oorlog tegen Noord Vietnam. De Rooms Katholieken waren allen uit Noord Vietnam ge-evacuweerd en dus konden de Amerikanen hun gang gaan. (uit Vietnam, why did we go).

Later bleek dat het Vaticaan (Paus Johannes XXIII) in een geheim overleg met Ho Chi Minh dat het Noorden, geheel Vietnam zou gaan regeren.

En we hebben zelf aan den lijve kunnen ondervinden, dat de Amerikanen de oorlog hebben "verloren". Het maakt voor het Vaticaan niet uit tot welke geloofsrichting of denominatie de mens behoort, ook maakt het hen niet uit tot welke politieke "kleur" men behoort. Als men het Vaticaan maar navolgt en de Paus alle eer toekent die hij zich toegeeigend. De samenwerking tussen Islam en Communisme, Boedisten, Gereformeerden of welke club dan ook, zijn bij het Vaticaan even welkom als de "oprechte" christenen die zij menen (alleen) voort te kunnen brengen.

Zolang de Paus maar aanbeden wordt en de Amerikanen gekend als "Supervolk en Staat" als ware het Das Vierte Reich, waarvan de democratie Heiligmakend wordt genoemd en de wereld haar vijand.
Maar van een dame, wiens echtgenoot Admiraal was bij de USNAVY hoorde ik eens zeggen: "Its all German" en zij bedoelde daar heel wat mee!

De Amerikanen zijn nu "de beste vriendjes" van de Vietnamese regering, alhoewel deze dus (in de ogen van velen) Communistisch is. En zo heiligen de doelen en de opzetjes van de twee Beesten uit Openbaring 13 de middelen om de mensen te misleiden en te brengen tot een One World Order in zowel religieus als burgerwetgevend opzicht.

Feiten van een Heilige Vader op aarde en een Almachtige Vader in de hemel die beiden oproepen tot "uit te gaan"

De Almachtige Vader redde Zijn volk uit Egypte, De Rooms Katholieke kerk heeft, door de eeuwen heen haar trouwe navolgers, altijd beschermd of begeleid om uit te gaan, indien er sprake was van dreiging. Alhoewel er altijd, als voorwaarde, een politiek doel aan ten grondslag lag.!

Jezus roept Zijn gemeenten, uit te gaan van het Grote Babylon en noch begrijpen velen niet wat een gevaar hen dreigt, van het Vaticaan en haar Staatsvertegenwoordiger de USA, door hen te aanbidden en te erkennen in de strijd die zij namens Satan uitvoeren, want zo is het beste vrienden, bidt dat uw vlucht niet op een Sabbat geschieden zal en bidt voor openbaring en bestudeer de Heilige Schrift, onder leiding van de Heilige Geest en wees niet bevreesd om voor uw geloof uit te komen, maar wacht er voor wat u belijdt.

Gegroet

Terug naar “Archief”