Sex voor het huwelijk?? Mag dat??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 22 jun 2004 16:20

joepie schreef:Ze deden dat niet meer omdat ze meenden dat je elkaar niet moet prikkelen.
En het elkaar niet moeilijk moet maken.
En door te zoenen (tongzoenen) wek je prikkels op.

Ja, dat snap ik. Maar het opwekken van prikkels lijkt me niets slechts ofzo. Bovendien is het maar net waar je de grens legt, want door bij elkaar te zijn wek je ook weer de prikkel om te gaan zoenen op (als je enigszins verliefd bent iig), dus heb je precies hetzelfde.

Hydro
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Hydro » 22 jun 2004 17:34

joepie schreef:Ze deden dat niet meer omdat ze meenden dat je elkaar niet moet prikkelen.
En het elkaar niet moeilijk moet maken.
En door te zoenen (tongzoenen) wek je prikkels op.

Als je als verliefd stel elkaar al niet meer mag zoenen, omdat dat sexuele prikkels opwekt, dan kun je beter kluizenaar worden. Weet je in ieder geval zeker dat je daardoor niet geprikkeld wordt.

Kom op zeg, je mag God dankbaar zijn als je die prikkels en de lichamelijke reactie bij jezelf/elkaar opmerkt. Dan weet je tenminste dat het net zo functioneert als het bedoelt is. God heeft mensen niet voor niets gevoelens etc gegeven, waarom dan zo verschrikkelijk krampachtig doen om te voorkomen dat bepaalde prikkels opgewekt worden :roll: .
Afbeelding
Werken is een hinderlijke onderbreking van de vakantie.

joepie

Berichtdoor joepie » 22 jun 2004 18:03

Zeg toch niet dat ik het ermee eens ben :oops:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 22 jun 2004 18:05

joepie schreef:Zeg toch niet dat ik het ermee eens ben :oops:

Zegt hij toch ook niet? :wink:

Hydro
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Hydro » 22 jun 2004 19:05

joepie schreef:Zeg toch niet dat ik het ermee eens ben :oops:

Die indruk kreeg ik wel, sorry.
Afbeelding

Werken is een hinderlijke onderbreking van de vakantie.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 23 jun 2004 09:15

wat ik nog wel wil zeggen, nadat ik alles heb doorgelezen (pfff veel werk)

dat ik regelmatig terug zie dat, wanneer je langer als zoveel jaar verkering hebt meer verlangt naar elkaar, dan waneer dat niet zo is. Hier ben ik het dus terk mee oneens. ALs je van elkaa rhoudt kun je het opbrengen om er voor elkaar te zijn, dus ook met dingen te wachten die de ander niet wil. acceptatie van die dingen kan dan ook makkelijk, omdat je de ander niet wil kwetsen.

lientje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor lientje » 26 jun 2004 20:22

Ik ben het hier mee eens!! Respect voor elkaar en in het accepteren van elkaars wensen en grenzen is echt hartstikke belangrijk. Voor meer hier over zou je het volgende boek eens moeten lezen; Boy meets girl van Joshua Harris. Jammer genoeg is het alleen nog maar in het engels verkrijgbaar. Maar het boek gaat erover hoe je op een "christelijke" manier je relatie rein kan houden. Ook zegt hij het een en ander over het hanteren van lichamelijke grenzen waarover eerder al iemand wat zei..... Hij legt uit waarom de lichamelijke afstand belangrijk is om je relatie zuiver te houden. Hij noemt hierbij ook bijbelteksten om het nog duidelijker te maken en ook heel specifiek te laten zien wat de bijbel zegt over relaties.
I don't know what the future holds, but I know who holds it!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 27 jun 2004 12:11

Je hebt ook 'Ongekust en toch geen kikker' van Joshua Harris. Maar dat durf ik niet te lezen, omdat ik bang ben dat ik dan weer enorm ga piekeren over wat onze grenzen zijn, terwijl ik daar juist eindelijk vanaf ben.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 27 jun 2004 22:53

Lalage schreef:Je hebt ook 'Ongekust en toch geen kikker' van Joshua Harris. Maar dat durf ik niet te lezen, omdat ik bang ben dat ik dan weer enorm ga piekeren over wat onze grenzen zijn, terwijl ik daar juist eindelijk vanaf ben.

Dat kun je dan misschien weer relativeren met de gedachte dat het gewoon amerikaans hyper-geneuzel is.. :)

Jeronimuz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Jeronimuz » 27 jun 2004 23:52

Ik zie het zelf meer als een richtlijn dat je geen sex (niet alleen de daad zelf is sex) zonder liefde kunt hebben.

Daar ligt voor mij een hele belangerijke grens.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 28 jun 2004 09:35

Jeronimuz schreef:Ik zie het zelf meer als een richtlijn dat je geen sex (niet alleen de daad zelf is sex) zonder liefde kunt hebben.

Daar ligt voor mij een hele belangerijke grens.

Dan interpreteer jij het dus wel heel anders... maar het is inderdaad vaag wat je nou moet overnemen van hoe ze het in de tijd van de bijbel deden. Uitgehuwelijkd worden op je 14de ofzo? no way!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 28 jun 2004 09:35

Aragorn schreef:
Lalage schreef:Je hebt ook 'Ongekust en toch geen kikker' van Joshua Harris. Maar dat durf ik niet te lezen, omdat ik bang ben dat ik dan weer enorm ga piekeren over wat onze grenzen zijn, terwijl ik daar juist eindelijk vanaf ben.

Dat kun je dan misschien weer relativeren met de gedachte dat het gewoon amerikaans hyper-geneuzel is.. :)

waarom zou ik het dan lezen?

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 28 jun 2004 10:42

lientje schreef:Ik ben het hier mee eens!! Respect voor elkaar en in het accepteren van elkaars wensen en grenzen is echt hartstikke belangrijk. Voor meer hier over zou je het volgende boek eens moeten lezen; Boy meets girl van Joshua Harris. Jammer genoeg is het alleen nog maar in het engels verkrijgbaar. Maar het boek gaat erover hoe je op een "christelijke" manier je relatie rein kan houden. Ook zegt hij het een en ander over het hanteren van lichamelijke grenzen waarover eerder al iemand wat zei..... Hij legt uit waarom de lichamelijke afstand belangrijk is om je relatie zuiver te houden. Hij noemt hierbij ook bijbelteksten om het nog duidelijker te maken en ook heel specifiek te laten zien wat de bijbel zegt over relaties.

Yeah, en weer een boekje, de boekhandel gaat winst maken! :S

Die Joshua, daar zou ik al niets van lezen door alleen al de titels van z'n typisch amerikaanse christen-rotzooi: ongekust en toch geen kikker :S ongelofelijk zeg...
Sorry, maar die man slaat wel heel erg door.

Mijn mening over seKS!!! ga ik niet nog een keer geven...

Centrifugist
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Centrifugist » 28 jun 2004 10:47

enne wat is jou mening dan ????
de klompn mai anholn

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 28 jun 2004 11:20

24 pagina's over seks en een hele hoop over 'hoe ver mag je gaan'.

Daar staat mijn mening uitgebreid (uiteraard niet geheel compleet) tussen...

Terug naar “Archief”