Geswitchte dominees

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 26 jun 2004 09:52

In de loop der jaren zijn er heel wat ds. geswitscht. Ik heb eens in het jaarboek gekeken en dan kom ik tot de volgende personen:

Ds. J.D. Barth van CGK naar GG
Ds. N.H. Beversluis van vrije gemeente naar GG
Ds. A. de Blois van vrije gemeente naar GG
Ds. P. v/d Bijl van CGK naar GG
Ds. C. Hegeman van Ned. Herv. naar GG
Ds. W. den Hengst van Ger. Kerk naar GG
Ds. H. van Kooten van Chr. Ger. Gem naar GG
Ds. H.A. Minderman van CGK naar GG
DS. J.C. van Ravenswaay van CGK naar GG
Ds. Joh. Vreugdenhil van CGK naar GG
Ds. G.A. Zijderveld van CGK naar GG

Nog in leven:

Ds. E. Hakvoort van CGK naar GG
Ds. J. Veenendaal van CGK naar GG

Predikanten die het kerkverband van de GG verlaten hebben:

Ds. R. Kok naar CGK
Ds. F. Mallan naar GGN
Ds. T Dorresteijn naar GGN
Ds. D.L. Aangeenbrug naar GGN
Ds. Chr. v/d Woestijne naar GGN
Dr. C. Steenblok naar GGN
Ds. H. Ligtenberg naar GGN
Ds. M. v/d Ketterij naar GGN
Ds. H. Rijksen naar Ned. Herv.
Ds. T. Cabaret naar vrije gemeente

Aanvullingen welkom.... :wink:
Er zijn een aantal predikanten die wel zijn afgezet maar niet tot een ander kerkverband zijn overgegaan om daar te dienen. Ze zijn nog hopende dat het ooit nog goed komt.
:cry:

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 26 jun 2004 14:57

vindt je het goed als ik hier de transferlijst neerzet van voetballers die van ajax naar barcalona zijn gegaan?
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

waarnemer
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor waarnemer » 26 jun 2004 15:01

De Overduinen zijn ook al eens gewisseld? Volgens mij van de Ger. Gem. zelfstandig geworden.
Bij de Ger. Gem in Ned is voor een paar jaar terug een kandidaat net voor dat hij beroepen zou worden de laan uit gestuurd, de naam weet ik niet.
Ds. de Jongste komt die ook niet uit de Ger. Gem. in Ned.?
Ds. Kort is van Hervormd O.G. geworden, hij wilde eerst naar de Ger. Gem. in Ned. maar die wilde Hem niet hebben.
Er zijn weinig hervormden die naar een afgescheiden kerk zijn gegaan, ik weet alleen ds. Kort.
Maar er is een hele handvol die bij het curatorium vande GG zijn afgewezen die zijn nu Hervormd (PKN of Hersteld)

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 26 jun 2004 15:02

hijwel schreef:vindt je het goed als ik hier de transferlijst neerzet van voetballers die van ajax naar barcalona zijn gegaan?

Als jij vindt dat dat hier op het kerkgebied thuishoort, zeker doen!!
BTW als jij je ergert aan deze topic, waarom kom je er dan? Of denk je dat het zonder jou niet goed komt??? :mrgreen: :wink:

waarnemer
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor waarnemer » 26 jun 2004 15:03

hijwel,
wel serieus blijven, al is dit natuurlijk ook dramatisch en vermakelijk. Voetballers zijn natuurlijk alleen maar geïnteresseerd in geld.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 26 jun 2004 15:05

Bookman schreef:
hijwel schreef:vindt je het goed als ik hier de transferlijst neerzet van voetballers die van ajax naar barcalona zijn gegaan?

Als jij vindt dat dat hier op het kerkgebied thuishoort, zeker doen!!
BTW als jij je ergert aan deze topic, waarom kom je er dan? Of denk je dat het zonder jou niet goed komt??? :mrgreen: :wink:

ehh ja mischien is het beter om maar weg te blijven hier..
maar ik vindt het zo zinloos dit. (maar ja..)

ga rustig door met de transferlijst :wink:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 26 jun 2004 15:05

Zonder hier een discussie over voetbal te willen starten vind ik het wel ERG kort door de bocht om te zeggen dat zij alleen op geld uitzijn. Hoeveel ken je er persoonlijk?

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 26 jun 2004 15:06

waarnemer schreef:De Overduinen zijn ook al eens gewisseld? Volgens mij van de Ger. Gem. zelfstandig geworden.
Bij de Ger. Gem in Ned is voor een paar jaar terug een kandidaat net voor dat hij beroepen zou worden de laan uit gestuurd, de naam weet ik niet.
Ds. de Jongste komt die ook niet uit de Ger. Gem. in Ned.?
Ds. Kort is van Hervormd O.G. geworden, hij wilde eerst naar de Ger. Gem. in Ned. maar die wilde Hem niet hebben.
Er zijn weinig hervormden die naar een afgescheiden kerk zijn gegaan, ik weet alleen ds. Kort.
Maar er is een hele handvol die bij het curatorium vande GG zijn afgewezen die zijn nu Hervormd (PKN of Hersteld)

De Overduinen waren idd nogal wisselvallig. De genoemde kandidaat was J. van der Kuyl, is nu gergem. Maar is niet als ds. gewisseld.
Ds. de Jongste is idd GGN geweest maar niet als ds.
Ds. Kort is idd overgegaan naar de OGGIN.
Mooie aanvulling! Thnx.
Ik had me beperkt tot degenen die daadwerkelijk als ds. zijn overgegaan.
Maar de lijst is uit te breiden.

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 26 jun 2004 15:10

Aragorn schreef:Zonder hier een discussie over voetbal te willen starten vind ik het wel ERG kort door de bocht om te zeggen dat zij alleen op geld uitzijn. Hoeveel ken je er persoonlijk?

Je hebt gelijk Aragorn. Dat kan toch van veel voetballers niet gezegd worden. De meeste doen het met als doel de Heere te vinden.......... :cry:
Zo dan? :mrgreen:

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 26 jun 2004 15:12

Ds. M. Pronk van CGK naar OGG naar vrije gemeente
Hoe kan ik die nu toch vergeten?

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 26 jun 2004 15:14

waarnemer schreef:hijwel,
wel serieus blijven, al is dit natuurlijk ook dramatisch en vermakelijk. Voetballers zijn natuurlijk alleen maar geïnteresseerd in geld.

ik probeer serieus te zijn.. ik vraag me heel serieus af waarom er hier hele lijsten worden bijgehouden van dominees die naar een andere gemeente zijn geswist. Net of het stoer is, of net of het intresant is.
Ik vindt het heel erg zinloos.

waarnemer
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor waarnemer » 26 jun 2004 16:23

Hijwel, het is niet stoer, maar wel interessant natuurlijk, wat een persoonlijke drama's zullen zich afgespeeld hebben. Het zal je vader maar wezen.
Aragorn, Bookman is wel heel cynisch, maar ik vind het wel een mooi antwoord. Ik ken niet één voetballer persoonlijk. Trouwens ik neem het ze niet kwalijk, zij kunnen goed voetballen, en dat kun je een jaar of 10 en als je bij een andere club meer kunt verdienen, ga je toch weg, daar is niks mis mee.
Maar ik zal blij zijn als het Ned. Elftal vanavond verliest dan is die gekte ook weer voorbij.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 26 jun 2004 16:26

Ik vind het geen mooi antwoord, want het suggereert dat je maar 2 doelen kunt hebben: geld verdienen of God eren. En dat is natuurlijk een foutieve voorstelling van zaken.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 26 jun 2004 17:02

waarnemer schreef:Hijwel, het is niet stoer, maar wel interessant natuurlijk, wat een persoonlijke drama's zullen zich afgespeeld hebben. Het zal je vader maar wezen.

ja echt intressant.. beetje over dominees praten waarom ze overgestapt zijn, waarnaar toe. En dan gaan oordelen of de keuze van hem juist is geweest of juist niet.
Zoals ik al aangaf een stukje terug, vindt ik het ook best intresant om te weten waarom en dominee is overgestapt, maar dan hoor ik wel graag zijn eigen verhaal.

Verder heeft het geen enke zin om over dominees te gaan praten, zij maken fouten, ze maken goede keuzes net zoals elk mens..

Dit is echt hokjes werk, je kan net zo goed zeggen dat elke dominee bij de Kerk blijft alleen een andere gemeente krijgt.

mirjamvandorp
Mineur
Mineur

Berichtdoor mirjamvandorp » 26 jun 2004 17:13

hijwel schreef:
waarnemer schreef:Hijwel, het is niet stoer, maar wel interessant natuurlijk, wat een persoonlijke drama's zullen zich afgespeeld hebben. Het zal je vader maar wezen.

ja echt intressant.. beetje over dominees praten waarom ze overgestapt zijn, waarnaar toe. En dan gaan oordelen of de keuze van hem juist is geweest of juist niet.
Zoals ik al aangaf een stukje terug, vindt ik het ook best intresant om te weten waarom en dominee is overgestapt, maar dan hoor ik wel graag zijn eigen verhaal.

Verder heeft het geen enke zin om over dominees te gaan praten, zij maken fouten, ze maken goede keuzes net zoals elk mens..

Dit is echt hokjes werk, je kan net zo goed zeggen dat elke dominee bij de Kerk blijft alleen een andere gemeente krijgt.

amen
He died for me, I life for Him!

Terug naar “Archief”