hoofdschudder schreef:Al die topics lezend gaat mijn hoofd steeds harder schudden.
Zowel ter linker zijde als ter uiters rechter zijde ( bijvb. weermannetje) is er zeer veel onbegrip en wordt er regelmatig met scherp geschoten
D R O E V I G !
Wat maakt het nou uit wie en wat er bij elkaar preekt?
Als rechtse GerGemmer ( moet mezelf beetje definieren hier denk ik, zo d eeerste keer) maakt he me helemaal niet uit van welk kerkje iemand of een dominee is.
Hoor zowel graag GG/ (O)GGinNed/ Hervormde/ CGK dominees!
En weet dat deze dominees van verschillende verbanden ook goed met elkaar overweg kunnen. Als men 1 is in Christus vallen kerkmuren en verbanden weg en voelt men zich tesamen verbonden!
Dit word door sommige kerkleden ( en een enkele dominee) te vaak vergeten denk ik.
Ik schud nogmaals mijn hoofd heel hard als ik dit alles lees!!
enne.... van die fusie komt toch niks. Hooguit is er een deel van de GG wat zich verwant voelt met een deel van de GGiN.
maar zolang alles mensenwerk is wortet NIKS
Vraag elkaar niet naar tkerkverband maar of je tot Die Ene Kerk met ene hoofdletter behoor.
( ben mijn ouders nog steeds dankbaar dat ze me niet kerkistisch hebben opgevoed.)
Och broeder, wat fijn toch dat ge ons gevonden hebt in onze zonden op dit forum.
Welckom in ons midden.