Waarom vind jij dat de GG niet met de GGinNed moet fuseren?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

japijo
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Re: hallo

Berichtdoor japijo » 24 jun 2004 21:42

hoofdschudder schreef:Al die topics lezend gaat mijn hoofd steeds harder schudden.
Zowel ter linker zijde als ter uiters rechter zijde ( bijvb. weermannetje) is er zeer veel onbegrip en wordt er regelmatig met scherp geschoten

D R O E V I G !

Wat maakt het nou uit wie en wat er bij elkaar preekt?

Als rechtse GerGemmer ( moet mezelf beetje definieren hier denk ik, zo d eeerste keer) maakt he me helemaal niet uit van welk kerkje iemand of een dominee is.

Hoor zowel graag GG/ (O)GGinNed/ Hervormde/ CGK dominees!

En weet dat deze dominees van verschillende verbanden ook goed met elkaar overweg kunnen. Als men 1 is in Christus vallen kerkmuren en verbanden weg en voelt men zich tesamen verbonden!

Dit word door sommige kerkleden ( en een enkele dominee) te vaak vergeten denk ik.

Ik schud nogmaals mijn hoofd heel hard als ik dit alles lees!!

enne.... van die fusie komt toch niks. Hooguit is er een deel van de GG wat zich verwant voelt met een deel van de GGiN.

maar zolang alles mensenwerk is wortet NIKS

Vraag elkaar niet naar tkerkverband maar of je tot Die Ene Kerk met ene hoofdletter behoor.

( ben mijn ouders nog steeds dankbaar dat ze me niet kerkistisch hebben opgevoed.)

Och broeder, wat fijn toch dat ge ons gevonden hebt in onze zonden op dit forum.
Welckom in ons midden.

SDG
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SDG » 24 jun 2004 22:17

japijo schreef:Klinkt dat niet een beetje sarcastisch?
Ben je het niet eens met zulke avonden?

Een heel klein beetje wel, misschien :?
Maar wat wil je: als het in feite niet uitmaakt of je nou naar een avond van de GBS, de SEZ of een tijdrede van de SGP gaat, want 't is driemaal gewoon een zeer bevindelijke preek, waarom noemt men het dan geen kerkdienst?
Als ik naar een avond van de GBS ga, wil ik horen waarom die herziene statenvertaling niet deugt :oops: , waarom de nieuwe Bijbelvertaling helemaal uit den boze is, maar niet een preek die evengoed op een willekeurige zondag in een willekeurige OGG of in Staphorst gehouden had kunnen zijn. Al die mannen in zwarte pakken kunnen dus wel degelijk samen in één kerk zitten, samen langzaam zingen en zo: als het maar onder de paraplu van zo'n bond, partij of stichting gebeurt.
Als het om de leer heet te gaan, kijken ze elkaar niet aan, maar op zo'n doordeweekse avond ligt het blijkbaar anders.

Is het dan raar dat ik met zulke avonden moeite heb?
~~Soli Deo Gloria~~

japijo
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor japijo » 24 jun 2004 22:39

SDG schreef:

Maar wat wil je: als het in feite niet uitmaakt of je nou naar een avond van de GBS, de SEZ of een tijdrede van de SGP gaat, want 't is driemaal gewoon een zeer bevindelijke preek, waarom noemt men het dan geen kerkdienst?
Als ik naar een avond van de GBS ga, wil ik horen waarom die herziene statenvertaling niet deugt :oops: , waarom de nieuwe Bijbelvertaling helemaal uit den boze is, maar niet een preek die evengoed op een willekeurige zondag in een willekeurige OGG of in Staphorst gehouden had kunnen zijn. Al die mannen in zwarte pakken kunnen dus wel degelijk samen in één kerk zitten, samen langzaam zingen en zo: als het maar onder de paraplu van zo'n bond, partij of stichting gebeurt.
Als het om de leer heet te gaan, kijken ze elkaar niet aan, maar op zo'n doordeweekse avond ligt het blijkbaar anders.

Oke :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: bedoel je het zo.
Ach ja, waarom die herziene statenvertaling fout is zul je in zo'n preek (afhankelijk wie er spreekt) niet horen. Dan moet je naar een voorlichtingsavond gaan!
Maar als al die verbanden nu samen komen onder een leersprekende dominee, dan moeten die mensen toch wel samen op weg kunnen.

Zijn er trouwens zeer gereformeerde hervormde dominees dan?

SDG
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SDG » 24 jun 2004 22:55

japijo schreef:Zijn er trouwens zeer gereformeerde hervormde dominees dan?

Ga jij eens aan een Duitser of een Engelsman uitleggen wat het verschil is tussen hervormd en gereformeerd (reformiert vs reformiert, reformed vs reformed), dan spreken we elkaar morgen weer :lol:
~~Soli Deo Gloria~~

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 24 jun 2004 23:00

Ik los dat altijd op met Protestant en Calvinistisch. Dat werkt meestal prima.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

SDG
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SDG » 24 jun 2004 23:07

Optimatus schreef:Ik los dat altijd op met Protestant en Calvinistisch. Dat werkt meestal prima.

Maar impliciet zeg je dan toch dat hervormden niet calvinistisch zijn en gereformeerden wel? Dat zal je van beide kanten :!: niet in dank worden afgenomen, vrees ik...
~~Soli Deo Gloria~~

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 24 jun 2004 23:29

SDG schreef:

Een beetje hetzelfde als je op vakantie gaat in het buitenland. Dan zit ook alles en iedereen bij elkaar in de kerk, en gaat het prima, zelfs meer dan prima! Maar zijn we weer in ons koude (!) kikerlandje, dan worden de harten ook weer koud(!), en kunnen we elkaar weer doodslaan met snelle hele noten, langzaam ritmisch zingen of wat dan ook (denk maar eens aan de eeuwige strijd Oude of Nieuwe psalmberijming. In onze kerk hebben we het zo opgelost: En oude, en nieuwe berijming zingen...). Raar, dat het buiten ons land wel kan, maar in ons land niet. Men zegt wel eens dat het in het buitenland een noodzakelijk kwaad is. Nu, als je een gezamenlijke kerkdienst met mensen uit andere kerkverbanden een noodzakelijk kwaad noemt, dan zeg je nog al wat. Dan is het eeuwige feest in de hemel en op de nieuwe aarde ook een noodzakelijk kwaad...... :shock:
Nee, zegt men dan, dan wordt daar niet meer naar gekeken. MAAR WAAROM NU DAN WEL??????????????????????????????????????????????????????????????????????
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 24 jun 2004 23:34

Misschien moeten alle kerken zichzelf maar ff opheffen, de mensen gebrainwashed worden en daarna opnieuw beginnen?

japijo
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor japijo » 25 jun 2004 07:29

SDG schreef:
japijo schreef:Zijn er trouwens zeer gereformeerde hervormde dominees dan?

Ga jij eens aan een Duitser of een Engelsman uitleggen wat het verschil is tussen hervormd en gereformeerd (reformiert vs reformiert, reformed vs reformed), dan spreken we elkaar morgen weer :lol:

Wat een onzin. Nu snap ik er geen bal meer van!

Terug naar “Archief”