jacobH schreef:Nostyle schreef:Jacob H ik merk dat je veel op te merken hebt op een ieder en ik respecteer je menig zeker. Maar over de discussie of het wel of geen zonde is heeft onze vragen stelster niets aan ze wil graag weten wat ze aan dit probleem moet doen dus geef eens jou mening wat je in dat geval zou moeten doen ?
Moet die jongen trouwen met z'n ex en tot zijn dood toe met iemand samen leven waar hij niet van houdt ?? Of moet hij gewoon zijn levenlang vrijgezel blijven ?
Want je kunt wel steeds over het feit opzich blijven door praten maar daar kom je niet veel mee verder je moet naar kijken wat een bijbelse oplossing is?
nou ik heb op osw deze discussie ook gevoerd. Ik vond dit wel een mooie praktische posting.
Hij is van Robert die op OSW post.
Ik denk dat je getrouwd bent als je gemeenschap hebt gehad.
Dat is Bijbels (neem Isac, Rebecca kwam van haar kameel en Isak nam haar in zijn tent)
Het lijkt mij wel zo goed om je huwelijk te beginnen op je huwelijksdag. Idd in de openbarheid etc.
Maar wat mij betreft, sex gehad: huwelijk begonnen.
MAAR hier is geen sprake van een goede relatie tussen twee mensen. De zonde is al begaan op het moment dat ze bij elkaar vandaan zijn gegaan / gegroeid.
Ik ben er absoluut op tegen om twee mensen te dwingen te trouwen. Dan volgt er een zonde op een zonde. Je kunt door de huwelijksdrang de zonde niet goed maken.
Jongen A is met meisje A naar bed gegaan, wat mij betreft heeft hij daar gezondigd, omdat hij zijn lusten niet kon beheersen bij een meisje die hij niet als vrouw wilde hebben, of daar in ieder geval niet van overtuigd was.
Dat is een zonde die hij voor God moet belijden, en aan de direct betrokkenen. (wat mij betreft alleen meisje B)
Natuurlijk niet voor de hele gemeente. Wat een dwaling. Als ik al mijn zonden voor de hele gemeente moest beleiden, en ieder gemeentelid deed dat, dan zou er geen tijd meer voor de preek zijn)
Mozes heeft idd de scheidbrief gegeven. Let wel, we leren van Jezus dat dit niet de echte bedoeling was van God.
Eigenlijk moet je trouw blijven aan je partner, en dat geld dus ook voor jongen A. (daarom zondigde hij door bij meisje A weg te lopen) maar we leven in zonden, en het tapijt is niet glad gestreken door maar met meisje A te trouwen.
Meisje B zondigt niet (tenzij ze jongen A bij meisje A vandaan heeft 'gelokt' als jongen A zijn zonden voor God beleden heeft.
Maar het huwelijk heeft een valse start.
Desalnietemin kunnen ze nog steeds gelukkig worden. Dat wens ik hen van harte toe.
Het is niet alleen: "Uw zonden zijn u vergeven" maar ook: "Zondig niet meer"
Kijk dit is een antwoord waar we volgens mij op zitten te wachten bedankt Jacob H