Uit- en Opkomen voor je kerkverband...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 03 jun 2004 13:18

japijo schreef:
Aragorn schreef:Waar men ook af en toe vreemd van opkijkt is dat mijn roots in de ogg liggen.. 8)

Dat is ook niet vreemd als men daar vreemd van opkijkt.

Bij kurtyo sloeg ik helemaal direkt stijl achterover!

En waarom dat? Bovendien staat er nog iets achter, beter lezen allemaal.

Kerkverbanden zijn verfoeielijk.

thespiritisinsideus

Berichtdoor thespiritisinsideus » 03 jun 2004 13:56

volgens mij is hij gewoon een beetje teleurgesteld geraakt in zijn kerk en in kerken in het algemeen

soms snap ik m te goed

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 03 jun 2004 14:05

:roll: Tja, dat heb ik bij jou ook wel eens. :roll:

japijo
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor japijo » 03 jun 2004 15:19

kurtyo schreef:
japijo schreef:
Aragorn schreef:Waar men ook af en toe vreemd van opkijkt is dat mijn roots in de ogg liggen.. 8)

toen ik jouw reacties onder ogen kreeg meende ik dat je onchristelijk was, omdat je keihard tegen mijn posts aan trapte.

japijo
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor japijo » 03 jun 2004 15:19

thespiritisinsideus schreef:volgens mij is hij gewoon een beetje teleurgesteld geraakt in zijn kerk en in kerken in het algemeen

soms snap ik m te goed

Ik ben niet teleurgesteld in mijn kerkverband hoor! Wees maar niet bang!

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 03 jun 2004 15:47

japijo schreef:
kurtyo schreef:
japijo schreef:

toen ik jouw reacties onder ogen kreeg meende ik dat je onchristelijk was, omdat je keihard tegen mijn posts aan trapte.

Inderdaad, maar heb je er wel eens aan gedacht dat dit misschien kwam/komt doordat ik het gewoon niet met je eens was?

japijo
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor japijo » 03 jun 2004 16:11

Inderdaad, maar heb je er wel eens aan gedacht dat dit misschien kwam/komt doordat ik het gewoon niet met je eens was?

Jawel, maar je was flink fel, een beetje te vond ik.
Geeft niet hoor!
Ik ben het ook vaak, maar moet dan ook weer vaak inbinden.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 03 jun 2004 16:36

Waarom inbinden? Ik sta nog steeds volledig achter wat ik heb gezegd, mits ik daar in latere reply's op terug ben gekomen. Meestal is dat echter niet het geval. Fel is niet fout, ondanks dat het beide f-woorden zijn. Verder is een kritische kijk erg goed. En cynisch ben ik gemaakt.

japijo
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor japijo » 03 jun 2004 16:40

kurtyo schreef:Waarom inbinden? Ik sta nog steeds volledig achter wat ik heb gezegd, mits ik daar in latere reply's op terug ben gekomen. Meestal is dat echter niet het geval. Fel is niet fout, ondanks dat het beide f-woorden zijn. Verder is een kritische kijk erg goed. En cynisch ben ik gemaakt.

Nee, ik heb het over mezelf, dat ik moest inbinden. ik bedoel niet dat jij moet inbinden!

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 23 jun 2004 23:32

Kerkverbanden.....
Veelal wordt gezegd dat we 1 moeten worden (n.a.v. het gebed van Jezus: Opdat zij allen 1 zijn). Dat gebed kan ook weleens betekenen dat we geestelijk 1 zijn. Dat hoeft niet te betekenen dat we in 1 gebouw moeten gaan zitten.
Een dominee heeft het op 1e Pinksterdag zo gezegd: "Zoveel kerken met daarin in iedere kerk wel echte christenen. Daar door de Geest neergezet. Wat hebben we een veelkleurige Geest, een veelkleurige God. Laten we Hem danken daarvoor in plaats van iedere keer maar weer te emmeren over de verdeeldheid!" Ik kan me hier wel enigszins in vinden.. :P
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Snorbaarder
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Snorbaarder » 24 jun 2004 11:12

Het klinkt mooi, maar het zou toch altijd beter zijn als er 1 kerk is.
Who has seen the wind?
Neither you, nor I:
But when the trees bow down their heads,
The wind is passing by.

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 24 jun 2004 13:08

Snorbaarder schreef:Het klinkt mooi, maar het zou toch altijd beter zijn als er 1 kerk is.

Ja, maar dat is niet echt realistisch, tenminste in deze tijd. Misschien als de kerk in Nederland het moeilijker krijgt, maar nu vinden we het vaak wel prima zo. Nu zaniken we over het te langzame danwel te snelle zingen, de kleur van de (kerkenraads)pakken, wel of geen gezangen, noem maar op. Dus 1 grote Nederlandse kerk krijgen we niet (meer?).
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 24 jun 2004 14:44

Ik durf er best voor op te komen... maar eerlijk gezegd noem ik mezelf liever christen dan gereformeerd vrijgemaakt... ik heb namelijk een hekel aan hokjes en vakjes... en denken mensen gelijk als ik vertel dat ik vrijgemakt ben dat ik zo saai ben... en dat ben ik niet helemaal.... en mijn ideeen zijn soms ook niet even vrijgemaakt :D

Genoeg redenen dacht ik zo :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Snorbaarder
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Snorbaarder » 24 jun 2004 15:03

Ook ik zie er geen nut in om op te komen voor mijn kerkverband. Ik kraak het niet af, maar ga ook niet doen alsof "mijn"kerkverband het beste is.
Who has seen the wind?

Neither you, nor I:

But when the trees bow down their heads,

The wind is passing by.

Junk
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Junk » 25 jun 2004 12:06

Race406 schreef:
Snorbaarder schreef:Het klinkt mooi, maar het zou toch altijd beter zijn als er 1 kerk is.

Ja, maar dat is niet echt realistisch, tenminste in deze tijd. Misschien als de kerk in Nederland het moeilijker krijgt, maar nu vinden we het vaak wel prima zo. Nu zaniken we over het te langzame danwel te snelle zingen, de kleur van de (kerkenraads)pakken, wel of geen gezangen, noem maar op. Dus 1 grote Nederlandse kerk krijgen we niet (meer?).

Klopt, laten we moeite doen om die Ene Kerk uit te breiden en in stand te houden, dat is een taak voor de Christenen. Het gezan*k over de verschillen is zo zonde van de tijd. Die zijn er nou eenmaal, en als ik kijk naar mijn leeftijd genoten, die vragen zich af waarom zoveel kerken, maar die vraag komt voort uit het samen een willen worden en niet kijken op de kleine verschillen.

Het belangrijkste is: "God liefhebben en je naaste als jezelf" En dat wil de jeugd, waarom dan zoveel discussie door de oudere generatie?
Laat de goedheid van de Here, doorklinken in alles wat je doet ...

Terug naar “Archief”